-
4-dniowy tydzień pracy? 65% polskich pracowników jest na tak
... celów. Należy jednak pamiętać, że istnieją obszary, dla których czas pracy oraz dostępność pracowników są kluczowe. To samo dotyczy np. obsługi klienta czy produkcji. Ograniczenie godzin dostępności pracowników może przełożyć się na trudności operacyjne, a w efekcie końcowym na niezadowolenie klientów i straty firmy – dodaje ...
-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2003
... , pracowników recepcji, oraz kierowników różnych działów). Inne firmy poszukiwały najczęściej asystentek i recepcjonistek, oraz kierowników działów administracji i biur obsługi klienta. Do łask pracodawców wrócili informatycy – czekało na nich w grudniu 4% ogłoszeń. Zatrudniały ich zarówno firmy z branży telekomunikacyjno-informatycznej, jak ...
Tematy: -
Rynek pracy specjalistów 2006
... ”. Liczba ofert dla tej grupy zawodowej wzrosła w ciągu roku o 250%. Pracę bez problemu mogły również znaleźć osoby chcące pracować w działach obsługi klienta i call center (prawie 7000 ofert więcej niż w 2005 roku) oraz osoby z wykształceniem technicznym, którym ponad dwukrotnie częściej oferowano pracę w działach ...
-
Rynek pracy specjalistów I-III 2007
... aż o 2321 ofert więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi trzykrotny wzrost. O blisko 75% wzrosło także zainteresowanie pracownikami działów obsługi klienta i call center – liczba ofert dla tej grupy wzrosła z 1816 w I kwartale 2006 roku do 3150 ofert w I kwartale 2007 r. Godna odnotowania jest ...
-
Rynek pracy specjalistów II kw. 2008
... z rekrutacją miały w II kwartale tego roku działy technologiczne, działy IT – oprogramowanie, działy handlowe, a także produkcji, księgowości i finansowe oraz obsługi klienta, call center. W porównaniu do ubiegłego kwartału 2008 roku, można mówić o niewielkim wzroście zainteresowania kandydatów ofertami z działów finansowych. Największe ujemne ...
-
Rynek pracy specjalistów III kw. 2008
... zaś z działów IT. W obydwu przypadkach było ich nieco mniej niż w II kwartale. Nieznacznie spadła też liczba ofert pracy w działach księgowości, obsługi klienta i logistyki. Najmniej ofert, oprócz działów tłumaczeń, miały do zaoferowania działy kontroli jakości i działy prawne. Podobnie było w przypadku działów personalnych, gdzie ...
-
Wzrosła liczba ofert pracy w styczniu
... ofert. Firmy dbają o jakość i odmrażają budżety marketingowe Z analizy Pracuj.pl wynika, że w styczniu zdecydowanie najłatwiej było znaleźć pracę w działach handlowych i obsługi klienta. Największy, bo ponad trzykrotny przyrost ofert pracy, w stosunku do stycznia 2009, dotyczył ofert dla osób chcących pracować w działach kontroli jakości ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2010
... połowa (47%) wszystkich propozycji przeznaczona była właśnie dla nich. Na drugim miejscu znalazły się oferty dla osób chcących pracować w działach obsługi klienta i call center, do nich skierowane było ponad 10 tys. ofert, czyli niemal co piąte ogłoszenie zamieszczone w Pracuj.pl. Na wybór ...
-
Rynek pracy specjalistów III kw. 2010
... mają w czym wybierać Z raportu wynika, że najbardziej poszukiwanymi pracownikami pozostają handlowcy, którym oferowano ponad 26 tys. miejsc pracy i specjaliści ds. obsługi klienta (ponad 12 tys. propozycji), ale warto zauważyć, że na trzeciej pozycji znaleźli się znów specjaliści IT (11,5 tys. ofert), którzy ...
-
Serwisy społecznościowe groźne dla firm
... biznesowych z mediów społecznościowych. 78 proc. respondentów korzysta z tych narzędzi w celu wspomagania badań i analizy konkurencyjności, usprawnienia obsługi klienta, realizacji zadań z zakresu public relations i marketingu oraz bezpośredniego generowania przychodów. Facebook jest zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem społecznościowym wśród ...
-
Egzotyczne oferty pracy
... dni urlopu oraz darmowych przelotów do kraju. W Syrii poszukiwani są specjaliści ds. internetowych systemów płatniczych a w Egipcie eksperci od informatycznej obsługi klienta. W Singapurze może znaleźć pracę wykwalifikowany sprzedawca w drogich butikach, natomiast inżynierowie specjalizujący się w chemii budowlanej mogą zainteresować się 3-letnimi ...
-
Rynek pracy specjalistów 2010
... turystycznego (71%), branży finansowej (71%), a także transportowej 69%) i chemicznej (65%). W 2010 roku najłatwiej było znaleźć pracę w działach handlowych, działach obsługi klienta i call center. Zdecydowanie więcej niż dotychczas szukano specjalistów IT, którzy awansowali do czołówki najbardziej poszukiwanych pracowników. W przypadku działów IT ...
-
Polski rynek pracy specjalistów IT 2010
... specjalistów od marketingu i aż o 28% od płac osób odpowiedzialnych za sprzedaż. Prawdziwa przepaść w poziomie zarobków dzieliła ich z pracownikami magazynu czy obsługi klienta. Tam miesięczne płace były blisko dwukrotnie niższe niż w dziale IT. Kluczowe znaczenie dla wysokości płac miało oczywiście zajmowane stanowisko. Najlepiej ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2011
... działów technologicznych (71%). Warto też zauważyć, że liczba ofert dla osób z wykształceniem technicznym zbliżyła się do liczby propozycji pracy w działach obsługi klienta. Po raz pierwszy w historii badania przeanalizowano także oferty pracy w działach administracji biurowej i działach szkoleniowych. W I kwartale było ich odpowiednio 2643 oraz ...
-
Cele i zarządzanie przez cele
... druga strona zrozumiała dokładnie, w czym rzecz. Nie mogą być mgliste oraz niedookreślone. Na przykład sformułowanie “naszym celem jest podniesienie jakości obsługi klienta” należy zastąpić choćby takim zdaniem: “naszym celem jest zmniejszenie czasu udzielania odpowiedzi klientom do 6 godzin od otrzymania zapytania”. Measurable – MIERZALNE ...
-
Polscy pracodawcy chcą zatrudniać
... spowolnienia gospodarczego, ale zdecydowało się wstrzymać rekrutację w oczekiwaniu na rozwój wydarzeń. Najwięcej firm (45%) będzie szukało pracowników do działów handlowych i obsługi klienta (27%). ¼ przedsiębiorców widzi potrzebę zatrudnienia specjalistów IT, a co piąty pracowników produkcji. Do końca roku powinno się też pojawić nieco ofert ...
-
Sektor MSP utrzyma zatrudnienie i podwyższy płace
... 2-3 latach na budowanie pozycji konkurencyjnej na rynku, to są one pośrednio związane z jakością kapitału ludzkiego (jakość produktów, cena, jakość obsługi klienta). Kompetentni i dobrze zmotywowani pracownicy stanowią bezpośredni klucz do sukcesu jedynie dla 2,2 proc. MSP. Co ciekawe, najwięcej firm wskazujących kompetentnych pracowników ...
-
Jak przygotować prezentację?
... losu. Praca własnymi rękami i osobiste czuwanie nad zrealizowaniem wszystkich zamówień pomogły założycielom serwisu już na samym początku zbudować kulturę pracy i obsługi klienta, którą od tamtej pory utrzymuje się w firmie Amazon.com. Joanna Kozioł, * Jim Holtje przewodniczy działowi Public Relations w nowojorskiej firmie notowanej ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2013
... są handlowcy (ponad 38 tys. ofert w analizowanym okresie) oraz specjaliści IT (ponad 20 tys. ofert). Pierwszą trójkę zamykają oferty z działów obsługi klienta i call center (prawie 16,5 tys. ofert). „Nadal bez problemów pracę można znaleźć w sektorze, który zyskuje na gorszej sytuacji w gospodarce, czyli ...
-
Rynek pracy specjalistów 2013
... i specjaliści od sprzedaży – w 2013 roku 4 na 10 ofert skierowanych było właśnie do tych osób. Na drugim miejscu znaleźli się pracownicy obsługi klienta, dla których było blisko 67 tys. ofert, czyli o 11% więcej niż rok wcześniej. Nieco większy wzrost (16%) odnotowano w przypadku pracowników ...
-
Przetwarzanie w chmurze: korzyści i wyzwania
... 36% wskazań). Analizy rynków wysoko rozwiniętych, a także rynku polskiego wskazują na silny trend zmiany preferencji klientów w obszarze marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, wymagające zmian w stosowanych przez przedsiębiorców rozwiązaniach IT. Nazywany jest on często Digital Consumer Experience i dotyczy szczególnie, ale nie wyłącznie, młodego ...
-
Podatki i ZUS. To one nie dają spać polskim przedsiębiorcom
... przedsiębiorców. Zależy nam na tym, żeby odnosili sukcesy. Wspieramy ich w codziennej pracy już 18 lat – mówi Marek Pietrusiak, dyrektor działu obsługi klienta z home.pl. Zdecydowanie najczęściej wymienianym problemem instytucjonalnym, utrudniającym prowadzenie biznesu, okazała się konieczność płacenia wysokich podatków oraz składek do ZUS-u ...
-
Rynek pracy w III kwartale 2015 r.
... system rekomendacji kandydatów z premią dla polecającego. Kogo najczęściej szukają pracodawcy? Najwięcej ofert pracy w minionym, trzecim kwartale 2015 roku dotyczyło Sprzedaży i Obsługi Klienta – 30% wszystkich ofert pracy koncentrowało się właśnie na tym obszarze. Choć w sprzedaży nadal najłatwiej o pracę, to porównując ilość ofert pracy ...
-
Rynek pracy specjalistów IV 2016
... specjalistami kwietnia byli pracownicy handlu i sprzedaży, do których skierowano o 21% więcej ofert pracy niż w kwietniu 2015 roku, a także specjaliści ds. obsługi klienta, dla których adresowano 39% więcej ogłoszeń niż przed rokiem. Na trzecim miejscu uplasowały się ogłoszenia dla pracowników IT, liczba ofert ...
-
Automatyzacja pracy. Szansa czy wróg?
... , ale zjawiska związane z rozwojem technologii obejmują szereg rozwiązań cyfrowych zmieniających sposób funkcjonowania firm z innych sektorów, w tym np. obsługi klienta, handlu, bankowości czy finansów. „Wdrażanie nowoczesnych systemów informatycznych, wzrastające wykorzystanie urządzeń mobilnych, czy coraz więcej firmowych projektów w ramach ...
-
Najbardziej poszukiwane zawody 2018
... . Biorąc pod uwagę dane z 2008 roku, to w ciągu ostatnich 10 lat z listy zawodów najbardziej dotkniętych niedoborem talentów zniknęli pracownicy działu obsługi klienta oraz niewykwalifikowani pracownicy fizyczni. Do grupy najbardziej deficytowych zawodów dołączyli natomiast finansiści i księgowi, których zabrakło także na liście w 2016 roku ...
-
Zmiana pracy. Czego szukają specjaliści?
... ofert zatrudnienia, co względem minionego roku oznacza wzrost na poziomie 10,6%. Najwięcej pracy zaoferowano handlowcom i sprzedawcom, a w następnej kolejności ekspertom od obsługi klienta, specjalistom IT, finansistom oraz inżynierom. Okazuje się również, że pokaźny popyt na ekspertów przekłada się również na mobilność zawodową specjalistów ...
-
Co proponują swoim pracownikom usługi dla biznesu?
... ludzkimi. Niemal wszyscy planują zwiększenie zatrudnienia. Podobnie jak w roku ubiegłym najwięcej ofert będzie kierowanych do specjalistów w obszarach finansów i księgowości, obsługi klienta, IT oraz szeroko pojętej administracji i HR. Jednocześnie taki sam odsetek firm spodziewa się trudności w pozyskaniu nowych pracowników. Przydatne linki ...
-
Programiści bez magistra wypełnią lukę kompetencyjną?
... przyznają autorzy badania, czołówka najczęściej poszukiwanych specjalizacji od wielu miesięcy pozostaje niezmienna. Zachodzące zmiany dotyczą głównie specjalistów ds. handlu i sprzedaży, obsługi klienta i finansów: „Liczba ogłoszeń dedykowanych tej grupie spadła o 8% w stosunku do I półrocza 2018, gdy kierowanych było do niej 32% ofert. Wpływ na ...
-
Pracuj.pl: boimy się bezrobocia, ale na niższe wynagrodzenie zgodzą się nieliczni
... – dotyczyło ich 27% nowych ogłoszeń na portalu, zamieszczonych w kwietniu. Na podium znaleźli się także eksperci ds. IT (18%) oraz od obsługi klienta (15%). Eksperci prognozują, że następne tygodnie i miesiące, związane z planowym stopniowym odmrażaniem gospodarki, mogą przynieść poprawę nastrojów rynkowych, a co za tym ...
-
ManpowerGroup: na Dolnym Śląsku i w opolskim najłatwiej o zatrudnienie
... do prac prostych, ale jednocześnie na rynku nadal są dobre perspektywy zatrudnienia dla specjalistów. Nowych pracowników poszukują firmy działające w obszarze obsługi klienta oraz centra usług wspólnych. Tu szczególnie pożądane są osoby znające języki obce. Pandemia przyczyniła się do wzrostu popularności pracy zdalnej ...
-
Automatyzacja: wybawienie pracodawców, zmora pracowników?
... , które w wyraźny sposób decydują o zmianach zachodzących na współczesnym rynku pracy. Rozwój automatyzacji produkcji, internet rzeczy, uczenie się maszynowe, automatyzacja obsługi klienta coraz bardziej wpływają na rynek pracy, zmieniając strukturę zawodów i oczekiwania firm dotyczące kompetencji pracowników. OECD szacuje, że w Polsce w ciągu ...
-
COVID-19 przyspieszył wdrożenie hub & spoke
... właśnie w mniejszych miastach zlokalizowane są biura satelickie. Biura te są najczęściej dedykowane określonym zespołom, np. sprzedaży, marketingu czy działom, np. obsługi klienta. Biura te są zlokalizowane bliżej miejsca zamieszkania pracowników, dzięki czemu nie tracą oni czasu na dojazdy. Z badania Antal i Corees Polska ...
-
Pracodawcy w Polsce mają dość pracy zdalnej
... pytani w trakcie procesów rekrutacyjnych o oczekiwania wobec pracodawców wyraźnie podkreślają potrzebę pracy zdalnej lub hybrydowej – zwłaszcza w przypadku stanowisk z obszaru IT, obsługi klienta czy sprzedaży i marketingu. Często w przypadku braku takiej możliwości kandydaci nie decydują się na przyjęcie oferty pracy. Elastyczność pracodawcy staje ...
-
Praca zdalna: najpopularniejsze słuchawki i headsety
... and Outreach Manager. Analizę wypowiedzi Internautów przeprowadzono za okres styczeń-październik 2021 za pomocą narzędzia SentiOne służącego do monitorowania Internetu i automatyzacji obsługi klienta za pomocą chatbotów. SentiOne, wykorzystując autorską technologię, zbiera dane z ponad 5 milionów źródeł, takich jak social media oraz blogi, strony ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem