-
Europa: wydarzenia tygodnia 12/2016
Choć większość Polaków nie wyobraża sobie wielkanocnego stołu bez jajek, na co dzień jemy ich niewiele. Rocznie zjadamy ich ok. 150 w różnej postaci i choć konsumpcja rośnie, to i tak jest znacznie mniejsza niż na Zachodzie. Podczas zakupów kierujemy się ceną, jaja ekologiczne odpowiadają za 0,2 proc. sprzedaży. Polska jest od lat w czołówce ...
-
500 zł na dziecko, PIT i inne. Co w Polsce załatwisz przez Internet?
Inicjatywy propagujące świadome i bezpieczne korzystanie z sieci są dzisiaj na porządku dziennym. Ich adresatami są przeważnie ci, którym środowisko internetowe ciągle wydaje się obce i nieprzyjazne. Z drugiej strony istnieje już pokaźna grupa Polaków, dla których internet jest nieodzowną częścią życia. To właśnie oni masowo korzystają z ...
-
Po piwo idziemy do małego sklepu
Polak, który w słoneczny dzień marzy o schłodzonym piwie, uda się po nie najprawdopodobniej do pobliskiego, niewielkiego sklepu. Słuszności tego założenia dowodzi najnowsze badanie firmy Nielsen, z którego wynika, że aż 63% detalicznych zakupów piwa dokonywane jest w placówkach małoformatowych, gdzie odpowiada aż za jedną czwartą wszystkich ...
-
Wakacje 2016: w TUI Poland sporo taniej niż rok temu
Jest już kolejna odsłona cyklicznego opracowania Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelDATA dotyczącego wyjazdów turystycznych, które odbędą się w nadchodzącym sezonie letnim. Jego autorzy przyglądają się jak zwykle pierwszemu tygodniowi sierpnia, a więc okresowi tzw. wysokiego sezonu. Najnowsza porcja informacji wskazuje, że klientów w ...
-
Zaskakujące wyniki badań: za zakupy online wolimy płacić gotówką
Prawie co drugi Polak w pierwszej połowie 2016 roku za zakupy w Internecie płacił gotówką przy odbiorze towaru – wynika z danych spółki Lizard Media. Wyniki są wiarygodne, gdyż w badaniu przeanalizowano ponad 70 tys. transakcji w znanych sklepach internetowych. Jak wynika z badania Gemius “E-Commerce w Polsce 2016” 48 proc. polskich internatów tj. ...
-
Czy e-payment to już norma?
Według raportu „E-commerce w Polsce 2016” przygotowanego przez Gemius dla e-Commerce Polska, dla połowy Polaków dostęp do różnych form płatności jest jednym z ważnych kryteriów, którymi kierują się podczas wyboru sklepu internetowego. Nic dziwnego – tego typu mnogość sprawia, że zaufanie klientów do sprzedawców znacznie wzrasta. Jak można ...
-
W e-commerce rządzi cena
Już 7 na 10 Polaków deklaruje dokonywanie zakupów przez Internet. Z badania zrealizowanego przez Blue Media wynika również, że decydującym kryterium wyboru danego sklepu jest oferowana przez niego cena. Cena decyduje również o wyborze sposobu płatności. Już 70 proc. Polaków przyznaje, że kupuje przez internet. Pozostali konsumenci pozostają wierni ...
-
5 sposobów na wypromowanie aplikacji mobilnej
3/4 Polaków korzysta z aplikacji mobilnych. Możliwość wykonania szybkich płatności w aplikacji sprawia, że coraz więcej użytkowników decyduje się na spontaniczne zakupy. Wydają średnio o 1/3 więcej niż konsumenci korzystający z m-strony, choć wciąż jeszcze o 1/5 mniej niż klienci kupujący online za pośrednictwem laptopa czy komputera stacjonarnego ...
-
Dotacje unijne: jakich szukają Polacy?
... złotych. Celem dotacji jest najczęściej powstanie i rozwój firmy, miejscem realizacji inwestycji jest obszar miejski, a uzyskaną dotację ankietowani planują przeznaczyć na zakup maszyn lub urządzeń niezbędnych do prowadzenia firmy. Badanie było prowadzone w oparciu o analizę 5 700 zapytań ofertowych zamieszczonych w serwisie Oferteo.pl przez ...
-
Kupujesz prezenty dla dzieci? Sprawdź ceny w internecie
Przed świętami centra handlowe przeżywają prawdziwe oblężenie. Szukający prezentów bożonarodzeniowych Polacy szczególnie chętnie zaglądają do sklepów z zabawkami, gdyż to one z roku na rok są najczęściej kupowanym upominkiem dla najmłodszych. W dzisiejszych czasach tłumów w centrach handlowych można uniknąć, a oprócz tego – zaoszczędzić na ...
-
Koniunktura konsumencka XI 2016
Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że nastroje polskich konsumentów poszybowały w górę. Polacy bardziej optymistycznie oceniali zarówno bieżącą, jak i przyszłą sytuację. Pogorszeniu uległy tylko opinie odnośnie dokonywania ważnych zakupów. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne ...
-
Bożonarodzeniowe chwyty marketingowe. Nie daj się wkręcić
Boże Narodzenie tuż tuż. Niektórych z nas gorączka przedświąteczna ogarnęła już w listopadzie, ciągle jednak istnieje spora grupa Polaków, którzy odkładają zakupy na ostatnią chwilę. I to właśnie oni powinni szczególnie się pilnować - w pogoni za prezentami najłatwiej jest wpaść w pułapkę, którą zastawiają na nas handlowcy. Jak nie dać się wkręcić ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 51/2016
Grudzień to czas zakupowej gorączki. W tym roku ponownie wydatki Polaków na świąteczną konsumpcję wzrosną. Według Deloitte wyniosą one już 1121 zł, czyli o 5% więcej niż rok temu. Do sfinansowania są bowiem prezenty, jedzenie i spotkania z najbliższymi. Nie wszyscy jednak są gotowi na takie koszty i swój budżet próbują podreperować szybką pożyczką ...
-
Co Gabinet Cieni BCC rekomenduje rządowi?
... do repolonizacji banków. Projekt podniesienia limitów jednorazowego rozliczenia amortyzacji na zakup maszyn do 100 tys. zł jest krokiem w dobrym kierunku, choć miesiąc ... zostaną / powinny zostać uwzględnione w projektach Komisji (co z kolei może być ograniczeniem pola do działania dla Komisji a przecież ma ona dokonać kompleksowych zmian w prawie ...
-
Czy to już moda na suplementy diety?
Suplementy diety cieszą się wśród Polaków sporą popularnością. Nic dziwnego skoro jesteśmy wręcz bombardowani reklamami, które obiecują, że dany suplement rozwiąże nasze problemy ze zdrowiem, odchudzi nas czy poprawi wzrok. Czy jednak pamiętamy, że suplementy diety nie są lekami, ale produktami spożywczymi? Czy konsultujemy ich zażywanie z ...
-
Gabinet Cieni BCC publikuje kolejne rekomendacje dla rządu
... tylko przypadkach uzasadniony ekonomicznie. U podstaw większości decyzji nacjonalizujących zakup akcji lub majątku od prywatnych właścicieli ma charakter ideologiczno-propagandowy ... czeka na taką ustawę, bowiem takie spółdzielnie mogą pomóc organizować działalność „od pola do konsumenta” i przejmować przez grupy producentów rolnych więcej zysku, w ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 41/2017
Jedna, dwie łyżeczki cukru do kawy czy herbaty to wydaje się mało. Ile cukru rzeczywiście jemy? Przeciętny Polak zjada co miesiąc ponad kilogram cukru, czyli więcej niż jedno opakowanie - pokazują dane GUS. W 10 lat, średnie spożycie cukru w gospodarstwach domowych, w przeliczeniu na jedną osobę, zmniejszyło się aż o pół kilograma, czyli o jedną ...
-
Polacy chcą wybierać metody płatności
Zakupy przez internet zyskały wśród Polaków olbrzymią popularność. Dziś przyznaje się do nich już 86 proc. rodzimych internautów. Jeżeli chodzi o metody płatności, to okazujemy się dość wybredni. Najlepiej, żeby było tanio, ale i wygodnie. To tłumaczy deklaracje 16 proc. respondentów zrealizowanego przez Blue Media badania „Jak kupujemy w ...
-
Inspiracja czy wierna kopia? Naśladownictwo marki w rozkwicie
W dzisiejszych czasach zakupy stały się czynnością rutynową, co w efekcie oznacza, że kupujący dopuszczają się wielu mechanicznych zachowań, które nierzadko prowadzą ich do pomyłek. Przykładem może być tu chociażby mylenie produktów. Czy Polacy mają w ogóle świadomość istnienia naśladownictwa marki? Naukowcy z Uniwersytetu SWPS przyjrzeli się, jak ...
-
W Black Friday raczej nie oszczędziliśmy
Z obliczeń firmy Deloitte wynika, że w tym roku aż 42% budżetu przeznaczonego na prezenty świąteczne zostawimy w e-sklepach. Niemal co czarty Polak (23%) zakupy rozpoczyna już w listopadzie, a 39 proc. zostawia je na pierwszą połowę grudnia. Oznacza to, że spora część z nas skorzystała z oferty przygotowanej przez sprzedawców na Black Friday. Czy ...
-
E-commerce, czyli handel internetowy z długami w realu
Grono Polaków, którzy decydują się na zakupy przez Internet, rośnie z roku na rok. Branży e-commerce sprzyjają nie tylko zmieniające się nawyki konsumentów, ale teraz również zakaz handlu w niedziele. Wydawać by się zatem mogło, że e-sklepy nie powinny mieć większych powodów do narzekań. Tymczasem okazuje się, że i wśród nich nie brakuje podmiotów ...
-
Osiedla zamknięte na elektromobilność
... sprzedaży elektrycznych aut daleko nam jeszcze do europejskich liderów, to jednak faktem pozostaje, że Polacy coraz częściej decydują się na zakup samochodów niskoemisyjnych. Serwis domiporta.pl nie ma dla nich najlepszych wieści. Okazuje się bowiem, że z naładowaniem pojazdu w pobliżu domu mogą ...
-
Generacja Z na e-zakupach
Zakupy przez Internet to dla przedstawicieli pokolenia Z chleb powszedni. Potwierdzeniem tego są wyniki badania opracowanego przez SW Research dla Trusted Shops, z którego wynika, że za pośrednictwem sieci przynajmniej raz w miesiącu kupuje aż 84% Polaków pomiędzy 18 a 24 rokiem życia, a co trzeci robi to minimum raz na tydzień. Zakupy przez ...
-
Black Friday, czego oczekują klienci?
Rozpoczynający maraton przedświątecznych zakupów Black Friday przywędrował do Polski zza oceanu i zagościł u nas na dobre. Sklepy, które chcą przyciągnąć klientów i wycisnąć z tego święta jak najwięcej, powinny się jednak dobrze przygotować. Warto bowiem zdawać sobie sprawę, że nie ma nic gorszego niż rozczarowani klienci, na których lojalność z ...
-
5 porad, jak inwestować w e-commerce
W minionym roku na zakupy online zdecydowało się 14,3 mln użytkowników Polaków, a wartość rodzimego e-commerce sięgnęła 40 mld zł. Każdego roku zamyka się ok. 5 tysięcy sklepów stacjonarnych przy jednoczesnym stałym wzroście liczby otwieranych e-sklepów. Z danych Bisnode wynika, że na przestrzeni ostatnich 5 lat liczba tych ostatnich wzrosła o 34 ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 48/2018
Święta Bożego Narodzenia to dla Polaków wyjątkowy, spędzony z rodziną i przyjaciółmi czas, na którym oszczędzać nie zamierzają. Jak pokazuje dwudziesta pierwsza edycja międzynarodowego badania "Zakupy świąteczne 2018", przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, w tym roku na prezenty, żywność oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy ...
-
Mroczna twarz Bożego Narodzenia
Boże Narodzenie tuż tuż. Wielu Polaków z niecierpliwością oczekuje pierwszej gwiazdki i już cieszy się na wspólne biesiadowanie w rodzinnym gronie. Okazuje się jednak, że całkiem liczna jest również grupa tych, dla których święta to stres, gonitwa za prezentami i obawy, że zakupione upominki okażą się zupełnie nietrafione. O negatywne nastroje ...
-
Przed świętami o okazje cenowe może być trudno
Przygotowania do świąt, zwłaszcza polowanie na prezenty, wielu Polaków rozpoczęło już długo przed świętami. Tradycyjnie jednak nie brakuje i takich, którzy z zakupami zwlekali do ostatniej chwili. Kto wyszedł na tym lepiej? Czy zaoszczędziła grupa zapobiegliwych, która w upominki dla najbliższych zaopatrzyła się już w listopadzie czy też na okazje ...
-
Centra handlowe zalewają tłumy kupujących
Każdy, kto postanowił odłożyć świąteczne zakupy na ostatnią chwilę, musi wiedzieć, że na samotne oglądanie witryn i półek sklepowych raczej nie ma co liczyć. Potwierdzeniem tego są dane Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH), które wskazują, że w grudniu centra handlowe odwiedza o 25% więcej Polaków niż na przestrzeni całego roku. To może ...
-
Zakaz handlu w niedzielę: przeciwników coraz więcej?
Zakaz handlu w niedzielę obowiązuje już od roku, a od stycznia br. został zaostrzony - w tym roku zakupy - co do zasady - zrobimy wyłącznie w ostatnią niedzielę miesiąca. Pozostałe, poza nielicznymi wyjątkami, są wolne od handlu. Co na to Polacy? Z badań zrealizowanych przez Maison&Partners dla Związku Przedsiębiorców i Pracodawców wynika, że ...
-
Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie? Co działa, a co nie?
Polacy cenią swój czas i wygodę. Nie jest więc zaskoczeniem, że coraz chętniej robią zakupy przez internet. To również sprawia, że w sieci pojawia się coraz więcej e-sklepów. Jednym udaje się szybko zaskarbić przychylność kupujących, inne muszą wręcz toczyć batalię o każdego klienta. Co przesądza o sukcesie? Pozycjonowanie czy promocja na ...
-
Zakupy online pod lupą
Picodi, serwis oferujący kody rabatowe i kupony promocyjne do sklepów, przedstawia raport podsumowujący miniony rok w e-commerce. Analiza setki tysięcy transakcji internetowych pozwala dowiedzieć się, kim są Polacy dokonujący zakupów online i jakie są ich zwyczaje. Smartfony w tyle, kobiety górą Wprawdzie już od kilku lat każdy kolejny rok jest ...
-
Zakaz handlu w niedzielę: uciążliwy czy nie?
Zakaz w handlu w niedzielę obowiązuje w naszym kraju od marca 2018 roku, a w tym roku doczekał się kolejnego obostrzenia - dziś na zakupy możemy udać się wyłącznie w jedną, a nie dwie niedziele miesiąca. W kolejnym roku handlowych niedziel będzie już tylko 7 w roku. Okazuje się, że sytuacja ta niekoniecznie podoba się Polakom. Z badań ...
-
Internet: kobiety ze smartfonem, mężczyźni z komputerem
Zakupy online cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością. Towarzyszące im zachowania konsumentów są jednak mocno zróżnicowane. Jak pokazuje badanie zrealizowane przez SMSAPI, połowa kobiet w poszukiwaniu ofert sięgnie po telefon, wśród mężczyzn natomiast prym wiedzie komputer. Podobną tendencję widać w przypadku czytania promocyjnych ...
-
1/2 Polaków robi zakupy online, 1/2 chce testować w sklepie
Zakupy online szturmem zdobyły serc Polaków. Raport Interaktywnie.com szacuje, że w tym roku wydamy na nie niebagatelną kwotę 50 mld złotych. Dane Ecommerce Europe i SAP wskazują z kolei, że w sieci regularnie kupuje już połowa z nas. Inne badania SAP dowodzą jednak, że tak samo liczna jest grupa kupujących, którzy chcą testować produkty „na żywo ...