-
Wielkanoc sprzyja marnowaniu żywności
Marnowanie żywności w Polsce osiąga coraz wyższe poziomy. Szacuje się, że każdego roku na jednego Polaka przypada aż 235 kg lądującego w koszu jedzenia. To problem społeczny, ekologiczny, ale również ekonomiczny. Potwierdzają to dane Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, z których wynika, że na szczycie listy nieprzemyślanych zakupów generujących ...
-
Zachowania konsumentów: codzienne zakupy Polaków
Jak prezentują się zachowania konsumentów w zakresie codziennych zakupów? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwała firma Gemius/PBI. Jej badanie dowodzi, że tego rodzaju aktywność dotyczy aż 15 394 063 polskich internautów. Jeśli porównać tę liczbę z ostatnimi danymi GUS, okaże się, że jest to przeszło 40% dorosłych Polaków. Codzienne zakupy domeną 8 ...
-
Co Polacy myślą o zakazie handlu w niedzielę
Wprawdzie zakaz handlu w niedzielę obowiązuje już od ponad roku, to ciągle pozostaje on tematem wzbudzającym ożywioną dyskusję i znajdującym zarówno swoich zagorzałych zwolenników, jak i pokaźne grono oponentów. PAYBACK w swoim najnowszym badaniu z serii PAYBACK Opinion Poll sprawdza, co Polacy sądzą o wolnych niedzielach i jak wpłynęły one na ich ...
-
Polscy konsumenci i zakupy online
Zakupy online cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością. Z badania zrealizowanego przez EY wynika, że w sieci kupuje już 57% respondentów, a 2 na 3 przyznaje, że poszukuje w internecie informacji o produktach i ich cenach. To, jak chętnie kupujemy online, w dużej mierze zależy od kategorii produktów (elektronikę kupuje 2 na 10 badanych, ...
-
Polak na zakupach. Dominują promotorzy czy krytycy marek?
Jakie Pierwsza edycja opracowanego przez Mobile Institute raportu „Customer Happiness Index” wskazuje, że Polacy - zupełnie wbrew obiegowym opiniom o naszej skłonności do narzekania - okazują się być dość zadowolonymi klientami. Średni poziom satysfakcji z zakupów, wyliczony w o oparciu o badanie 160 różnych marek reprezentujących 16 kategorii, ...
-
Jak zakaz handlu zmienił zwyczaje zakupowe?
Obowiązująca już od ponad roku ustawa ograniczająca handel sprawiła m.in., że w sobotnie popołudnia sklepy przeżywają prawdziwy szturm. Grono Polaków, którzy nie przepadają za tłokiem i pośpiechem, zmieniło swoje przyzwyczajenia i na zakupy wybiera się od poniedziałku do piątku. Jednocześnie wyraźnie zaznacza się wzrost liczby konsumentów ...
-
Zakupy z ochroną środowiska w tle. Tak czy nie?
Wprawdzie Polacy starają się dbać o ochronę środowiska i z chęcią sięgają po produkty z drugiej ręki, to jednocześnie jednak niemal 4 na 10 z nas przyznaje, że kupuje za dużo żywności i kosmetyków, a na zakupach kwestie proekologiczne liczą się dla niego tylko w nieznacznym stopniu. Niemal połowa przyznaje również, że nie korzysta z toreb ...
-
Zachowania konsumentów w dobie zakupów omnichannel
Do zakupów przez internet przyznaje się już 57% Polaków, jednocześnie 43% korzysta tylko i wyłącznie z oferty placówek stacjonarnych. Dlaczego? Okazuje się, że główną przeszkodą, która powstrzymuje nas od kupowania w sieci jest chęć obejrzenia produktów "na żywo" (68%). Z tego też powodu 55% ankietowanych zamawia produkt w sieci i odbiera go ...
-
Do centrum handlowego po rozrywkę i dla sportu
2 na 3 Polaków w centrum handlowym pojawia się minimum kilka razy na przestrzeni miesiąca i coraz częściej celem takiej wizyty nie są przede wszystkim zakupy. Ludzi przyciągają nie tylko sklepy, ale również restauracje i ciągle uatrakcyjniania oferta rozrywkowa. Z badania zrealizowanego przez CBRE wynika, że kino, fitness czy sala zabaw dla dzieci ...
-
Idą Black Friday i Cyber Monday. Mamy rady dla e-commerce
Nadchodzą Black Friday i Cyber Monday. Zaadaptowane zza oceanu wyprzedaże rozpoczynają okres przedświątecznych żniw w handlu. Polacy lada dzień zaczną szturmować stacjonarne placówki handlowe, ale również sklepy internetowe, ponieważ rzesza tych, którzy na miejsce zakupów wybierają internet, rośnie z roku na rok. E-sprzedawcy powinni być na to ...
-
Polacy zdradzają, jak robią zakupy online
Zakupy online zdobyły serca Polaków i zdobywają je dalej, bo rzesza e-konsumentów nieustannie się powiększa. Jakie są ich nawyki? Co i u kogo kupują? Czy są skłonni zrezygnować z prywatności na rzecz niższych cen czy rabatów? Odpowiedzi na te pytania dostarcza badanie, któremu w listopadzie br. poddała internautów agencja badawcza INQUIRY. Z ...
-
Prezenty świąteczne na ostatnią chwilę. Ponad 1 mln Polaków w galeriach handlowych
Wprawdzie prezenty świąteczne Polacy kupują coraz rozważniej i zamiast tłoczyć się w sklepach i centrach handlowych zamawiają je przez internet, to jednak ciągle wielu z nas odkłada zakupy na ostatnią chwilę, Z badania zrealizowanego na zlecenie CBRE wynika, że na początku grudnia upominków dla najbliższych ciągle nie miało 44% respondentów. Z ...
-
Prezenty świąteczne. Dla kogo, za ile?
Sezon na świąteczne zakupy należy uznać za rozpoczęty. Bardziej zapobiegliwi Polacy po prezenty świąteczne wybrali się już kilka miesięcy temu. Ta grupa jest jednak nieliczna (5%), większość myśli o tym na miesiąc przed świętami, a nie brakuje i takich (12%), którzy zostawiają to na ostatnią chwilę. Kupując upominki gwiazdkowe chętnie korzystamy z ...
-
73% Polaków wspiera akcje charytatywne. Komu pomagamy najczęściej?
Boże Narodzenie pobudza dobroczynność polskiego społeczeństwa. Niemal 3/4 Polaków chce przy okazji świąt zaangażować się w akcje charytatywne. Chętnie wspieramy chorych, ale łożymy również na ochronę środowiska naturalnego oraz organizacje religijne - wynika z najnowszej odsłony raportu Deloitte „Zakupy świąteczne 2019”. Jak wynika z doniesień ...
-
Pozycjonowanie w wyszukiwarce: jakie trendy Google 2019?
Zakupy online zyskują wśród Polaków coraz większą popularność. W poszukiwaniu produktów i usług najczęściej sięgamy po wyszukiwarkę Google. Jakie hasła cieszyły się największą popularnością w minionym roku? Najnowsze podsumowanie wskazuje m.in., że w kategorii „ile kosztuje” zwycięzcą okazała się fraza „ile kosztuje krowa?”, w przypadku przecen “ ...
-
Jak pandemia zmienia zakupowe zachowania konsumentów?
O tym, że pandemia odciska swoje piętno na wszystkich dziedzinach życia i gospodarki, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. W erze koronawirusa i apeli wzywających Polaków do pozostania w domach zmieniają się również zachowania konsumentów. Zupełnie nowemu podejściu do zakupów przygląda się najnowsza ankieta PAYBACK Opinion Poll. Zachowania ...
-
7 zasad bezpiecznych zakupów online
Zakupy online cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością. I nie ma w tym kompletnie nic zaskakującego - w końcu przecież dają nam wygodny i szybki dostęp do całej gamy produktów i usług, a często również gwarantują niższe ceny od tych, które oferują nam sklepy stacjonarne. O ich walorach przekonujemy się zwłaszcza dziś w czasie obostrzeń ...
-
Życie w kwarantannie: pora na e-commerce i usługi online
Informacje o pierwszych przypadkach zachorowania na koronawirusa w Polsce sprawiły, że sklepy spożywcze w naszym kraju przeżyły prawdziwy szturm. Gdy już przywykliśmy do izolacji, nasze interesowanie skupiło przede wszystkim na internecie. Zakupy online, streaming video oraz zdalne zajęcia fitness - to niektóre aktywności, które szczególnie ...
-
Finanse, płatności i rozrywka nie istnieją bez smartfonów
W ostatnich latach kariera telefonów nabrała niezwykle dynamicznego tempa. Od narzędzia służącego komunikacji ewoluowały one w stronę kieszonkowego komputera stanowiącego centrum zarządzania codziennym życiem. Potwierdzeniem tego są badania zrealizowane przez Santander Consumer Bank na potrzeby raportu "Polaków portfel własny: wiosenne wyzwania". ...
-
Koronawirus ogranicza budżet domowy, ale nie na zakupy online
Wprawdzie co czwarty Polak deklaruje, że wraz z wybuchem pandemii nie ograniczył skali nabywania artykułów niespożywczych, to już jednak w deklaracjach pozostałych widać zmiany. Większość z nas dokonała w tym zakresie mniejszych lub większych ograniczeń, co przeważnie było następstwem obaw o budżet domowy. Rzadziej wychodzimy m.in. do restauracji ...
-
GfK: e-commerce podwoi udział w polskim rynku FMCG?
W czasie pandemii Polacy nie zrezygnowali z zakupów dóbr szybkozbywalnych (FMCG). Jak jednak wynika z analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia, znacznie częściej niż przed kryzysem kupowaliśmy je online. Wydatki dokonywane na tę kategorię za pośrednictwem e-commerce wzrosły względem poprzedniego roku o pokaźne 30%. Z tego tekstu dowiesz się ...
-
GfK: w sklepach stacjonarnych wydajemy więcej niż Niemcy
Przeciętny Europejczyk zostawia w detalicznych sklepach stacjonarnych 29,9 proc. swojego budżetu. Średnią nieco przewyższają Polacy (35,7 proc.), ale i tak daleko nam do Węgrów (50 proc.). Okazuje się jednak, że wydatki na tradycyjne zakupy nie rosną – w minionym roku w 27 państwach UE spadły o 1 p.proc. Niewątpliwie jest to duża zasługa prężnie ...
-
60% Polaków zdecydowało się podczas pandemii na pomaganie innym
Wybuch pandemii zatrząsł naszym życiem, ale pokazał również, że w obliczu zagrożenia Polacy potrafią się zjednoczyć. Potwierdza to badanie zrealizowane przez Orange Polska, z którego wynika, że w pomoc innym zaangażowało się niemal 60% z nas. Do potrzebujących płynęło zarówno wsparcie materialne, jak i finansowe. 41% osób poświęciło swój czas i ...
-
Co 2. Polak chce, aby wróciły niedziele handlowe
W marcu 2018 roku zaczął obowiązywać w naszym kraju zakaz handlu w niedzielę. W kolejnych latach był on zaostrzany. Nikt jednak nie spodziewał się tego, co nastąpiło w marcu 2020 roku. Wraz z wybuchem pandemii Polacy nie mogli zrobić zakupów nie tylko w niedziele, ale również w dni powszednie. Otwarte pozostały właściwie tylko sklepy spożywcze, ...
-
Czy Polacy to łowcy promocji? Są wyniki nowego badania
O tym, że Polacy lubują się w okazyjnych zakupach, mówi się nie od dziś. Czy okres pandemii zmienił zachowania konsumentów w tym zakresie? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowsza edycja Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia. Oto, co udało się ustalić w trakcie przeprowadzonego w lipcu br. badania. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki stosunek ...
-
Bankowość elektroniczna, e-zakupy, oszczędzanie. Chwilowe trendy w pandemii?
Rosnąca popularność bankowości elektronicznej, zorientowanie na zakupy online oraz przywiązywanie większej wagi do oszczędzania. To niektóre zmiany, jakie wraz z wybuchem pandemii dostrzec można było w zachowaniach Polaków. Czy były one jedynie doraźne, czy też doczekały się utrwalenia? Oto, co udało się ustalić w ramach analizy przeprowadzonej ...
-
Zrównoważony rozwój a zachowania konsumentów
Sortujemy odpady, ograniczamy marnowanie żywności, nadajemy drugie życie przedmiotom, oszczędzamy wodę. Świadomość ekologiczna Polaków wzrasta z każdym rokiem. Większą dbałość o środowisko widać również w podejmowanych przez nas decyzjach zakupowych. Potwierdzeniem tego jest opracowany przez Instytut Badawczy Capgemini raport "Jak zrównoważony ...
-
Black Friday i Cyber Monday. Inne niż rok temu?
Nadchodzi schyłek listopada, a to oznacza nic innego niż wzmożoną mobilizację łowców okazji. Przed nimi Black Friday oraz Cyber Monday. Z badania PAYBACK Opinion Poll wynika, że pomimo ciągle trwającej pandemii Polacy nie zaniechają zakupów, choć co 3. z badanych przyznaje, że w tym roku ograniczy nieco swoje wydatki. Z tego tekstu dowiesz się m. ...
-
W Boże Narodzenie częściej myślimy o innych
Boże Narodzenie to czas szczególny. A tegoroczne święta z uwagi na pandemię będą jeszcze bardziej wyjątkowe. Ten trudny rok zmusił nas co prawda do oszczędności, ale uwrażliwił nas też na potrzeby innych i pokazał, co jest naprawdę ważne. Z badania Mastercard wynika, że 76% Polaków poświęci więcej uwagi bliskim, a 49% wesprze cele charytatywne. ...
-
Jakie będą zakupy świąteczne 2020?
Jakie będą święta Bożego Narodzenia 2020? Inne niż dotychczas. Czy otwarte 27 listopada, po drugim już lockdownie, galerie handlowe zapełnią się klientami? Choć handlowcy dwoją i się i troją, żeby zachęcić konsumentów do zakupów w świątecznej scenerii, to może im być trudno osiągnąć wyniki z ubiegłego roku. Zwłaszcza, że z badań dla Rejestru ...
-
Pracownicy ze Wschodu, czyli Boże Narodzenie w Polsce
Zbliżające się Boże Narodzenie to dla wielu z nas czas refleksji, rodzinnych spotkań i gorączkowych zakupów. Sprawy mają się podobnie w przypadku pracujących w naszym kraju migrantów zarobkowych. Tegoroczne święta, zarówno dla Polaków, jak i cudzoziemców, będą jednak inne. Potwierdzeniem tego jest badanie zrealizowane przez EWL S.A. oraz Studium ...
-
Wyprzedaże poświąteczne w tym roku nie budzą entuzjazmu
Zimowe wyprzedaże w Polsce cieszyły się w minionych latach sporą popularnością. Rok 2020 był jednak inny z uwagi na pandemię i ograniczenia w handlu. Dlatego w styczniu 2021 na okazyjne zakupy planuje się wybrać tylko 27 proc. Polaków - tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku - banku od kredytów. W badaniu ...
-
Zakupy online: jakie trendy na kolejne lata wyznacza pandemia?
O tym, że kupowanie w internecie cieszy się wśród Polaków rosnącą popularnością, mówiło się już od dawna. Jednak to właśnie w czasie pandemii zainteresowanie nimi raptownie wzrosło. Potwierdzeniem tego jest opracowany przez ExpertSender raport „Zakupy online w Polsce 2020”, z którego wynika, że w sieci kupuje już 8 na 10 internautów, z czego 11 ...
-
Moda na "eko" i "zero waste" ma się dobrze. Gorzej z polityką klimatyczną
87% Polaków deklaruje chęć życia w zgodzie z naturą, 58% uważa, że dobrze o społeczeństwie świadczyłoby ograniczenie konsumpcji, a 42% odmawia zakupu produktów firm słynących z nieetycznych zachowań - wynika z badania zrealizowanego przez Gumtree. Świadomość ekologiczna naszych rodaków wyraźnie rośnie, ale moda na bycie "eko" i trend zero waste ...
-
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?
Do tego, że zakupy online cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Jednak to pojawienie się koronawirusa wywołało prawdziwy boom na e-commerce. Oczywiście pokaźne wzrosty nie stały się udziałem każdej kategorii produktów. Gdzie popyt wyraźnie wzrósł, a gdzie nie odnotowano większych zmian? ...