-
5 aplikacji wspierających oszczędzanie
Pandemia oraz jej ekonomiczne skutki spowodowała, że ponad połowa Polaków zamierza regularnie odkładać pieniądze na tzw. "czarną godzinę". Oszczędności szukać zamierzamy głównie na większych zakupach. Czy istnieją aplikację mogące wspomóc proces oszczędzania? W jaki sposób działają? Zapraszamy do zapoznania się z poniższym zestawieniem! Według ...
-
Które produkty spożywcze są polskie?
Wspieranie krajowych producentów staje się ważne zwłaszcza w czasach kryzysu. Dobrą wiadomością jest fakt, że patriotyzm konsumencki Polaków sukcesywnie wzrasta. Podczas zakupów coraz częściej wybieramy właśnie te produkty, które zostały wytworzone przez rodzime firmy. Serwis iKalkulator.pl postanowił sprawdzić, za którymi z często wybieranych ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
Pandemia znacznie wzmogła zainteresowanie i tak już popularnymi zakupami online. W internecie kupuje już 84% Polaków, co oznacza, że firmy, które nie udostępniają swojej oferty online mogą mieć poważne kłopoty z dotarciem do klientów. Te z kolei, które w e-commerce już dawno postawiły swoje pierwsze kroki, muszą liczyć się z zupełnie nowymi ...
-
Przybywa przeciwników zakazu handlu w niedziele
55% Polaków chce znów robić zakupy w niedziele - wynika z badania zleconego przez CBRE. Zwolennicy handlu w niedziele argumentują, że rozłożenie ruchu na siedem dni, pomoże w przestrzeganiu wytycznych dotyczących dystansu społecznego. Zwolenników niedziel handlowych przybywa, w poprzedniej edycji badania opowiadało się za nimi 51% Polaków. Co ...
-
Zakupy online: pandemia zmienia zachowania konsumentów
Zakupy online cieszą się wśród Polaków rosnącą popularnością, a wybuch pandemii stał się czynnikiem, który dodatkowo wzmocnił ten trend - wynika z 9. już odsłony wspólnego raportu Gemius oraz Izby Gospodarki Elektronicznej „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Autorzy opracowania przyjrzeli się również, jak koronawirus zmienił ...
-
Impulsywne zakupy nie tylko w Black Friday
Połowa Polaków jest podatna na impulsywne zakupy - wynika z badania Quality Watch zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Co gorsza, pod wpływem chwili jesteśmy skłonni wydać naprawdę sporo. Jedna piąta badanych potrafi co najmniej raz na kilka miesięcy wydać impulsywnie aż 500 zł. Już jutro Black Friday, uznawany za początek ...
-
Czy w 2022 r. Polacy ograniczą wydatki na zakupy?
Polacy weszli w nowy rok w stosunkowo optymistycznych nastrojach co do swojej sytuacji finansowej. Nie oznacza to jednak, że w nadchodzących miesiącach pieniądze będą wydawać bezrefleksyjnie. Rzesza osób planujących ograniczanie wydatków na niektóre grupy zakupów jest całkiem pokaźna - wynika z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia dla ...
-
Polacy o handlu internetowym
Handel internetowy dynamicznie się rozwija, co szczególnie było widać w czasie pandemii. Co Polacy myślą o tej formie zakupów? Z jakimi problemami spotykają się najczęściej kupując przez internet? Oto wnioski z badania ARC Rynek i Opinia. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Z jakimi problemami spotykają się Polacy kupujący online? Co sądzą polscy ...
-
Inflacja skłania Polaków do szukania promocji
Bardzo wysoka inflacja sprawia, że Polacy podczas zakupów spożywczych szukają atrakcyjnych cen i promocji - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak inflacja wpływa na zwyczaje zakupowe Polaków? Czy Polacy szukają promocji? Czy w dobie wysokich cen Polacy kupują mniej? Badanie ARC Rynek i Opinia wykazało, że tylko ...
-
#BayraktarChallenge w mediach
... rodzaju pomoc: zbiórki pieniędzy, żywności, artykułów medycznych. Ostatnia akcja zorganizowana przez dziennikarza Sławomira Sierakowskiego miała na celu zebranie środków na zakup drona Bayraktar. Akcja #BayraktarChallenge przyniosła efekt w postaci kwoty 22,5 mln zł. Publikacje na temat zbiórki dały natomiast ekwiwalent reklamowy na ...
-
E-commerce: jak robimy zakupy online w nowej rzeczywistości?
Wybuch pandemii doprowadził do istotnych wzrostów w obszarze e-commerce. Okazuje się jednak, że przyspieszenie to miało charakter jednorazowy i obecnie rynek wrócił do dynamiki, jaka notowana była przed pojawieniem się koronawirusa. E-handel przeżywa obecnie etap "back to great normal", czyli powrót do atrakcyjnej teraźniejszości - czytamy w ...
-
Czy zabraknie nam pieniędzy na ubezpieczenia?
69 mld złotych. Właśnie taką kwotę Polacy wydali w 2021 r. na zakup polis ubezpieczeniowych, czyniąc tym samym rodzimy rynek ubezpieczeń jednym z największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Czy w czasach gospodarczych i geopolitycznych zawirowań uda się utrzymać ...
-
Polacy oszczędzają prąd. Sprzęt elektryczny do szafy?
Inflacja nie oszczędza budżetu statystycznego Kowalskiego, efektem czego coraz częściej podczas zakupów towarzyszy mu wstrzemięźliwość. Oszczędności Polaków skutecznie wydrenować mogą również rosnące ceny prądu. Nie jest zatem zaskoczeniem, że z rozwagą zaczynamy korzystać ze sprzętów elektrycznych. W kontekście energii elektrycznej niepokoją nas ...
-
Social commerce: jaki potencjał sprzedaży przez media społecznościowe?
O tym, że social commerce, czyli handel przez media społecznościowe, zyskuje na znaczeniu i to zarówno wśród sprzedawców, jak i kupujących, mówi się nie od dziś. Kolejnym tego potwierdzeniem jest opracowany przez PayPal "Ecommerce Index 2022". Wynika z niego m.in., że na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy zakupów poprzez social media dokonała blisko ...
-
Jak Polacy radzą sobie z podwyżkami cen? 2/3 z nas zaciska pasa
Inflacja drenuje portfele Polaków. Większość z nas ogląda każdą złotówkę. Z badania Krajowego Rejestru Długów wynika, że najczęściej rezygnujemy z wyjść do restauracji i zakupu nowych ubrań, ale także mniej wydajemy na kulturę i rozrywkę, podróże i wyposażenie domu. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie wydatki ograniczyli Polacy z powodu ...
-
Jakie były ferie zimowe 2023?
Ferie zimowe 2023 przeszły właśnie do kategorii "wspomnienia". Nadszedł zatem czas na podsumowanie zimowych wyjazdów Polaków. Tradycyjnie już pokusił się o nie serwis Rankomat.pl. Oto, do jakich wniosków prowadzi jego analiza, której bazą stały się dane o ubezpieczeniach zakupionych przez klientów multiporównywarki. Z tego tekstu dowiesz się m.in ...
-
Media społecznościowe: coraz więcej zakupów na Instagramie i TikToku
BrandLift prezentuje wyniki badania rzucającego światło na sposób, w jaki kupują współcześni konsumenci. Okazuje się, że media społecznościowe to miejsce, w którym coraz częściej dokonujemy zakupów. Na Instagramie kupuje już blisko 43 proc. Polaków. Popularnym źródłem informacji o produktach staje się także TikTok. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Q-commerce oceniane pozytywnie przez blisko połowę Polaków
Blisko połowa Polaków pozytywnie ocenia ideę szybkich zakupów - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję mediową Mindshare. Szacuje się, że do 2030 roku wartość europejskiego rynku q-commerce wyniesie 13 mld euro. Średni koszt zamówienia wzrósł z 64,2 zł w 2021 roku do 74,8 zł w roku 2022. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak Polacy ...
-
Mniej chętnych na kosmetyki ekologiczne. Wartość rynku spadła o 9 proc.
Wprawdzie Polacy przywiązują coraz większą wagę do zachowań proekologicznych, to jednak okazuje się, że niekoniecznie znajduje to odzwierciedlenie w podejmowanych przez nich decyzjach zakupowych. Potwierdzeniem na to mogą być wyniki analiz firmy badawczej Consumer Panel Services GfK, które świadczą o zahamowaniu wieloletnich wzrostów na rynku ...
-
First minute: Polacy już rezerwują wakacje 2024
Wprawdzie niektórzy z nas dopiero wrócili z tegorocznych wakacji, to jednocześnie okazuje się, że nie brakuje osób, które już planują wakacje 2024. Nie jest to jednak dużym zaskoczeniem - tendencja do wczesnych rezerwacji zaznacza się wśród polskich turystów już od dłuższego czasu i przebija swoją popularnością last minute. Gdzie Polacy zamierzają ...
-
(R)ecommerce podbija e-handel
Statystyki publikacji ogłoszeń na łamach serwisu OLX wskazują, że tylko w pierwszym półroczu tego roku w serwisie tym pojawiło się 111 mln ofert, z czego 68% wystawiono posiadało status "używane". Jednocześnie 2 na 3 Polaków przyznaje, że w ciągu roku sprzedało lub zakupiło produkt z kategorii second hand. To wyraźne potwierdzenie rosnącej ...
-
6 porad jak się nie dać oszukać w Black Friday i Cyber Monday
Już 24 listopada Black Friday, zaraz potem Cyber Monday. Polacy chętnie w tym czasie robią zakupy, licząc na atrakcyjne ceny, co jest szczególnie ważne w dobie wysokiej inflacji. Niestety jest to idealny czas także dla cyberprzestępców. Co zatem zrobić, aby bezpiecznie kupować podczas Black Friday i Cyber Moday? Oto porady ekspertów ESET. ...
-
Zachowania konsumentów: czy chcemy kupować ukraińskie marki?
Zachowania konsumentów ulegają zarówno sezonowym tendencjom, jak i trendom wynikającym z uwarunkowań gospodarczych czy geopolitycznych. Te ostatnie wywarły m.in. wpływ na gotowość Polaków do zakupu ukraińskich produktów. Atak Rosji na Ukrainę rozbudził w nas nie tylko zainteresowanie ukraińskimi markami, ale również chęć wsparcia tamtejszego ...
-
Zakupy online: co sądzimy o metaverse, personalizacji i ekologii?
Santander Consumer Bank przedstawił kolejną porcję wyników najnowszego raportu "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023". Ostatnie doniesienia rzucają światło na podejście polskich konsumentów do zakupów online w metaverse oraz ich stosunek do kwestii personalizacji oraz ekologii. Oto, czego się dowiadujemy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
Black Friday i Cyber Monday są coraz popularniejsze w Polsce, co widoczne jest choćby w Internecie. Polacy chętnie przeglądają strony z kategorii "Zakupy online" i szukają informacji o obniżkach cenowych. Temu zjawisku przyjrzeli się eksperci z Gemius i PBI, wykorzystując do analizy dane z badań Mediapanel oraz gemiusAdReal. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Polacy porzucili hipermarkety, teraz liczą się dyskonty?
Pojawiły się wyniki najnowszego raportu Inquiry "Zakupy spożywcze Polaków 2023". Opracowanie rzucające światło na zachowania konsumentów kupujących żywność prowadzi do konstatacji, że zdecydowanie najpopularniejszym obecnie formatem sklepu są dyskonty. Interesujących wniosków jest jednak znacznie więcej. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Przy ...
-
Park handlowy czy centrum handlowe? Gdzie robimy zakupy?
Polacy bardzo chętnie robią zakupy w parkach handlowych, choć nie wiedzą czym tak naprawdę jest "park handlowy" - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję Inquiry. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie zalety wg kupujących mają parki handlowe? Dlaczego klienci preferują centra handlowe? Co decyduje o wyborze danego parku handlowego? W ...
-
Znamy najlepsze sklepy internetowe 2024 wg Ceneo.pl. Na co liczą ich klienci?
Pojawiła się najnowsza, piętnasta odsłona Rankingu Zaufanych Sklepów autorstwa Ceneo.pl. To jedno z najstarszych na rynku opracowań rzucających światło na najbardziej cenione przez konsumentów sklepy internetowe. Publikacja zestawienia stała się nie tylko okazją do wskazania najlepszych e-sprzedawców, ale również do przyjrzenia się podejściu ...
-
Zakupy online po sąsiedzku: czy lokalny biznes cieszy się popularnością?
O tym, że zakupy online cieszą się wśród Polaków rosnącą popularnością, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Interesującym trendem, na który zwracają uwagę najnowsze badania TrustMate, jest coraz większe zorientowanie kupujących na lokalny biznes. Dla tego ostatniego jest to istotne wsparcie. Jakie jednak pobudki kierują kupującymi? Z tego ...
-
Czyje rekomendacje wpływają na decyzje konsumentów?
Media społecznościowe już od dawna stanowią nieodłączny element życia wielu Polaków, ale ich rola na przestrzeni lat wyraźnie się zmieniła. Kiedyś służyły głównie do komunikacji, dziś są także kluczową częścią procesu zakupowego. Potwierdzeniem tego są chociażby wyniki opublikowanego przez Santander Consumer Bank raportu "Doświadczenia e-commerce ...
-
Dlaczego kupujemy odzież używaną?
Sklepy z odzieżą używaną nie znikają z polskich ulic. Kolejki, które ustawiają się przed nimi w dzień nowej dostawy, wyraźnie pokazują, że ubrania z drugiej ręki ciągle cieszą się wśród Polaków popularnością. Jak dużą i co popycha nas do zakupów w second-handach? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza najnowsze badanie przeprowadzone na ...
-
Prawa konsumenckie powinny być elementem edukacji w szkole
Z najnowszej edycji badania Barometr Providenta, przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta wynika, że Polacy stanowczo zbyt często udostępniają swoje dane osobowe w zamian za zniżkę na zakupy i akceptują regulaminy sklepów internetowych czy zasady przetwarzania danych osobowych bez ich wcześniejszego przeczytania. Coraz częściej jednak ...
-
Zakupy online, a lokalny biznes ciągle offline
Zakupy online w sąsiedztwie to trend, który - jak pokazały badania TrustMate - zdecydowanie zyskuje na popularności. Nie jest zatem żadnym zaskoczeniem, że opinii o lokalnym biznesie poszukuje w sieci już ponad 2/3 Polaków. Tymczasem zaledwie co czwarta firma działająca lokalnie posiada stronę internetową. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak dużą ...
-
Płatności odroczone albo porzucony koszyk w sklepie internetowym
BNPL, czyli buy now pay later, a mówiąc po polsku – płatności odroczone cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością. Badanie PayPo dowodzi, że ponad połowa kupujących rezygnuje z zakupów, gdy sklep nie oferuje takiego sposobu płatności. Okazuje się zatem, że rozwiązanie to nie jest już interesującą nowinką, ale pożądaną przez konsumentów ...
-
Coraz lepiej znamy prawa konsumenta?
Przed nami trzecia już edycja badania "(Nie)świadomy Konsument", przeprowadzonego w ramach kampanii "sPRAWA dla konsumenta". Jego autorzy postanowili rzucić światło na poziom wiedzy Polaków w zakresie bezpiecznych zakupów oraz praw konsumenta. Odpowiedzi udzielone przez badanych wskazują, że ich świadomość konsumencka ma się coraz lepiej. Z tego ...