-
Monitoring mediów: cytowania IV 2015
14:55 18.05.2015
Ukazał się kwietniowy Ranking Cytowań i Informacji NEWTON Media. W grupie dzienników ogólnopolskich liderem pozostaje Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 178. Wśród dzienników regionalnych triumfowały Dziennik Polski i Polska Gazeta Krakowska, z kolei najczęściej przywoływanym ...
-
Reklamy piwa I kw. 2015
15:30 11.05.2015
Instytut Monitorowania Mediów już po raz dziesiąty sprawdził, czy emitowane w naszym kraju reklamy piwa pozostają w zgodzie z Kodeksem Etyki Reklamy. Analizie poddanych zostało 148 nowych przekazów reklamowych, które pojawiły się w trzech pierwszych miesiącach bieżącego roku, czyli w ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
11:34 08.05.2015
Na początku roku w reklamie rzadko dostrzegamy fanfary i fajerwerki finansowe. Po sporych wydatkach w IV kwartale 2014 r. reklamodawcy finansowi zacisnęli nieco pasa. Niespodzianek jednak nie zabrakło. W I kwartale 2015 roku reklamodawcy instytucji finansowych, głównie banków i firm ...
-
Pakiet onkologiczny w mediach
13:24 28.04.2015
Pakiet onkologiczny ciągle wzbudza duże zainteresowanie mediów - z najnowszej analizy NEWTON Media wynika, że w okresie 7 tygodni (od 16 marca do 19 kwietnia br.) na jego temat pojawiły się łącznie 1872 informacje, z czego 248 w prasie, 306 w radiu bądź telewizji, a najwięcej, bo aż ...
-
RPO: abonament RTV jest niesprawiedliwy
18:56 26.04.2015
Według Rzecznik Praw Obywatelskich, system opłat abonamentowych RTV nie jest obecnie powszechny, a opłaty są niesprawiedliwe, bowiem ponosi je jedynie niewielka część posiadaczy telewizorów i odbiorników radiowych. Dodatkowo, do ponoszenia opłat są zobowiązani właściciele jedynie ...
-
Najczęściej cytowane media III 2015
13:24 24.04.2015
W marcu pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów obroniła Gazeta Wyborcza. Drugie miejsce zajął Wprost, a trzecie – Rzeczpospolita. Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną ponowie został TVN24, z kolei wśród portali internetowych najczęściej cytowano ...
-
Wybory prezydenckie 2015 w mediach
12:49 23.04.2015
Kampanie wyborcze dobiegają końca, coraz mniej czasu zostało by zadecydować, na kogo głosować. Sondaże wskazują coraz dokładniejsze prognozy, a media komentują każdy krok kandydatów na prezydenta Polski. Główni bohaterowie natomiast wykorzystują ostatnie chwile na dodatkowe ...
-
Katarzyna Kalata - gwiazda mediów
14:08 20.04.2015
Jeśli ktoś w ciągu ostatnich kilku dni nie słyszał o Katarzynie Kalacie – kandydatce na prezesa ZUS, która jako jedyna zakwalifikowała się do ostatniego etapu przesłuchań, musiał przebywać na bezludnej wyspie, ewentualnie był pozbawiony dostępu do Wi-Fi. W ciągu tygodnia pojawiło ...
-
Jak galerie handlowe dbają o wizerunek w Internecie?
00:14 19.04.2015
Niektórzy analitycy rynku wieszczą, że centra handlowe już wkrótce zostaną zdetronizowane przez e-commerce, a sklepy stacjonarne zostaną zepchnięte do roli show roomów. Inni twierdzą, że wyraźnym trendem stanie się socjalizacja malli jako miejsca spotkań towarzyskich. Tak czy inaczej ...
-
Monitoring mediów: cytowania III 2015
09:43 17.04.2015
Ukazał się marcowy Ranking Cytowań i Informacji NEWTON Media. W grupie dzienników ogólnopolskich liderem pozostaje Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 245. Wśród dzienników regionalnych tym razem triumfował Polska Dziennik Łódzki, z kolei najczęściej przywoływanym tygodnikiem ...
-
Miasta wojewódzkie w mediach w I kw. 2015 r.
10:16 16.04.2015
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opublikował wyniki cyklicznego badania, dotyczącego popularności miast wojewódzkich w mediach. W I kwartale 2015 r. łączna wartość materiałów odnośnie stolic poszczególnych województw wyniosła 5,7 mld złotych, a średnio każdego dnia pojawiało się ...
-
Wybory prezydenckie 2015: kandydaci w mediach
09:39 02.04.2015
Wygrywający w sondażach wyborczych Bronisław Komorowski króluje również w przekazach medialnych. Jak wynika z analizy zrealizowanej przez Instytut Monitorowania Mediów, to właśnie jemu poświęca się najwięcej czasu w Internecie i mediach społecznościowych. Na drugim miejscu Andrzej ...
-
Branża turystyczna a wydatki na reklamę 2014
12:50 01.04.2015
Sektor turystyczny nie powinien narzekać na złą koniunkturę. Dane zgromadzone przez serwis Travelplanet.pl pokazują, że w minionym roku mieliśmy do czynienia z ponad 30-procentowym wzrostem liczby turystów, którzy zdecydowali się na wakacje z touroperatorem. Rośnie również grono tych ...
-
"Program tv" najczęściej wyszukiwanym hasłem telewizyjnym
11:46 31.03.2015
Jakich haseł związanych z telewizją szukają Polacy w wyszukiwarce Google? Najbardziej interesuje nas program telewizyjny. Dużą popularnością cieszą się również kanały takie jak TVN24, TVN Meteo i Cyfrowy Polsat. Co ciekawe, filmy i seriale wzbudzają znacznie mniejsze zainteresowanie ...
-
Najczęściej cytowane media II 2015
14:32 30.03.2015
W lutym na pozycję lidera przesunęła się Gazeta Wyborcza. Drugie miejsca zajęła Rzeczpospolita, a na trzecim uplasował się RMF FM. Wśród tygodników zwycięża Wprost, z kolei najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną ponownie został TVN24 – wynika z najnowszego raportu ...
-
Wybory prezydenckie 2015: Bronisław Komorowski najbardziej medialny
13:22 26.03.2015
Kampania wyborcza trwa w najlepsze. Dla osób ubiegających się o najwyższy urząd w naszym państwie miarą popularności jest m.in. ilość informacji, jaka pojawia się o nich w mediach. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowił przyjrzeć się medialnym doniesieniom o kandydatach ...
-
Twitter, Facebook i YouTube II 2015
14:59 18.03.2015
Co działo się w lutym w mediach społecznościowych? Dawid Kwiatkowski ze swoim nowym singlem podbijał Twittera, podczas gdy miłość zdominowała Facebooka. Między nimi pojawia się „Ida”, kandydaci na prezydenta, szczypiorniści i hiphopowcy.
-
Reklamy telewizyjne już nie ryczą
23:48 17.03.2015
Głośność bloków reklamowych w większości stacji telewizyjnych mieści się w normach - wynika z monitoringu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. KRRiT sprawdziła poziom głośności audycji, reklam i telesprzedaży 50 nadawców telewizyjnych.
-
Monitoring mediów: cytowania II 2015
14:37 17.03.2015
Ukazał się lutowy Ranking Cytowań i Informacji NEWTON Media. W grupie dzienników ogólnopolskich liderem pozostaje Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 189. Wśród dzienników regionalnych tym razem triumfowały Głos Pomorza i Nowości, z kolei najczęściej przywoływanym tygodnikiem ...
-
TVN zmienia właściciela. Zwolnień pracowników ma nie być
16:11 16.03.2015
Amerykańska grupa Scripps Networks Interactive przejmie większość udziałów w telewizji TVN. Telewizja zostanie przejęta przez Southbank Media Ltd, zarejestrowaną w Londynie spółkę-córkę amerykańskiej grupy medialnej. Przedstawiciele TVN zapowiadają, że nie są planowane zwolnienia ...
-
TVN w rękach Scripps Networks Interactive
11:21 16.03.2015
TVN sprzedany – zgodnie z poniedziałkową informacją, Scripps Networks Interactive zawarła umowę nabycia 52.7% akcji spółki. Cena? 584 miliony Euro. W ten sposób Scripps Networks, dostarczający treści lifestylowe i rozrywkowe do ponad 220 mln odbiorców na całym świecie, stawia kolejny ...
-
Szczepienia dzieci: szczepić na odrę czy nie szczepić? Wojna w social media
14:51 09.03.2015
W ostatnim tygodniu lutego ponad 174 tysiące osób zachorowało w Polsce na grypę, lecz problematyka zdrowotna w mediach skupiona była wokół innego tematu. W tym samym czasie dotarły do nas bowiem pierwsze raporty o zwiększonej liczbie zachorowań na odrę w Niemczech. Internauci nad Wisłą ...
-
Starsze kobiety szturmują media społecznościowe
00:45 08.03.2015
Wydawałoby się, że media społecznościowe to domena głównie osób młodych. Tymczasem okazuje się, że swoją obecność w social mediach coraz wyraźniej zaznacza starsza grupa użytkowników, a właściwie użytkowniczek. Czego panie poszukują na takich serwisach jak Facebook, YouTube czy ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2014 r.
12:17 06.03.2015
Czwarty kwartał 2014 r. charakteryzował się dużymi wydatkami reklamowymi jakie poniosły banki, firmy pożyczkowe oraz inne instytucje finansowe – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Koszt emisji materiałów promocyjnych w mediach wyniósł łącznie prawie 433 mln zł. W ...
-
Najbardziej dochodowe polskie seriale: zwycięża "Na Wspólnej"
12:24 04.03.2015
Przychody, jakie najpopularniejsze polskie seriale wygenerowały w ostatnich dziesięciu latach można liczyć w miliardach złotych. Okazuje się, że największy udział w ich wypracowaniu miało TVN-owskie "Na Wspólnej" oraz "Pierwsza Miłość", którą oglądać mogą widzowie Polsatu. Te ...