-
Durczok Gate: internet wre, a reszta milczy
13:46 20.02.2015
Głos mediów społecznościowych coraz częściej decyduje o tym, co każdego ranka widzą w kioskach czytelnicy dzienników i czasopism, oraz o tym, co każdego wieczoru oglądają widzowie telewizyjnych programów rozrywkowych. Filmy wideo pranksterów z YouTube lądują w głównych wydaniach ...
-
"Zacne suchary" podbijają Internet
16:11 19.02.2015
Neologizmy i internetowy slang dominują w języku internautów, lecz Polacy nadal lubią używać słów nieoczywistych i staromodnych – wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów. Blogerzy kulinarni pitraszą, z serwisów randkowych korzystają epuzerzy i absztyfikanci, na Instagramie ...
-
Monitoring mediów: cytowania I 2015
15:00 18.02.2015
Ukazał się styczniowy Ranking Cytowań i Informacji NEWTON Media. W grupie dzienników ogólnopolskich liderem pozostaje Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 189. Wśród dzienników regionalnych tym razem triumfował Polska Dziennik Zachodni, z kolei najczęściej przywoływanym ...
-
Ferie zimowe w mediach
10:00 17.02.2015
W 2015 roku zaskoczyła nas wyjątkowo łagodna zima, co wielu Polakom pokrzyżowało plany, związane z feriami. Niektórzy internauci zatęsknili za zeszłorocznymi śnieżycami z okresu wiosennego, a bardziej dowcipni użytkownicy serwisów społecznościowych proponowali w swoich postach ...
-
Małaszyński najpopularniejszy, Żmijewski najdroższy
16:04 13.02.2015
Paweł Małaszyński, Jakub Wesołowski oraz Artur Żmijewski to zdaniem czytelniczek portalu Polki.pl czołówka najbardziej lubianych i najprzystojniejszych polskich aktorów serialowych 2014. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowi sprawdzić, jak bardzo ich obecność zaznacza się w ...
-
Jak zmieniają się polskie media społecznościowe
10:05 12.02.2015
Zjawisko hyper social traci na sile. Internauci przestają korzystać z wielu platform społecznościowych - z najnowszego badania zrealizowanego przez firmę badawczą IRCenter wynika, że w minionym roku jedynie 8 procent użytkowników korzystało z 5 serwisów społecznościowych. To ...
-
Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań
00:45 11.02.2015
Jakub Borowski z Credit Agricole został najbardziej medialnym głównym ekonomistą ubiegłego roku. Na jego wypowiedzi dziennikarze prasy, radia i telewizji powoływali się aż 657 razy. Na drugiej pozycji, z dużą stratą do lidera, reprezentująca Bank Pocztowy Monika Kurtek.
-
Sport i odchudzanie - gorące tematy noworoczne
15:32 03.02.2015
Rozpoczęcie nowego roku to czas realizacji postanowień i wprowadzania życiowych zmian. Wyjątkowo popularnym tematem wśród Polaków, w tym poświątecznym okresie, jest dbanie o sylwetkę. Z badania Instytutu Monitorowania Mediów, przeprowadzonego na podstawie publikacji z internetu i social ...
-
Monitoring mediów: cytowania 2014
00:15 02.02.2015
W podsumowującym 2014 rok Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem pod względem ilości cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (2442). Drugie miejsce przypada w udziale tygodnikowi Wprost (1980), a brązowy medal wędruje do Rzeczpospolitej (1787). Z nie najgorszym wynikiem, chociaż poza ...
-
Sieci handlowe w mediach IV kw. 2014
11:41 30.01.2015
W czwartym kwartale 2014 roku działające w Polsce sieci dyskontów, sklepów wielkopowierzchniowych i convenience, przeznaczyły na płatną promocję w mediach ponad 327 mln zł - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Oznacza to wzrost o 18 proc. wobec analogicznego ...
-
Najbardziej dochodowe programy publicystyczne w TV 2014 r.
16:50 29.01.2015
Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek–Szałkow, Joanna Kryńska, Krzysztof Górlicki oraz Igor Sokołowski czyli prowadzący w TVN 24 „Dzień na Żywo” to najbardziej "dochodowi" dziennikarze publicystyczni ubiegłego roku - wynika z najnowszego raportu sporządzonego przez dom mediowy Lowe ...
-
Polscy blogerzy - TOP 10
10:25 27.01.2015
Maffashion, czyli Julia Kuczyńska, kolejny raz zwyciężyła w Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2014, przygotowanego przez Jasonhunta. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował, jak często pojawiały się w mediach informacje o dziesiątce najpopularniejszych polskich blogerów ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2014
17:21 26.01.2015
Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, w grudniu to nie Gazeta Wyborcza była najczęściej cytowanym medium - zdetronizował ją tygodnik Wprost. Na drugim miejscu uplasowała się Rzeczpospolita, z kolei na trzecim dopiero znalazła się Gazeta Wyborcza. Najbardziej opiniotwórczym ...
-
Monitoring mediów: cytowania XII 2014
16:06 23.01.2015
Ukazał się grudniowy Ranking Cytowań i Informacji NEWTON Media. W grupie dzienników ogólnopolskich liderem pozostaje Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 172. Polska Głos Wielkopolski ponownie triumfował wśród dzienników regionalnych, z kolei najczęściej przywoływanym tygodnikiem ...
-
Kamil Stoch - medialny sportowiec roku 2014
15:00 20.01.2015
Kamil Stoch zwyciężył po raz kolejny – tym razem polski skoczek najwyższe miejsce na podium zawdzięcza liczbie publikacji, jakie w minionym roku pojawiły się na jego temat w mediach. Tylko w lutym było ich 24 tysiące. Na drugim miejscu znalazł się Robert Lewandowski, na trzecim Justyna ...
-
Opłata reprograficzna: w social mediach zawrzało
12:40 19.01.2015
Jednym z najczęściej dyskutowanych tematów w social mediach podczas wyborów samorządowych była opłata reprograficzna, zwana popularnie „podatkiem od piractwa”. Zarówno kreowanie wizerunku, jak i percepcja wyborców są „siłą nabywczą” głosów podczas kampanii wyborczej i ...
-
"Charlie" i "Hebdo" zdominowały polską prasę
13:43 14.01.2015
Badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” dostarcza informacji na temat najpopularniejszych tematów poruszanych w dziennikach ogólnopolskich. Raczej nie budzi zdziwienia fakt, że w ostatnich dniach czołówki gazet zdominowane zostały przez zamach we Francji. W analizowanych dziennikach ...
-
Trendy internetowe: w listopadzie triumfuje Wedel i RMF.FM
00:55 14.01.2015
Z listopadowego pomiaru AdTrends wynika, że internauci coraz rzadziej klikają w reklamy podczas korzystania z urządzeń mobilnych. Równocześnie coraz większą popularność zyskuje internetowe radio RMF.FM, które wysunęło się na pozycję lidera. Listopad przyniósł też udany debiut ...
-
YouTube: najpopularniejsze kanały markowe w 2014 r.
13:43 13.01.2015
Jak odnieść sukces w serwisie YouTube? Jakie treści prezentowane na tym kanale w 2014 r. cieszyły się największą popularnością? Okazuje się, że warto poświęcić uwagę dzieciom – zestawienie najchętniej odwiedzanych kanałów otwiera Kinder Niespodzianka. To właśnie tematyka ...
-
Branża leasingowa w Internecie czyli co w sieci mówi się o leasingu
13:05 29.12.2014
Leasing to drugi po kredycie inwestycyjnym najpopularniejszy sposób finansowania inwestycji. Nic zatem dziwnego, że wiele miejsca poświęca mu się w Internecie. W jaki sposób internauci poszukują firm leasingowych? Jak wygląda komunikacja leasingodawców z klientami? Czy firmy leasingowe ...
-
Festiwale muzyczne w mediach
08:05 28.12.2014
Woodstock i Opener to najpopularniejsze w polskich mediach festiwale muzyczne - wynika z analizy, jakiej dokonał „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. O pierwszym z nich mówiono w niemal 16,5 tys. informacji, drugi wzbudzał nieco mniejsze, choć i tak duże zainteresowanie (12,9 tys. wzmianek).
-
Reklamy produktów dla dzieci w 2014 roku warte 170 mln zł
00:40 27.12.2014
W 2014 roku na medialną promocję produktów dla dzieci reklamodawcy w Polsce przeznaczyli jak dotąd ok. 170 mln zł. To nadal więcej, niż wynoszą na przykład wydatki na emisję reklam wszystkich firm z branży energetycznej bądź sportowej, lecz nastroje reklamodawców w sektorze wyraźnie ...
-
Zakupy świąteczne: o jakich prezentach huczą social media?
13:46 22.12.2014
Grudzień to okres wzmożonych, przedświątecznych zakupów. W tym czasie nie tylko sklepy internetowe odnotowują rosnące zainteresowanie swoimi produktami, ale także zwiększa się aktywność internautów dyskutujących o prezentach. Bazując na danych, udostępnionych przez Allegro, Instytut ...
-
Polacy zadowoleni z życia
11:29 22.12.2014
Polacy słyną z marudzenia i narzekań. Tym bardziej zaskakujący może wydawać się fakt, że wystarczył jeden miesiąc, aby w mediach społecznościowych pojawiło się aż 5,5 miliona pozytywnych wpisów. Polak-malkontent okazuje się być stereotypem. Jednocześnie okazuje się, że ani ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2014
01:10 20.12.2014
Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, najczęściej cytowanymi mediami w listopadzie 2014 r. były: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita i RMF FM. Za nimi uplasował się tygodnik Wprost. Najbardziej opiniotwórczym miesięcznikiem ponownie został Forbes, z kolei wśród portali ...