-
Reklamy produktów dla dzieci w 2014 roku warte 170 mln zł
00:40 27.12.2014
W 2014 roku na medialną promocję produktów dla dzieci reklamodawcy w Polsce przeznaczyli jak dotąd ok. 170 mln zł. To nadal więcej, niż wynoszą na przykład wydatki na emisję reklam wszystkich firm z branży energetycznej bądź sportowej, lecz nastroje reklamodawców w sektorze wyraźnie ...
-
Zakupy świąteczne: o jakich prezentach huczą social media?
13:46 22.12.2014
Grudzień to okres wzmożonych, przedświątecznych zakupów. W tym czasie nie tylko sklepy internetowe odnotowują rosnące zainteresowanie swoimi produktami, ale także zwiększa się aktywność internautów dyskutujących o prezentach. Bazując na danych, udostępnionych przez Allegro, Instytut ...
-
Polacy zadowoleni z życia
11:29 22.12.2014
Polacy słyną z marudzenia i narzekań. Tym bardziej zaskakujący może wydawać się fakt, że wystarczył jeden miesiąc, aby w mediach społecznościowych pojawiło się aż 5,5 miliona pozytywnych wpisów. Polak-malkontent okazuje się być stereotypem. Jednocześnie okazuje się, że ani ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2014
01:10 20.12.2014
Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, najczęściej cytowanymi mediami w listopadzie 2014 r. były: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita i RMF FM. Za nimi uplasował się tygodnik Wprost. Najbardziej opiniotwórczym miesięcznikiem ponownie został Forbes, z kolei wśród portali ...
-
Monitoring mediów: cytowania XI 2014
12:54 19.12.2014
Ukazał się listopadowy Ranking Cytowań i Informacji NEWTON Media. W grupie dzienników ogólnopolskich liderem pozostaje Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 183. Polska Głos Wielkopolski triumfował wśród dzienników regionalnych, z kolei najczęściej przywoływanym tygodnikiem był ...
-
Multiscreening w popularnych talent shows
12:49 12.12.2014
Multiscreening to nadal niezgłębiony w pełni obszar, na który użytkownicy nowych technologii wkraczają chętnie, a nieco ostrożniej czyni to szeroko pojęta branża komunikacyjna. Do kogo docierać i gdzie szukać multi-ekranowych odbiorców komunikatów reklamowych, czy PR-owych – ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.
13:54 02.12.2014
Wydatki reklamowe banków, firm i instytucji finansowych w Polsce wyniosły w trzecim kwartale 2014 roku 336 mln zł - wynika z danych admonit, aplikacji badającej emisje i wydatki reklamowe w mediach. Oznacza to utrzymanie budżetów promocyjnych na poziomie sprzed roku. W rankingu reklamodawców ...
-
Polak-malkontent to jedynie stereotyp?
10:38 01.12.2014
Marudzenie i narzekania. Z tego słyną Polacy. Tym bardziej zaskakujący może wydawać się fakt, że ci sami malkontenci tylko w ciągu jednego miesiąca umieścili w mediach społecznościowych aż 5,5 miliona wpisów wskazujących na zadowolenie. Co więcej autorkami 80 procent z tych wpisów ...
-
Portale społecznościowe pełne kaszlu i bólu głowy
16:15 26.11.2014
Wraz z nadejściem jesienno-zimowego szczytu zachorowań media społecznościowe zapełniają się skargami Polaków na dolegliwości związane z grypą i przeziębieniami – wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów. Na przełomie października i listopada w serwisach społecznościowych ...
-
Najczęściej cytowane media X 2014
15:54 24.11.2014
Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, najczęściej cytowanymi mediami w październiku 2014 r. były: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita i RMF FM. Za nimi uplasowała się stacja TVN24. Wśród tygodników zwycięża Wprost, natomiast najbardziej opiniotwórczym miesięcznikiem ...
-
Monitoring mediów: cytowania X 2014
14:59 21.11.2014
Publikacji doczekał się właśnie październikowy Ranking Cytowań i Informacji NEWTON Media. Wśród dzienników ogólnopolskich liderem pozostaje Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 254. Na drugim miejscu utrzymała się Rzeczpospolita, z kolei trzecią pozycję zajął Dziennik Gazeta ...
-
Nie ma sportu bez Facebooka?
12:04 18.11.2014
Tegoroczny Mundial zgromadził przez ekranami telewizorów tłumy fanów. Okazało się również, że wywołał niemałe zamieszanie w Internecie - w ciągu zaledwie czterech tygodni "ćwierkano" o nim 672 miliony razy - takiej aktywności w mediach społecznościowych nie zanotowano jeszcze ...
-
Wybory samorządowe 2014: internetowa walka o wyborcę
14:36 12.11.2014
Nikt chyba nie ma już wątpliwości, jak wielką moc posiada obecnie Internet. Wydaje się więc czymś oczywistym, że partie polityczne w walce o pozyskanie wyborców powinny skupiać się na jak najlepszym wykorzystaniu możliwości oferowanych przez to medium. Czy tak się jednak dzieje? Na to ...
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2014
15:16 30.10.2014
W telewizyjnych spotach Lidla nadal królował duet Okrasa - Brodnicki, a w social mediach Biedronce najbardziej pomógł... Wojciech Cejrowski, mimo iż nie wziął udziału w żadnej kampanii reklamowej. W trzecim kwartale 2014 roku działające w Polsce sieci handlowe przeznaczyły na płatną ...
-
Czytelnictwo kwitnie na Facebooku
00:19 26.10.2014
Regularnie prowadzone raporty oraz kampanie społeczne alarmują od lat o niezadowalających statystykach dotyczących czytelnictwa w Polsce. Tradycyjna forma książki drukowanej musi mierzyć się z nowoczesnymi technologiami i licznymi tekstowymi komunikatami, które docierają do nas każdego ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2014
13:54 24.10.2014
Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, najczęściej cytowanymi mediami we wrześniu 2014 r. były: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita i RMF FM. Za nimi uplasował się lider z poprzedniego miesiąca - tygodnik Wprost. Wśród stacji telewizyjnych kolejny raz zwycięża TVN 24, a ...
-
Reklama leków nie trafia w target?
09:21 23.10.2014
Branża farmaceutyczna to jeden z liderów pod względem wielkości budżetów reklamowych. Taka sytuacja nie powinna dziwić - rocznie na farmaceutyki dostępne bez recepty wydajemy ponad 11 miliardów złotych. Tylko do sierpnia bieżącego roku wydatki reklamowe tego sektora sięgnęły 500 ...
-
Monitoring mediów: cytowania IX 2014
14:16 22.10.2014
We wrześniowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (201). Drugie miejsce nadal zajmuje Rzeczpospolita (132), natomiast trzecie - Dziennik Gazeta Prawna (65). Wprost z kolei utrzymał pierwsze miejsce w ...
-
Rynek reklamy w I poł. 2014 r.
10:38 14.10.2014
Na kaszel, ból głowy, przeziębienia, grypę, chrypkę, stawy i wzmocnienie odporności. W pierwszym półroczu 2014 roku rynek reklamowy w mediach zdominowały reklamy promujące leki i inne produkty, po które sięgamy chcąc podreperować swoje zdrowie. Jak wynika z danych Instytutu ...
-
Hel króluje na Facebooku
12:54 06.10.2014
Czy nadmorskie kurorty zdołały wykorzystać gorące lato na komunikację z potencjalnymi turystami? Projekt PR we współpracy z serwisem www.czasnadmorze.pl kolejny już raz sprawdził jakość komunikacji oficjalnych profili internetowych nadmorskich samorządów. Analiza pokazała, że ...
-
Top Marka w mediach 2014
12:27 01.10.2014
Znamy już laureatów siódmej edycji prestiżowego badania miesięcznika „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, którego celem jest wyłonienie wizerunkowych liderów z sektorów cieszących się największym zainteresowaniem pracy i Internetu. W tym roku największą atencję mediów ...
-
TVP zapłaci karę za reklamy
00:25 30.09.2014
Telewizja Polska będzie musiała zapłacić karę w wysokości 100 tysięcy złotych. Przyczyna? Za dużo reklam w serialach. Karę w tej wysokości wymierzyła Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
-
"Harry Potter" króluje na Facebooku
00:59 27.09.2014
W ostatnim czasie Facebook zdominowany został przez „łańcuszkowe” wyzwania – jedno z nich polegało na wskazaniu dziesięciu książek, które wywarły największy wpływ na życie danej osoby. Okazuje się, że wśród polskich propozycji bezkonkurencyjna jest „Trylogia”, którą ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2014
13:38 26.09.2014
Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, najczęściej cytowanymi mediami w sierpniu 2014 r. były: Wprost, Rzeczpospolita i Gazeta Wyborcza. Za nimi uplasował się Dziennik Gazeta Prawna. Wśród stacji radiowych nowym liderem został TOK FM, który zepchnął RMF FM na pozycję ...
-
Monitoring mediów: cytowania VIII 2014
12:30 19.09.2014
W sierpniowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (204). Drugie miejsce nadal zajmuje Rzeczpospolita (141), natomiast na trzecim pojawił się Dziennik Gazeta Prawna (53). Wprost z kolei zdobył znaczącą ...