-
Konkursy na Facebooku - błędy
13:28 13.03.2012
W momencie gdy konkursów jest coraz więcej i więcej, specjaliści od social mediów zaczynają mieć problem... Bo kiedy konsument ma w czym wybierać, staje się wybredny. Prawda stara jak świat. Ma to przełożenie i na Facebooka.
-
Celebryci a budowanie marki
10:49 07.03.2012
Coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie do budowania swojej marki wizerunku celebrytów. Nazwiska znanych z mediów gwiazd, są także używane, jako element lansowania wielu różnych przedsięwzięć. Z jednej strony są to próby wykorzystania popularności. Zdarzają się także ...
-
Sprzedaż usług a style sprzedaży
10:49 06.03.2012
Różni sprzedawcy mają różne style sprzedaży. W złożonym systemie sprzedaży, jakim jest sprzedaż usług, jest miejsce dla kilku różnych stylów sprzedaży. Warunkiem odniesienia sukcesu w sprzedaży jest uświadomienie sobie, jakie konsekwencje niesie prezentowany styl oraz gotowość do ...
-
Ochrona prawa własności i prawa do ochrony marki
14:07 29.02.2012
Naruszanie praw własności do znaków towarowych powoduje szkody w polskich firmach na poziomie kilku tysięcy złotych na zatrudnionego. Ochrona praw własności jest, więc czymś absolutnie naturalnym. Chroni interes a często i reputację firmy.
-
Ewidencja obrotu towarowego
10:30 28.02.2012
Dokumentowanie obrotu towarowego zapewnia płynność produkcji i dystrybucji. Pozwala też ocenić opłacalność programów lojalnościowych i akcji promocji sprzedaży. Ewidencja obrotu towarowego dzieli się na ewidencję syntetyczną oraz ewidencję analityczną.
-
Employer branding a rekrutacja pracowników
13:55 27.02.2012
Zapewne większość właścicieli mniejszych, bądź większych firm marzy o tym, aby nazwa ich organizacji kojarzyła się z miejscem pracy idealniej, do której kandydaci ustawią się w kolejce. Dlatego coraz częściej menedżerowie zgłębiają zasady employer brandingu.
-
Mecz piłkarski a bezpieczeństwo imprez masowych
10:21 24.02.2012
Bezpieczeństwo imprez masowych, w szczególności meczów piłkarskich, to ostatnimi czasy temat gorący, chwytliwy i bardzo medialny. Za pasem EURO 2012, stadiony zaczynają wyglądać, a kibice, jak byli problemem, tak nim pozostali. Ustawodawca zaś łamie sobie głowę w jaki sposób za ...
-
Prezydencja w radzie Europy a własność intelektualna
13:45 21.02.2012
Dania przejęła prezydencję w Radzie Unii Europejskiej i ogłosiła, że własność intelektualna będzie znajdować się wśród priorytetów ich półrocznej kadencji. Zapowiedziane zostały prace między innymi w obszarze unijnego patentu oraz ochrony znaków towarowych.
-
Model flexicurity jako alternatywa dla zatrudnienia
13:48 17.02.2012
Krajem, który po raz pierwszy zastosował zasady połączenia bezpieczeństwa socjalnego i elastyczności rynku pracy, była Dania. Model duński, który realizowany jest od 1993 r., opiera się na trzech filarach: elastycznym rynku pracy, hojnym systemie socjalnym oraz aktywnej polityce rynku ...
-
Flash mob jako narzędzie marketingowe
13:18 08.02.2012
Czy spontaniczna zabawa może być skutecznym narzędziem marketingowym? Czy ludzie chcą angażować się w wydarzenia sponsorowane przez marki i zgadzają się na generowanie dla nich contentu marketingowego?
-
Najsłynniejsze afery finansowe - Ramalinga Raju
10:12 07.02.2012
Każde środowisko, nie tylko biznesowe, poszukuje osób wybitnych, które stanowią punkt odniesienia dla wszystkich, którzy dążą do sukcesu w różnych dziedzinach. Indie nie są tu wyjątkiem. Założona przez Ramalinga Raju w 1987 spółka świadcząca usługi informatyczne i doradcze ...
-
Dotacje unijne "Paszport do eksportu"
14:00 03.02.2012
Do 10 tysięcy złotych dotacji na opracowanie przez zewnętrzną firmę doradczą profesjonalnego Planu Rozwoju Eksportu, a następnie nawet do 200 tys. zł na jego wdrożenie. Oto zachęta - symboliczny "Paszport do eksportu" - dla wszystkich mikro, małych i średnich przedsiębiorców, którzy ...
-
Skuteczny e-mail marketing
08:45 01.02.2012
E-mail marketing, inaczej mailing, to podstawowe narzędzie kampanii reklamowych rozgrywających się w Internecie oraz mocne wsparcie kampanii prowadzonych w pozostałych mediach. Może generować spektakularny sukces lub równie mocną porażkę, bo działa masowo, jednocześnie z precyzją ...
-
Jak zdobyć fortunę w Polsce?
13:40 30.01.2012
Prawdziwa fortuna musi być zbudowana na solidnych fundamentach biznesowych. Sekret zbudowania takich fundamentów w Polsce składa się z dwóch części: część pierwsza jest doskonale znana, część druga jest i nieco zapomniana, i na początku nieprzyjemna w realizacji.
-
Media społecznościowe - nowy kanał komunikacji marketingowej
12:57 27.01.2012
Ostatnie dwa, trzy lata to fundamentalna zmiana sposobu komunikacji marketingowej firm z klientami. Zmiana ta została wymuszona powstaniem nowych kanałów komunikacji, głównie mediów społecznościowych.
-
Rebranding Biedronki
13:02 25.01.2012
Biedronka, największa polska sieć handlowa, przeprowadza rebranding i zmienia swoje logo. Zmiana logo w rzeczywistości jest niewielka, to raczej stylizacja niż wprowadzenie zupełnie nowego oznakowania. Prawdopodobnie, gdyby nie było to tak silnie przez firmę nagłośnione, wiele osób zmiany ...
-
Flogi a działania marketingowe
13:55 20.01.2012
Blog, to jedno z narzędzi internetowych, oferujących ogromną liczbę możliwości. Korzysta z niego coraz więcej firm. Nowi klienci, polepszenie wizerunku, badania opinii - to korzyści, jakie niesie ze sobą prowadzenie firmowego e-dziennika. Nie wszyscy to dostrzegają i szukają innych ...
-
Tworzenie nazw produktów spożywczych
13:53 16.01.2012
Produkty nie mają szans na sukces rynkowy bez unikalnej i wyróżniającej nazwy - naming produktów jest często kluczem do efektywnego marketingu. Stale rośnie konkurencyjność naszego rynku. Jako znaki unijne zarejestrowano już ponad milion marek. Wiele lokalnych marek planuje ekspansję ...
-
Marketing mobilny a nowe technologie
12:45 13.01.2012
W tym roku czeka nas wiele kreatywnych rozwiązań, które pozwolą portalom społecznościowym zwiększyć wpływy z budżetów reklamowych.
-
Wycena młodych firm
11:36 10.01.2012
Wycena start-up'ów jest ciekawym zagadnieniem, głównie ze względu na charakterystyczne cechy młodych spółek. Skromna historia przedsiębiorstwa często połączona z jego innowacyjnością stwarza nie lada wyzwanie dla każdego analityka, ponieważ każda z metod wyceny w przypadku ...
-
Powody zmiany nazwy firmy
13:47 05.01.2012
Zmiana nazwy to bardzo poważna decyzja biznesowa i pociągają za sobą wiele konsekwencji. Zmiana taka jest albo wynikiem rozwoju i nowej strategii firmy, albo koniecznością biznesową. Wpływ na nazewnictwo firm mają zmiany prawne lub własnościowe. Przytoczone przykłady prezentują ...
-
Zarządzanie zespołem - szef tyran
13:08 30.12.2011
Ostatnio byłam świadkiem pewnego zdarzenia, które zmroziło mi krew w żyłach i spowodowało głęboką zadumę nad zagadnieniem bycia szefem zespołu. Oto w jednej z prężnie rozwijających się firm, w czasie zebrania zespołu, które miało na celu wytyczenie nowych dróg dla osiągnięcia ...
-
Problemy z nazwami marek
14:04 28.12.2011
Dobra nazwa to podstawa sukcesu. Nie wszystkie nazwy i hasła można używać, bo świadomie lub nie, można naruszyć prawa własności innych firm. Problemy zaczynają się już w momencie nazywania firmy, produktu lub usługi. Nie można budować marki bez praw własności do niej. Chyba że ...
-
Kontrola projektów inwestycyjnych
14:08 22.12.2011
Realizacja projektów inwestycyjnych, które są współfinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka może być weryfikowana przez upoważnione instytucje poprzez przeprowadzenie tzw. kontroli "na miejscu". Sposób przeprowadzenia kontroli oraz ...
-
Integracja Google Plus i YouTube
13:46 21.12.2011
Jesteśmy świadkami licznych procesów i zmian zachodzących na największym serwisie filmowym, jakim jest YouTube. Właśnie dokonuje się jego integracja z Google Plus, która według twórców ma stwarzać ogromne możliwości dla użytkowników na całym świecie.