-
Myśleć jak idealny menedżer
13:59 20.12.2011
Pewnego pięknego dnia w ośrodku w wysokich górach, kiedy rozpoczynałyśmy szkolenie z umiejętności menedżerskich wydarzyło się "coś"... Na szkoleniach zawsze się "coś" dzieje. Ale to było "coś innego". Witający nas dyrektor w ramach wstępu przytoczył kilka cytatów z jednej z ...
-
Dotacje unijne 2012-2013
11:27 19.12.2011
Zbliżamy się do przedostatniego roku z siedmioletniego budżetu Unii Europejskiej w okresie 2007-2013. Częstotliwość naboru wniosków po fundusze strukturalne wyraźnie uległa zmniejszeniu, wiele działań zostało już zamkniętych bądź czeka na dodatkowe środki. Czy w związku z tym Unia ...
-
Wypalenie zawodowe z perspektywy dyrektora firmy
12:31 14.12.2011
Na początku problemy wynikające z wypalenia są niewielkie i nie zasługują na interwencję - są jak bzyczenie muchy. Z czasem pojawiają się niepokojące sygnały, aż wreszcie firma przeżywa poważny kryzys. Jak można tego uniknąć?
-
Akwizycje a strategia marki
13:48 13.12.2011
Strategia marki nabiera w sytuacji kryzysu szczególnego znaczenie. Można zauważyć rozrost ilości przejęć. Jest to wynikiem recesji i osłabienia jednych firm, a z drugiej strony silnej pozycji innych.
-
Mobilne SEO i pozycjonowanie "long tail"
12:38 09.12.2011
Nic na świecie nie jest stałe, wszystko się zmienia. Ta maksyma życiowa dotyczy każdego z obszarów sfery społecznej, jednak najbardziej technologii teleinformatycznych - te zmieniają się w najszybszym tempie. SEO również ulega modyfikacjom i rozwojowi. Wydaje się, że w chwili obecnej ...
-
Hakerstwo inspiracją dla menedżerów
13:31 07.12.2011
Hakerzy mają złą opinię, ponieważ często są oskarżani o łamanie prawa. Jednak nie jest łamaniem prawa inspirowanie się ich działalnością - szczególnie w zakresie osiągania celów, współpracy w grupie i omijania barier bez rozbijania sobie na nich głowy. Oto 6 hakerskich ...
-
Serwisy społecznościowe a wizerunek firmy
10:38 05.12.2011
Social media zmieniły sposób pozyskiwania danych o pracodawcach. Coraz częściej Internauci informacje o warunkach pracy w danej firmie czerpią z serwisów społecznościowych. Najpopularniejszym źródłem takiej wiedzy jest GoldenLine, ale kandydaci przeszukują w tym celu również Facebook ...
-
Google a trendy internetowe
13:12 02.12.2011
Firma Google jako jeden z liderów internetowych technologii niewątpliwie zmienia świat. Jednakże, aby w dalekosiężnej perspektywie pozostawać w czołówce dostawców innowacji technologicznych, także musi się zmieniać, unowocześniać i dostosowywać do nowych wyzwań. Ostatnie inwestycje ...
-
Depozycjonowanie jako ochrona wizerunku w sieci
13:33 28.11.2011
Pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania to cel każdego właściciela serwisu internetowego. Jednak czasem ta pozycja może zostać zajęta przez strony zawierające obraźliwe lub niekorzystne wpisy, które szkodzą firmie. Warto wtedy skorzystać z depozycjonowania - usługi SEO, która zdobywa ...
-
Etykieta biznesu a relacje z klientami
13:08 25.11.2011
Wiele firm wpada w kłopoty nie przez leniwych sprzedawców, niedouczonych konsultantów ani nawet wadliwe produkty. Za odstraszanie klientów i niszczenie reputacji winę ponosi brak etykiety biznesowej.
-
Promocje cenowe: magia końcówki 99
13:45 24.11.2011
Zmiana ceny z poziomu 2,20 na 2,00 zaowocuje około 18-procentowym wzrostem sprzedaży. W przypadku obniżki do poziomu 1,99, wzrost sprzedaży mógłby jednak wynieść aż 27 proc.
-
Wizerunek Polski w rankingu marek narodowych
12:55 17.11.2011
Jak wynika z raportu Country Brand Index 2011 przygotowanego przez agencję FutureBrand, Polska awansowała o 3 pozycje w rankingu najsilniejszych marek państw. Nie można tego jednak uznać za sukces, bo zajmujemy w rankingu 113 krajów dopiero 79 miejsce. Przed nami są między innymi Kenia ...
-
Jaki typ e-biznesu można zgłosić do konkursu PARP?
13:43 15.11.2011
Z każdym kolejnym naborem wniosków o dofinansowanie uruchomienia e-usług, rośnie konkurencja na rynku. Coraz trudniej jest uzasadnić opłacalność kolejnego portalu społecznościowego i kolejnej porównywarki cen. Czy można zaproponować coś innego? Czy są jakieś nowe, ciekawe usługi?
-
Marketing mobilny: jak dogonić klienta?
13:55 09.11.2011
Sprzedaje się coraz więcej smartfonów. Telefony stają się potężnym narzędziem do ściągania ruchu z ulicy prosto do naszych sklepów - z jednej strony, z drugiej zaś pozwalają wpływać na decyzję klienta w momencie, gdy jest na zakupach.
-
Blokady sukcesu menedżerskiego
13:47 07.11.2011
Skuteczni sportowcy wiedzą, że aby odnieść sukces, nie wystarczy trening, dobre chęci, ani nawet dobry plan. Kluczowe jest panowanie nad swoimi myślami i pokonanie naturalnych blokad sukcesu. Menedżerowie mogą postąpić tak samo - oto przykład analizy blokad sukcesu.
-
Czemu służy zmiana nazwy spółki giełdowej?
12:25 04.11.2011
Zmiana nazwy spółki giełdowej nie jest zjawiskiem częstym, więc motywy takich działań muszą być bardzo poważne. Rynek ostatnio poruszyła informacja, że nastąpi zmiana nazwy firmy Cersanit. NWZA firmy Cersanitu uchwaliło 24 października, że firma ma w przyszłości działać pod ...
-
Ocena pracownika
11:45 03.11.2011
Ankiety, arkusze, rozmowy - większości z nas właśnie te słowa kojarzą się z ocenianiem pracownika. Jak się okazuje, czynność ta jest pomocna nie tylko pracodawcy, ale również samemu pracownikowi. Kto z nich ma łatwiejsze zadanie? Czy istnieje uniwersalny sposób na rzetelną i ...
-
Darmowy Internet?
13:42 28.10.2011
Gdyby zapytać użytkowników sieci o to, czy Internet jest darmowy, zapewne zdecydowana większość odpowiedziałaby, że tak. Przynajmniej jeśli chodzi o najbardziej popularne usługi, jak poczta e-mail, wyszukiwarki, hosting, fora internetowe, gry online, czy ostatnio bardzo modne portale ...
-
Rozliczanie inwestycji finansowanych z dotacji unijnych
13:37 27.10.2011
Rok 2011 jest jednym z ostatnich w którym firmy mogą aplikować o dotacje unijne w ramach dostępnych Programów Operacyjnych. Niemniej jednak te firmy, które już wygrały wyścig w konkursach o dofinansowanie swoich projektów mają w tej chwili jeszcze trudniejsze zadanie jakim jest ...
-
Monopol usług Google nie do przyjęcia?
12:22 24.10.2011
Monopole na dłuższą metę są nie tylko szkodliwe dla konkurencji lecz również blokują jej rozwój. Monopole są także męczące dla klientów. Współczesny klient co jakiś czas żąda czegoś nowego (produktu czy usługi) lub chce skorzystać z usług innej firmy. Chce zawsze mieć wybór ...
-
Marketing bezpośredni: 10 najczęstszych błędów
13:57 20.10.2011
Marketing bezpośredni stał się jedną z najbardziej postępowych dziedzin ostatnich lat. Geolokalizacja, personalizacja, segmentacja, integracja działań i raportowanie - to elementy, które wręcz zrewolucjonizowały podejście marketingowców do prowadzonych akcji. Niestety, jak w przypadku ...
-
Zakup domen internetowych a projektowanie nazwy
14:03 19.10.2011
W powszechnym mniemaniu projektowanie nazwy to proces prosty. Każdy potrafi zestawić kilka liter. Tylko dlaczego firmy płacą tak wysokie sumy za domeny internetowe lub prawa wyłączności do znaków towarowych? Czy w procesie projektowania nazwy nie biorą pod uwagę wagi posiadania domeny ...
-
Profesjonalne planowanie biznesowe
12:50 18.10.2011
Do planowania biznesowego często podchodzimy jak do robienia śniadania: otwieramy lodówkę, patrzymy co jest w środku, a w końcu bierzemy wszystko jak leci. Takie podejście szybko traci skuteczność, gdy pewnego ranka okaże się, że kiełbasa zzieleniała, a jogurtowi minął termin ...
-
Marketing usług
13:00 17.10.2011
W artykule tym pragniemy zwrócić Twoją uwagę na działania, o których powinieneś pamiętać, chcąc udoskonalić marketing firmy świadczącej usługi. Pamiętaj jednocześnie, że działania marketingowe firm usługowych i produkcyjnych mają ze sobą wiele wspólnego - usługi często ...
-
Internetowa społeczność biznesowa
13:33 12.10.2011
Społeczność biznesowa to nowoczesne narzędzie tworzenia wartości i przewagi konkurencyjnej. Niezależnie czy twoja firma chce stworzyć ją wokół siebie, czy też otrzymała zaproszenie od innej firmy, konieczna jest analiza kosztów, korzyści i zagrożeń. Oto podstawowe informacje na ten ...