-
Polski model ładu korporacyjnego
13:37 12.01.2011
Ład korporacyjny to zespół narzędzi i instytucji, który zapewnia że interesy właściciela lub akcjonariusza danej firmy są godnie realizowane przez kadrę menedżerów (na czele z prezesem) tej firmy. W zależności od tradycji gospodarczej oraz zasad prawnych istnieją różne modele ...
-
CSR czyli odpowiedzialność społeczna biznesu
13:27 10.01.2011
Odpowiedzialność nie tylko za swój biznes, ale i za całe bliższe oraz dalsze otoczenie - o to, co wpływa na pozytywny wizerunek firmy wśród klientów i kontrahentów. Stosowanie koncepcji CSR korzystnie wpłynie na kreowanie zysków, motywację pracowników i notowania na giełdzie.
-
Audyt zewnętrzny projektów unijnych
11:40 07.01.2011
Beneficjenci, którzy powinni przeprowadzić audyt realizowanego projektu często zastanawiają się nad tym, jak takie badanie będzie przebiegało i w jakiej formie przekazane zostaną wyniki prowadzonych czynności audytorskich. Trudno o jednoznaczną odpowiedź na wspomniane zagadnienie: zasady ...
-
Analiza Kluczowych Czynników Sukcesu
13:28 05.01.2011
Ekonomista, który nie potrafi wytłumaczyć swojej teorii dziecku, jest szarlatanem. Parafraza słów znakomitego pisarza Kurta Vonneguta doskonale pasuje do świata biznesu. W biznesie ceni się bowiem jasność i skuteczność. Stąd popularność teorii prostych i sprawdzalnych w praktyce ...
-
Marketing referencyjny
11:48 03.01.2011
Generowanie rekomendacji produktu ma same zalety. Ale ja już taki jestem przekorny, że w każdej całości szukam dziury.
-
Segmentacja klientów
11:39 29.12.2010
Kiedy myślę o segmentacji klientów, przypomina mi się scena z filmu "Artur", kiedy główny bohater, będąc po raz pierwszy na polowaniu, strzelał w powietrze, wołając do przelatujących ptaków "traf w kulę, traf w kulę!". Marketing wielu firm przypomina takie właśnie działanie.
-
Nowoczesne strategie orientacji na klienta
09:33 23.12.2010
Jeśli firmie zależy na wysokim poziomie satysfakcji klienta, kierownictwo powinno jednoznacznie zdecydować o przyjęciu jednej z trzech głównych strategii postępowania wobec klientów. Każda z tych strategii (agrafki, zamka błyskawicznego, rzepa) nieco inaczej patrzy na sposób osiągania ...
-
Strategie inwestycyjne na rynku kapitałowym
13:18 21.12.2010
Zasady strategii na rynku kapitałowym są proste: kupuj to, co zdrożeje. Kłopot w tym, że rynek nie pozwala na jednoznaczną ocenę co stanieje, a co podrożeje. Stąd należy stosować mniej lub bardziej wymyślne strategie, które pozwalają minimalizować ryzyko pomyłki.
-
Liderzy opinii a preferencje zakupowe
00:20 19.12.2010
Clutter reklamowy, spadek skuteczności i zaufania do klasycznych działań reklamowych powoduje, że marketerzy aktywnie przyglądają się możliwościom, jakie oferują im działania rekomendacyjne, czyli WOMM. W wielu przypadkach ich filarem są konsumenci określani jako liderzy opinii.
-
Emisja obligacji korporacyjnych
13:01 17.12.2010
Emisja obligacji korporacyjnych z wyłączeniem obligacji typu high-yield bond to sposób pozyskiwania finansowania charakterystyczny dla podmiotów o ustabilizowanej kondycji finansowej i dobrych wynikach finansowych. Instrumenty tego typu są często wykorzystywane do finansowania planów ...
-
Jak przeprowadzić szkolenie pracowników?
13:36 14.12.2010
Czy warto poświęcić czas i samemu zorganizować w firmie szkolenia wewnętrzne z problematyki jakości? Takie rozwiązanie umożliwia realizowanie powtarzalnych, często potrzebnych szkoleń w dowolnych terminach, a do tego mniejszym kosztem. Zajęcia prowadzone są przecież bez zaangażowania ...
-
Skuteczne wdrażanie strategii
12:54 13.12.2010
Co może powiedzieć enerdowski oficer z lat 1960-tych o skutecznym wdrażaniu strategii? Całkiem wiele, w gruncie rzeczy. Nauka płynąca z nocnego spotkania to jeden z wielu smaczków, które warto znać. Kilka innych - a także całą historię z oficerem - zaraz poznasz z tego artykułu.
-
Projekt PPP plus dotacja unijna
12:37 08.12.2010
Mianem projektów hybrydowych określa się przedsięwzięcia w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, które oprócz finansowania publicznego i prywatnego zakładają udział środków z funduszy europejskich. Warto podsumować pierwsze praktyczne doświadczenia beneficjentów z procesu ...
-
Budżetowanie projektów - rodzaje i cechy
13:13 07.12.2010
Budżety są najpopularniejszym narzędziem zarządzania. Dają jasny obraz postępów, odnoszą się do finansów firmy. Brakuje im elastyczności i faktycznego potencjału do innowacji, ale jeśli chodzi o kontrolę - na razie nie istnieje coś lepszego. Oto podstawowe informacje na temat ...
-
Zachowania konsumenckie
13:35 01.12.2010
Centralne miejsce zachowań konsumenckich stanowią procesy nabywania dóbr i usług. Ze względu na prawa jakimi rządzi się ten proces, możemy wyodrębnić kilka sposów ich dokonywania, a mianowicie mowa tutaj o zakupach refleksyjnych, nieplanowanych i nawykowych. Nim jednak konsument dokona ...
-
Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie
12:35 30.11.2010
Zarządzanie wiedzą mimo wielu definicji można w uproszczeniu scharakteryzować jako system którego celem jest pomoc przedsiębiorstwom w zdobywaniu, analizowaniu i wykorzystywaniu wiedzy w celu podejmowania lepszych decyzji i osiągnięcia przewagi nad konkurencją. Cechą charakterystyczną w ...
-
Inwestowanie a pozycja rynkowa firmy
12:47 29.11.2010
Czy w twoją firmę zainwestowałby Warren Buffett? Osobiście on pewnie nie, jest jednak wielu wyznawców Buffetta którzy inwestują w mniejsze firmy - nawet w Polsce. Jakich firm szukają? Czy twoja firma spełnia te kryteria?
-
Organizowanie i prowadzenie zebrań
13:44 26.11.2010
Zebrania w firmach raczej nie mają dobrej opinii. Uważane są za marnotrawstwo czasu, po którym nie następują żadne zdecydowane działania. Są za długie. Za nudne. Nie rozwiązują problemów. Większość pracowników tylko potakuje i się nie odzywa. Ci, co mówią, wypowiadają się bez ...
-
Sprzedaż firmy: podstawowe know-how
11:29 25.11.2010
Sprzedaż firmy często pojawia się w prasowych nagłówkach, ale rzadko w artykułach merytorycznych o przedsiębiorczości. A przecież jest to świetny sposób na wyjście z biznesu z naprawdę sporym przelewem na koncie. Za moment poznasz garść podstawowych informacji, które przygotują ...
-
Kreowanie marki - maturalizm
13:48 22.11.2010
Trend zwany maturalizmem wyraża się w podążaniu za kulturą. Wraz z ewolucją norm i wartości społecznych wywiera on wpływ zarówno na biznes, jak i konsumentów na całym świecie.
-
Komunikacja z mediami w zarządzaniu kryzysowym
13:44 17.11.2010
W dobie nieograniczonego dostępu do informacji, jej zdobycie, przekaz to jedna z kluczowych dziedzin życia. Dziennikarzom, szczególnie tym piszącym, zależy przede wszystkim na umieszczeniu swego artykułu na pierwszej stronie. Do tego sposobu myślenia najbardziej przydatne są informacje ...
-
Dobry model biznesowy receptą na sukces
12:41 12.11.2010
Praktyka pokazuje, że świetny model biznesowy dla przeciętnego produktu lub technologii może odnieść większy sukces niż świetny produkt czy technologia z przeciętnym modelem biznesowym.
-
Koncepcje zarządzania
13:25 08.11.2010
Nasza wiedza w dowolnej dziedzinie nie funkcjonuje jako płynny tekst, zawierający logicznie ułożone kolejne informacje. To raczej porozrzucany zbiór drobnych faktów, z którymi łączą się nasze życiowe doświadczenia, przemyślenia oraz emocje. 10 ciekawostek zarządzania, które za ...
-
Zarządzanie klientami - wskaźnik CLV
13:17 05.11.2010
Zwykle dla firmy klient to klient. Trzeba obsługiwać każdego i nie grymasić. Jednak często zdarza się, że trzeba wybierać np. do akcji promocyjnej, gdy budżetu wystarczy tylko na 1500 klientów. Których wtedy klientów wybrać? Czym się kierować w wyborze? Istnieje kilka rodzajów ...
-
Zarządzanie jakością w firmie
13:42 28.10.2010
Brak porozumienia z pracownikami lub kierownictwem firmy jest przeszkodą w pracy nad doskonaleniem jakości i potężnym hamulcem wprowadzania zmian. Jeśli znalazłeś się kiedyś w takiej sytuacji, wiesz dobrze, że tam gdzie nie ma akceptacji i zaangażowania trudno zrealizować jakiekolwiek ...