-
Projekty innowacyjne a reklama w Internecie
13:27 22.10.2010
Chociaż Polskę od Doliny Krzemowej dzielą tysiące kilometrów odległości i lata przepaści technologicznej - wcale nie musimy wyjeżdżać za ocean, żeby się rozwijać. W Polsce powstaje dziś wiele ciekawych innowacyjnych projektów, które mogą wprowadzić nową jakość w wiele dziedzin ...
-
Insider trading
13:49 21.10.2010
Gdy w grę wchodzą duże kwoty, ważny jest dostęp do informacji. Poprawnie zinterpretowany sygnał może być źródłem zysków. Pokusa z nimi związana pojawia się, kiedy mamy dostęp do informacji poufnych, wykorzystując je do uzyskania korzyści materialnych. Ryzyko jest o tyle duże, że ...
-
Wpływ emocji na decyzje konsumenckie
13:35 20.10.2010
Mimo iż racjonalne przesłanki i skrupulatny rachunek ekonomiczny są czynnikami mającymi zwykle decydujący wpływ na decyzje konsumenckie, to jednak należy uznać, że emocje i subiektywne odczucia stanowią również istotny element decydujący o decyzjach konsumentów.
-
Logistyka a gospodarka
13:12 19.10.2010
Nowoczesna gospodarka kręci się dzięki logistyce - to niezaprzeczalny fakt. I aż bierze wstyd, że dla większości pracowników kontakt z logistyką w gospodarce zamyka się w oddawaniu w recepcji kopert do wysłania lub zamawianiu pizzy na wynos. Nie chodzi o to by każdy umiał projektować ...
-
Warto dbać o wizerunek firmy w sieci
14:05 18.10.2010
W 2015 roku zakupy przez Internet będą stanowiły blisko 25% udziału w całym rynku handlowym (raport Obserwator Cetelem). Oznacza to, że każda firma, chcąca wykorzystać jedną czwartą rynku sprzedaży, będzie musiała stać się w pewnym sensie firmą internetową. Nie oznacza to ...
-
Jak zdetronizować lidera rynku?
13:38 13.10.2010
Żywiec, Vegeta, Hortex, Princessa i Prince Polo, Red Bull, Nałęczowianka - to przykłady potężnych liderów, którzy pozwolili odebrać sobie palmę pierwszeństwa. Jak to możliwe?
-
Decyzje inwestycyjne: przykłady błędów
13:23 06.10.2010
Mimo iż za podstawowe czynniki i procesy determinujące postawy inwestorów i podejmowane przez nich decyzje należy uznać zbiór elementów o charakterze racjonalnym, to jednak na decyzje inwestorów wpływa również szereg czynników i procesów o charakterze emocjonalnym. Emocjonalne ...
-
Wielozmysłowość w marketingu
13:31 05.10.2010
Jak twierdzi wielu mędrców marketingu i psychologii, im więcej zmysłów w człowieku uruchomimy, tym większa szansa, że konsument nie tylko kupi, ale też będzie bardziej związany z naszą marką. Chodzi nie tylko o nasze zmysły podstawowe, ale też o inne ważne drogowskazy - o myślenie ...
-
Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie
10:47 01.10.2010
W wielu przedsiębiorstwach zdecydowanie nie docenia się znaczenia komunikacji wewnętrznej. Specjaliści ds. komunikacji korporacyjnej są przekonani, iż wysyłka mailowych wiadomości do pracowników w zupełności wystarcza. Tylko gdzie tu dialog?
-
4 etapy kontroli funkcji personalnej w firmie
13:17 30.09.2010
Są mistrzowie, którzy na 4 etapy kontroli kadr wykonują tylko jeden (coś mierzą) i wcale nie czują się z tym źle. Wszyscy pozostali, NORMALNI, menedżerowie korzystają z czterech etapów kontroli. Jeśli któryś umknął twojej uwadze, oto małe odświeżenie wiadomości: opis 4 etapów ...
-
Innowacje marketingowe
12:55 29.09.2010
Na rynku wciąż pojawiają się nowe trendy wyznaczające kierunek w marketingu, produkcji, designie. Ale niezmiennie popularna jest innowacyjność budująca przewagę konkurencyjną firm i pomysłodawców...
-
Dobre Praktyki Spółek notowanych na GPW
12:29 23.09.2010
4 lipca 2007 roku Rada Nadzorcza GPW uchwaliła nowe zasady ładu korporacyjnego. 19 maja 2010 roku zostały one po raz pierwszy zmienione oraz dostosowane do nowych przepisów prawa i obowiązujących trendów w międzynarodowym corporate governance oraz oczekiwań członków rynku kapitałowego ...
-
Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej
13:13 22.09.2010
Blog firmowy to doskonały instrument komunikacji marketingowej w Internecie, zdobywający na świecie coraz większą popularność. W Polsce jeszcze dość słabo wykorzystywany. Blog firmowy świetnie się nadaje do działań związanych z PR, nieco mniej do działań czysto marketingowych.
-
Fuzja - jak zminimalizować straty?
10:44 20.09.2010
Z ekonomicznego punktu widzenia podczas fuzji należy od razu założyć stratę od 30% do 50%. Co jednak zrobić, aby straty te zminimalizować lub wyeliminować. Najważniejszym czynnikiem okazują się ludzie i to na nich powinno się zwracać największą uwagę w trakcie wszelkich zmian.
-
Media społecznościowe nową formą komunikacji
10:45 15.09.2010
Viva Facebook! - zdają się wykrzykiwać kolejne firmy rozpoczynające entuzjastycznie swoje działania w społecznościach. Optymistyczny plan może jednak obrócić się wniwecz, jeśli nie uregulujemy kwestii społeczności z pracownikami firmy. Kodeks społecznościowy brzmi groźnie tylko na ...
-
Franczyza - podstawowe kategorie
13:05 14.09.2010
Systemy franczyzowe dzielą się na kilka podstawowych kategorii. W zależności od charakteru biznesu, systemu działalności, rodzaju wiedzy technicznej wyróżnia się odpowiednie umowy franczyzowe. Czym one się różnią?
-
Jak są podejmowane decyzje inwestycyjne?
11:21 13.09.2010
Skłonności motywacyjne inwestorów są obrazem tego czym kierują się ludzie podejmując decyzje dotyczące kupna lub sprzedaży określonych aktywów. Proces ten związany jest z chęcią minimalizacji ryzyka oraz maksymalizacji zysku. Wynika to z klasycznego podejścia do finansów i ...
-
Zakupy grupowe: trzecia fala Internetu
11:32 10.09.2010
W wyszukiwarkach internetowych i portalach społecznościowych coraz powszechniejsze stają się zakupy grupowe. Fachowcy określają to zjawisko mianem trzeciej fali Internetu. Na czym polega fenomen zakupów grupowych? Czy w Polsce również się przyjmą?
-
Skuteczny przedsiębiorca: 10 wskazówek
13:03 09.09.2010
Rachunkowość jest prostą dziedziną. Tam są zadania, wzory i tabelki, czarno na białym co zrobić i dlaczego. Biznes jest mniej podatny na jeden zawsze prawdziwy opis. Dlatego wskazówek sukcesu trzeba szukać między wierszami - tam kryje się prawdziwe złoto mądrości skutecznego ...
-
Budowa wartości firmy: które działy kluczowe?
10:54 06.09.2010
Zarządzając firmą lub tworząc nowy podmiot nasuwa się pytanie, na które działy zwrócić szczególną uwagę i jak rozdysponować dostępny budżet pomiędzy poszczególne działy, tak aby najlepiej przyczynił się on do wzrostu wartości dla akcjonariuszy. Mimo iż rozwój firmy powinien ...
-
Modele podejmowania decyzji biznesowych
11:03 01.09.2010
W organizacjach stosuje się różnorodne podejścia do podejmowania decyzji. Ponieważ każda pojedyncza decyzja ma nieco inny zakres niepewności co do istoty problemu którego rozwiązania dotyczy decyzja oraz co do umiejętności stworzenia rozwiązania problemu, nie można stosować jednego ...
-
Personal branding: kreowanie wizerunku firmy
12:11 31.08.2010
W ówczesnej pogoni za sensacją, innowacją i pieniędzmi, niektórzy zapominają o istotności sposobu autoprezentacji. Polskie przedsiębiorstwa niejednokrotnie pomijają ten istotny aspekt, nie zdając sobie sprawy z korzyści jakie może nieść wykreowanie marki. W krajach Europy Zachodniej i ...
-
Działania ekologiczne firm strategią przyszłości
10:37 27.08.2010
Tworzenie "zielonego" wizerunku firmy i wprowadzanie ekologicznych rozwiązań stało się w ostatnich latach bardzo popularne, zarówno w Polsce, jak i na świecie. To dobre podejście, gdyż dbałość o środowisko jest nie tylko obowiązkiem każdej firmy, ale może okazać się opłacalne pod ...
-
Mass mingling daje wiele możliwości
13:31 25.08.2010
Dawno minęły czasy, kiedy obecność online oznaczała samotność i anonimowość. Obecnie sieć sprzyja łączeniu i kontaktom z innymi ludźmi. Wydaje się, że nowy trend, w którym internet inicjuje spotkania w świecie rzeczywistym, zostanie łatwo i ochoczo przyjęty.
-
Typ i struktura organizacji a potencjał spółki
13:06 23.08.2010
Wśród wielu czynników determinujących potencjał organizacji do osiągania swoich celów, utrzymania wysokiego tempa wzrostu i ciągłego zachowywania zdolności adaptacyjnych do zmieniającego się otoczenia rynkowego, należy szczególną uwagę zwrócić na zastosowaną strukturę i typ ...