-
Shopdropping: marketing podrzucania
00:16 21.08.2010
Do tej pory największą zmorą wielkich marketów były kradzieże. Obecnie sytuacja zaczyna się zmieniać - zamiast kraść, zostawiają. To zjawisko, lub jak kto woli trend, nosi angielską nazwę shopdropping, względnie droplifting.
-
Kampanie reklamowe dla seniorów
13:05 19.08.2010
Zaczynamy mieć również na rynku polskim tzw. kompleks Piotrusia Pana. Wiele produktów, np. kosmetyków przeznaczonych dla ludzi starszych, nie może znaleźć odbiorców w tej grupie, ponieważ spotyka się z odpowiedzią: senior - to jeszcze nie ja.
-
Analiza wskaźnikowa spółki
13:19 18.08.2010
Istnieje wiele wskaźników finansowych, które są niezwykle pomocne w ocenie kondycji finansowej analizowanego podmiotu. Pozwalają one zarówno na ocenę poziomu rentowności danego przedsięwzięcia, jak również wykrycie potencjalnych zagrożeń, co do możliwości kontynuacji ...
-
Nowe cele strategiczne źródłem przewagi konkurencyjnej
13:24 17.08.2010
Ambitne cele w zarządzaniu są podstawą rozwoju przedsiębiorstw i wzmacniania zadowolenia akcjonariuszy. Gdy zarząd pewnego banku określił cel, "w ciągu 5 lat zwiększyć dochody operacyjne o 100 milionów dolarów, startując z poziomu 20 milionów", pracownicy początkowo odnosili się do ...
-
Skuteczne zarządzanie marką
00:04 16.08.2010
Ogólna recepta na zarządzanie marką jest niezwykle prosta: jeżeli marka stanowi tak znaczący procent wartości firmy, to należy zintegrować strategie biznesowe ze strategiami marketingowymi.
-
Rozliczanie projektów unijnych: na co uważać?
10:22 13.08.2010
Otrzymanie dotacji unijnej może mieć poważne konsekwencje podatkowe i gospodarcze związane bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą. Na co zwracać szczególną uwagę w trakcie rozliczeń projektów unijnych? Dlaczego o rozliczeniu należy pamiętać już podczas pozyskiwania ...
-
Jak bezpiecznie płacić za zakupy w internecie?
12:24 11.08.2010
Zakupy przez Internet mają wielu zwolenników, ale też całe grono sceptyków. Choć wszyscy chwalą wygodę, niektórzy obawiają się o bezpieczeństwo. Jaką zatem formę płatności wybrać, żeby oszuści Internetowi nie zdobyli dostępu do naszych pieniędzy? Jeśli zakupy w Internecie to ...
-
Zarządzanie jakością: rozwój i znaczenie
12:45 10.08.2010
Mówiąc o zarządzaniu jakością należy najpierw zwrócić uwagę na wkład Japończyków na jego rozwój. Japonia wysunęła się na czołowe miejsce w zarządzaniu jakością już w latach 50. i pozostaje ona do tej pory liderem w produkcji wyrobów najwyższej jakości. Dzięki uznaniu ...
-
Co-branding: biznesowa wymiana usług
00:06 08.08.2010
Wielu przedsiębiorców wychodzi z założenia, że ciężko pracować należy tylko i wyłącznie na siebie. Firmy szukają przeróżnych sposobów na wyciągniecie marki z kryzysu, zwiększenie sprzedaży, kosztowne zabiegi marketingowe. A gdyby tak połączyć siły?
-
Marketing: strategie wzrostu
09:37 05.08.2010
Gdyby przyjąć za prawdę słowa Petera Druckera: "Rezultaty mogą być osiągnięte dzięki wykorzystaniu okazji, a nie rozwiązywaniu problemów", to wszystkie firmy zorientowane na minimalizującą działalność, restrukturyzację, obniżanie zatrudnienia i kosztów nie miałyby racji bytu ...
-
Decyzje zakupowe są nieracjonalne
09:30 30.07.2010
Irracjonalizm jest podstawą decyzji zakupowych większości produktów. Dlatego znajomość zasad funkcjonowania ludzkiego mózgu może się stać źródłem sukcesu sprzedażowego firmy.
-
Audyt projektów unijnych
10:16 29.07.2010
Audyt, mimo starań audytorów wewnętrznych i zewnętrznych, nadal jest traktowany jako swoista forma kontroli, tej której ludzie się obawiają, na którą czekają z pewną obawą. Tymczasem zasadniczym zadaniem audytorów jest wsparcie badanego podmiotu, pomoc we właściwym wdrożeniu ...
-
Rynek obligacji Catalyst: warunki uczestnictwa
09:05 29.07.2010
Powstanie zorganizowanego rynku dłużnych papierów wartościowych umożliwia rozwój finansowania przedsięwzięć gospodarczych z wykorzystaniem emisji obligacji, a także efektywne lokowanie wolnych środków w instrumenty dłużne przez większą niż dotąd grupę inwestorów ...
-
Reklama i zmysły
13:16 28.07.2010
Każdy z pięciu naszych zmysłów - wzrok, słuch, dotyk, węch i smak - jest równie ważny, jeśli chodzi o percepcję bodźców, które do nas docierają. Reklama nie powinna o tym zapominać.
-
Antyki to dobra inwestycja
10:04 27.07.2010
Antyki na całym świecie postrzegane są jako towar luksusowy. Ludzie chętnie kupują antyki ze względu na ciekawy wygląd oraz świetną jakość, ponieważ wykonane są z niezwykłą precyzją. Są to przedmioty opowiadające pradawne historie. Jednakże antyki to nie tylko ozdoba mieszkania ...
-
Wartość finansowa marki
13:26 26.07.2010
Z pewnością kiedy myślimy o konkretnej marce (np. Volvo, Coca-Cola czy Boss), nie zastanawiamy się nad tym, skąd wzięła się nazwa "marka" i od kiedy funkcjonuje w naszym kraju. Warto jednak sięgnąć do jej źródeł, by ukazać wartość marki zarówno dziś, jak i w dawnych czasach.
-
PO Innowacyjna Gospodarka: praktyczne wskazówki
13:48 22.07.2010
Uważasz, że masz genialny pomysł na biznes? Zastanawiasz się nad złożeniem wniosku z programu 8.1 Innowacyjna Gospodarka? Jesteś pewien, że stać Cię na dotację? Przeczytaj 5 praktycznych wskazówek, które pozwolą Ci dowiedzieć się czy jesteś właściwie przygotowany do złożenia ...
-
Promocja produktu nie tylko w Internecie
13:11 20.07.2010
Tak, internet jest fenomenalnym wynalazkiem. Tak, nie możemy już sobie wyobrazić życia bez niego. Tak, jest medium obecnie bardziej preferowanym niż inne. Ale jest też inna prawda. Nie we wszystkich grupach jest używany tak samo!
-
Reputacja jako kapitał firmy
13:57 19.07.2010
Dobra może uchronić przed negatywnymi konsekwencjami wpadek, zła - pociągnie nas na dno. Reputacja jest jednym z najważniejszych zasobów firmy i z tego powodu należy nią odpowiednio zarządzać.
-
Budowanie marki w gestii dyrektora marketingu
11:57 16.07.2010
Praktyka pokazuje, że zarządzanie markami najczęściej znajduje się w gestii dyrektora marketingu. To na nim leży szczególna odpowiedzialność za wytłumaczenie otoczeniu, że marki są często największym zasobem firmy.
-
Identyfikacja Wizualna Firmy
13:37 14.07.2010
Tożsamość firmy są to cele, treści oraz idee, które przedsiębiorstwo chce przekazać otoczeniu. Istotnym składnikiem tworzenia strategii relacji firmy z otoczeniem jest jej wizualizacja. Odpowiednio przygotowany system wizualizacji firmy jest w stanie zapewnić firmie nie tylko ...
-
Schemat biznesplanu
10:26 12.07.2010
Poniżej przedstawiony został przykładowy schemat biznesplanu. Scharakteryzowane zostały poszczególne elementy dokumentu takie jak: opis zasobów, opis projektów i usług, opis rynku i konkurencji, założenie ekonomiczno-finansowe, szczegółowe prognozy finansowe, a także analiza ...
-
Nowa era innowacji
11:56 09.07.2010
Wyzwanie dla ciebie brzmi jak zwykły case study ze studiów MBA: jako menedżer na kontrakcie prowadzisz małą rodzinną firmę obuwniczą w niewielkim kraju europejskim, kraju bez wielkich tradycji w modzie. Pewnego dnia podczas lunchu, właściciel dzieli się z tobą pomysłem wyjścia poza ...
-
Rozliczanie dotacji unijnych
11:52 07.07.2010
Z pierwszych szkoleń z zakresu zarządzania projektami, w których uczestniczyłam na początku 2000 roku, utkwiło mi się w pamięci jedno, niewiarygodne wówczas dla mnie zdanie: podpisanie umowy o dofinansowanie stanowi 5 procent sukcesu, a 95 procent sukcesu stanowi skuteczne rozliczenie ...
-
Analiza na bazie zdyskontowanych przepływów pieniężnych
13:43 06.07.2010
Poziomy wyceny będące wynikiem zastosowania większości metod powszechnie stosowanych na rynku kapitałowym odnoszą się do średniego stanu rynku, co oznacza że wyceny rynkowe w skrajnych stanach rynku (szczyt hossy, dno bessy) mogą znacząco odbiegać od powyższego poziomu. Istotny jest tu ...