-
Sprzedaż firmy: podstawowe know-how
11:29 25.11.2010
Sprzedaż firmy często pojawia się w prasowych nagłówkach, ale rzadko w artykułach merytorycznych o przedsiębiorczości. A przecież jest to świetny sposób na wyjście z biznesu z naprawdę sporym przelewem na koncie. Za moment poznasz garść podstawowych informacji, które przygotują ...
-
Kreowanie marki - maturalizm
13:48 22.11.2010
Trend zwany maturalizmem wyraża się w podążaniu za kulturą. Wraz z ewolucją norm i wartości społecznych wywiera on wpływ zarówno na biznes, jak i konsumentów na całym świecie.
-
Komunikacja z mediami w zarządzaniu kryzysowym
13:44 17.11.2010
W dobie nieograniczonego dostępu do informacji, jej zdobycie, przekaz to jedna z kluczowych dziedzin życia. Dziennikarzom, szczególnie tym piszącym, zależy przede wszystkim na umieszczeniu swego artykułu na pierwszej stronie. Do tego sposobu myślenia najbardziej przydatne są informacje ...
-
Dobry model biznesowy receptą na sukces
12:41 12.11.2010
Praktyka pokazuje, że świetny model biznesowy dla przeciętnego produktu lub technologii może odnieść większy sukces niż świetny produkt czy technologia z przeciętnym modelem biznesowym.
-
Koncepcje zarządzania
13:25 08.11.2010
Nasza wiedza w dowolnej dziedzinie nie funkcjonuje jako płynny tekst, zawierający logicznie ułożone kolejne informacje. To raczej porozrzucany zbiór drobnych faktów, z którymi łączą się nasze życiowe doświadczenia, przemyślenia oraz emocje. 10 ciekawostek zarządzania, które za ...
-
Zarządzanie klientami - wskaźnik CLV
13:17 05.11.2010
Zwykle dla firmy klient to klient. Trzeba obsługiwać każdego i nie grymasić. Jednak często zdarza się, że trzeba wybierać np. do akcji promocyjnej, gdy budżetu wystarczy tylko na 1500 klientów. Których wtedy klientów wybrać? Czym się kierować w wyborze? Istnieje kilka rodzajów ...
-
Zarządzanie jakością w firmie
13:42 28.10.2010
Brak porozumienia z pracownikami lub kierownictwem firmy jest przeszkodą w pracy nad doskonaleniem jakości i potężnym hamulcem wprowadzania zmian. Jeśli znalazłeś się kiedyś w takiej sytuacji, wiesz dobrze, że tam gdzie nie ma akceptacji i zaangażowania trudno zrealizować jakiekolwiek ...
-
Na czym polega zarządzanie przez cele?
13:38 26.10.2010
Koncepcja Management by Objectives (MBO) została stworzona przez Petera F. Druckera ponad 40 lat temu. Główna myśl całej koncepcji opiera się na twierdzeniu, by osiągnąć sukces, wysiłki wszystkich pracowników firmy powinny być skierowane ku jednemu, wspólnemu celowi. Piękno tej teorii ...
-
Projekty innowacyjne a reklama w Internecie
13:27 22.10.2010
Chociaż Polskę od Doliny Krzemowej dzielą tysiące kilometrów odległości i lata przepaści technologicznej - wcale nie musimy wyjeżdżać za ocean, żeby się rozwijać. W Polsce powstaje dziś wiele ciekawych innowacyjnych projektów, które mogą wprowadzić nową jakość w wiele dziedzin ...
-
Insider trading
13:49 21.10.2010
Gdy w grę wchodzą duże kwoty, ważny jest dostęp do informacji. Poprawnie zinterpretowany sygnał może być źródłem zysków. Pokusa z nimi związana pojawia się, kiedy mamy dostęp do informacji poufnych, wykorzystując je do uzyskania korzyści materialnych. Ryzyko jest o tyle duże, że ...
-
Wpływ emocji na decyzje konsumenckie
13:35 20.10.2010
Mimo iż racjonalne przesłanki i skrupulatny rachunek ekonomiczny są czynnikami mającymi zwykle decydujący wpływ na decyzje konsumenckie, to jednak należy uznać, że emocje i subiektywne odczucia stanowią również istotny element decydujący o decyzjach konsumentów.
-
Logistyka a gospodarka
13:12 19.10.2010
Nowoczesna gospodarka kręci się dzięki logistyce - to niezaprzeczalny fakt. I aż bierze wstyd, że dla większości pracowników kontakt z logistyką w gospodarce zamyka się w oddawaniu w recepcji kopert do wysłania lub zamawianiu pizzy na wynos. Nie chodzi o to by każdy umiał projektować ...
-
Warto dbać o wizerunek firmy w sieci
14:05 18.10.2010
W 2015 roku zakupy przez Internet będą stanowiły blisko 25% udziału w całym rynku handlowym (raport Obserwator Cetelem). Oznacza to, że każda firma, chcąca wykorzystać jedną czwartą rynku sprzedaży, będzie musiała stać się w pewnym sensie firmą internetową. Nie oznacza to ...
-
Jak zdetronizować lidera rynku?
13:38 13.10.2010
Żywiec, Vegeta, Hortex, Princessa i Prince Polo, Red Bull, Nałęczowianka - to przykłady potężnych liderów, którzy pozwolili odebrać sobie palmę pierwszeństwa. Jak to możliwe?
-
Decyzje inwestycyjne: przykłady błędów
13:23 06.10.2010
Mimo iż za podstawowe czynniki i procesy determinujące postawy inwestorów i podejmowane przez nich decyzje należy uznać zbiór elementów o charakterze racjonalnym, to jednak na decyzje inwestorów wpływa również szereg czynników i procesów o charakterze emocjonalnym. Emocjonalne ...
-
Wielozmysłowość w marketingu
13:31 05.10.2010
Jak twierdzi wielu mędrców marketingu i psychologii, im więcej zmysłów w człowieku uruchomimy, tym większa szansa, że konsument nie tylko kupi, ale też będzie bardziej związany z naszą marką. Chodzi nie tylko o nasze zmysły podstawowe, ale też o inne ważne drogowskazy - o myślenie ...
-
Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie
10:47 01.10.2010
W wielu przedsiębiorstwach zdecydowanie nie docenia się znaczenia komunikacji wewnętrznej. Specjaliści ds. komunikacji korporacyjnej są przekonani, iż wysyłka mailowych wiadomości do pracowników w zupełności wystarcza. Tylko gdzie tu dialog?
-
4 etapy kontroli funkcji personalnej w firmie
13:17 30.09.2010
Są mistrzowie, którzy na 4 etapy kontroli kadr wykonują tylko jeden (coś mierzą) i wcale nie czują się z tym źle. Wszyscy pozostali, NORMALNI, menedżerowie korzystają z czterech etapów kontroli. Jeśli któryś umknął twojej uwadze, oto małe odświeżenie wiadomości: opis 4 etapów ...
-
Innowacje marketingowe
12:55 29.09.2010
Na rynku wciąż pojawiają się nowe trendy wyznaczające kierunek w marketingu, produkcji, designie. Ale niezmiennie popularna jest innowacyjność budująca przewagę konkurencyjną firm i pomysłodawców...
-
Dobre Praktyki Spółek notowanych na GPW
12:29 23.09.2010
4 lipca 2007 roku Rada Nadzorcza GPW uchwaliła nowe zasady ładu korporacyjnego. 19 maja 2010 roku zostały one po raz pierwszy zmienione oraz dostosowane do nowych przepisów prawa i obowiązujących trendów w międzynarodowym corporate governance oraz oczekiwań członków rynku kapitałowego ...
-
Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej
13:13 22.09.2010
Blog firmowy to doskonały instrument komunikacji marketingowej w Internecie, zdobywający na świecie coraz większą popularność. W Polsce jeszcze dość słabo wykorzystywany. Blog firmowy świetnie się nadaje do działań związanych z PR, nieco mniej do działań czysto marketingowych.
-
Fuzja - jak zminimalizować straty?
10:44 20.09.2010
Z ekonomicznego punktu widzenia podczas fuzji należy od razu założyć stratę od 30% do 50%. Co jednak zrobić, aby straty te zminimalizować lub wyeliminować. Najważniejszym czynnikiem okazują się ludzie i to na nich powinno się zwracać największą uwagę w trakcie wszelkich zmian.
-
Media społecznościowe nową formą komunikacji
10:45 15.09.2010
Viva Facebook! - zdają się wykrzykiwać kolejne firmy rozpoczynające entuzjastycznie swoje działania w społecznościach. Optymistyczny plan może jednak obrócić się wniwecz, jeśli nie uregulujemy kwestii społeczności z pracownikami firmy. Kodeks społecznościowy brzmi groźnie tylko na ...
-
Franczyza - podstawowe kategorie
13:05 14.09.2010
Systemy franczyzowe dzielą się na kilka podstawowych kategorii. W zależności od charakteru biznesu, systemu działalności, rodzaju wiedzy technicznej wyróżnia się odpowiednie umowy franczyzowe. Czym one się różnią?
-
Jak są podejmowane decyzje inwestycyjne?
11:21 13.09.2010
Skłonności motywacyjne inwestorów są obrazem tego czym kierują się ludzie podejmując decyzje dotyczące kupna lub sprzedaży określonych aktywów. Proces ten związany jest z chęcią minimalizacji ryzyka oraz maksymalizacji zysku. Wynika to z klasycznego podejścia do finansów i ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem