-
Zakupy grupowe: trzecia fala Internetu
11:32 10.09.2010
W wyszukiwarkach internetowych i portalach społecznościowych coraz powszechniejsze stają się zakupy grupowe. Fachowcy określają to zjawisko mianem trzeciej fali Internetu. Na czym polega fenomen zakupów grupowych? Czy w Polsce również się przyjmą?
-
Skuteczny przedsiębiorca: 10 wskazówek
13:03 09.09.2010
Rachunkowość jest prostą dziedziną. Tam są zadania, wzory i tabelki, czarno na białym co zrobić i dlaczego. Biznes jest mniej podatny na jeden zawsze prawdziwy opis. Dlatego wskazówek sukcesu trzeba szukać między wierszami - tam kryje się prawdziwe złoto mądrości skutecznego ...
-
Budowa wartości firmy: które działy kluczowe?
10:54 06.09.2010
Zarządzając firmą lub tworząc nowy podmiot nasuwa się pytanie, na które działy zwrócić szczególną uwagę i jak rozdysponować dostępny budżet pomiędzy poszczególne działy, tak aby najlepiej przyczynił się on do wzrostu wartości dla akcjonariuszy. Mimo iż rozwój firmy powinien ...
-
Modele podejmowania decyzji biznesowych
11:03 01.09.2010
W organizacjach stosuje się różnorodne podejścia do podejmowania decyzji. Ponieważ każda pojedyncza decyzja ma nieco inny zakres niepewności co do istoty problemu którego rozwiązania dotyczy decyzja oraz co do umiejętności stworzenia rozwiązania problemu, nie można stosować jednego ...
-
Personal branding: kreowanie wizerunku firmy
12:11 31.08.2010
W ówczesnej pogoni za sensacją, innowacją i pieniędzmi, niektórzy zapominają o istotności sposobu autoprezentacji. Polskie przedsiębiorstwa niejednokrotnie pomijają ten istotny aspekt, nie zdając sobie sprawy z korzyści jakie może nieść wykreowanie marki. W krajach Europy Zachodniej i ...
-
Działania ekologiczne firm strategią przyszłości
10:37 27.08.2010
Tworzenie "zielonego" wizerunku firmy i wprowadzanie ekologicznych rozwiązań stało się w ostatnich latach bardzo popularne, zarówno w Polsce, jak i na świecie. To dobre podejście, gdyż dbałość o środowisko jest nie tylko obowiązkiem każdej firmy, ale może okazać się opłacalne pod ...
-
Mass mingling daje wiele możliwości
13:31 25.08.2010
Dawno minęły czasy, kiedy obecność online oznaczała samotność i anonimowość. Obecnie sieć sprzyja łączeniu i kontaktom z innymi ludźmi. Wydaje się, że nowy trend, w którym internet inicjuje spotkania w świecie rzeczywistym, zostanie łatwo i ochoczo przyjęty.
-
Typ i struktura organizacji a potencjał spółki
13:06 23.08.2010
Wśród wielu czynników determinujących potencjał organizacji do osiągania swoich celów, utrzymania wysokiego tempa wzrostu i ciągłego zachowywania zdolności adaptacyjnych do zmieniającego się otoczenia rynkowego, należy szczególną uwagę zwrócić na zastosowaną strukturę i typ ...
-
Shopdropping: marketing podrzucania
00:16 21.08.2010
Do tej pory największą zmorą wielkich marketów były kradzieże. Obecnie sytuacja zaczyna się zmieniać - zamiast kraść, zostawiają. To zjawisko, lub jak kto woli trend, nosi angielską nazwę shopdropping, względnie droplifting.
-
Kampanie reklamowe dla seniorów
13:05 19.08.2010
Zaczynamy mieć również na rynku polskim tzw. kompleks Piotrusia Pana. Wiele produktów, np. kosmetyków przeznaczonych dla ludzi starszych, nie może znaleźć odbiorców w tej grupie, ponieważ spotyka się z odpowiedzią: senior - to jeszcze nie ja.
-
Analiza wskaźnikowa spółki
13:19 18.08.2010
Istnieje wiele wskaźników finansowych, które są niezwykle pomocne w ocenie kondycji finansowej analizowanego podmiotu. Pozwalają one zarówno na ocenę poziomu rentowności danego przedsięwzięcia, jak również wykrycie potencjalnych zagrożeń, co do możliwości kontynuacji ...
-
Nowe cele strategiczne źródłem przewagi konkurencyjnej
13:24 17.08.2010
Ambitne cele w zarządzaniu są podstawą rozwoju przedsiębiorstw i wzmacniania zadowolenia akcjonariuszy. Gdy zarząd pewnego banku określił cel, "w ciągu 5 lat zwiększyć dochody operacyjne o 100 milionów dolarów, startując z poziomu 20 milionów", pracownicy początkowo odnosili się do ...
-
Skuteczne zarządzanie marką
00:04 16.08.2010
Ogólna recepta na zarządzanie marką jest niezwykle prosta: jeżeli marka stanowi tak znaczący procent wartości firmy, to należy zintegrować strategie biznesowe ze strategiami marketingowymi.
-
Rozliczanie projektów unijnych: na co uważać?
10:22 13.08.2010
Otrzymanie dotacji unijnej może mieć poważne konsekwencje podatkowe i gospodarcze związane bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą. Na co zwracać szczególną uwagę w trakcie rozliczeń projektów unijnych? Dlaczego o rozliczeniu należy pamiętać już podczas pozyskiwania ...
-
Jak bezpiecznie płacić za zakupy w internecie?
12:24 11.08.2010
Zakupy przez Internet mają wielu zwolenników, ale też całe grono sceptyków. Choć wszyscy chwalą wygodę, niektórzy obawiają się o bezpieczeństwo. Jaką zatem formę płatności wybrać, żeby oszuści Internetowi nie zdobyli dostępu do naszych pieniędzy? Jeśli zakupy w Internecie to ...
-
Zarządzanie jakością: rozwój i znaczenie
12:45 10.08.2010
Mówiąc o zarządzaniu jakością należy najpierw zwrócić uwagę na wkład Japończyków na jego rozwój. Japonia wysunęła się na czołowe miejsce w zarządzaniu jakością już w latach 50. i pozostaje ona do tej pory liderem w produkcji wyrobów najwyższej jakości. Dzięki uznaniu ...
-
Co-branding: biznesowa wymiana usług
00:06 08.08.2010
Wielu przedsiębiorców wychodzi z założenia, że ciężko pracować należy tylko i wyłącznie na siebie. Firmy szukają przeróżnych sposobów na wyciągniecie marki z kryzysu, zwiększenie sprzedaży, kosztowne zabiegi marketingowe. A gdyby tak połączyć siły?
-
Marketing: strategie wzrostu
09:37 05.08.2010
Gdyby przyjąć za prawdę słowa Petera Druckera: "Rezultaty mogą być osiągnięte dzięki wykorzystaniu okazji, a nie rozwiązywaniu problemów", to wszystkie firmy zorientowane na minimalizującą działalność, restrukturyzację, obniżanie zatrudnienia i kosztów nie miałyby racji bytu ...
-
Decyzje zakupowe są nieracjonalne
09:30 30.07.2010
Irracjonalizm jest podstawą decyzji zakupowych większości produktów. Dlatego znajomość zasad funkcjonowania ludzkiego mózgu może się stać źródłem sukcesu sprzedażowego firmy.
-
Audyt projektów unijnych
10:16 29.07.2010
Audyt, mimo starań audytorów wewnętrznych i zewnętrznych, nadal jest traktowany jako swoista forma kontroli, tej której ludzie się obawiają, na którą czekają z pewną obawą. Tymczasem zasadniczym zadaniem audytorów jest wsparcie badanego podmiotu, pomoc we właściwym wdrożeniu ...
-
Rynek obligacji Catalyst: warunki uczestnictwa
09:05 29.07.2010
Powstanie zorganizowanego rynku dłużnych papierów wartościowych umożliwia rozwój finansowania przedsięwzięć gospodarczych z wykorzystaniem emisji obligacji, a także efektywne lokowanie wolnych środków w instrumenty dłużne przez większą niż dotąd grupę inwestorów ...
-
Reklama i zmysły
13:16 28.07.2010
Każdy z pięciu naszych zmysłów - wzrok, słuch, dotyk, węch i smak - jest równie ważny, jeśli chodzi o percepcję bodźców, które do nas docierają. Reklama nie powinna o tym zapominać.
-
Antyki to dobra inwestycja
10:04 27.07.2010
Antyki na całym świecie postrzegane są jako towar luksusowy. Ludzie chętnie kupują antyki ze względu na ciekawy wygląd oraz świetną jakość, ponieważ wykonane są z niezwykłą precyzją. Są to przedmioty opowiadające pradawne historie. Jednakże antyki to nie tylko ozdoba mieszkania ...
-
Wartość finansowa marki
13:26 26.07.2010
Z pewnością kiedy myślimy o konkretnej marce (np. Volvo, Coca-Cola czy Boss), nie zastanawiamy się nad tym, skąd wzięła się nazwa "marka" i od kiedy funkcjonuje w naszym kraju. Warto jednak sięgnąć do jej źródeł, by ukazać wartość marki zarówno dziś, jak i w dawnych czasach.
-
PO Innowacyjna Gospodarka: praktyczne wskazówki
13:48 22.07.2010
Uważasz, że masz genialny pomysł na biznes? Zastanawiasz się nad złożeniem wniosku z programu 8.1 Innowacyjna Gospodarka? Jesteś pewien, że stać Cię na dotację? Przeczytaj 5 praktycznych wskazówek, które pozwolą Ci dowiedzieć się czy jesteś właściwie przygotowany do złożenia ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem