-
Reklama i zmysły
13:16 28.07.2010
Każdy z pięciu naszych zmysłów - wzrok, słuch, dotyk, węch i smak - jest równie ważny, jeśli chodzi o percepcję bodźców, które do nas docierają. Reklama nie powinna o tym zapominać.
-
Antyki to dobra inwestycja
10:04 27.07.2010
Antyki na całym świecie postrzegane są jako towar luksusowy. Ludzie chętnie kupują antyki ze względu na ciekawy wygląd oraz świetną jakość, ponieważ wykonane są z niezwykłą precyzją. Są to przedmioty opowiadające pradawne historie. Jednakże antyki to nie tylko ozdoba mieszkania ...
-
Wartość finansowa marki
13:26 26.07.2010
Z pewnością kiedy myślimy o konkretnej marce (np. Volvo, Coca-Cola czy Boss), nie zastanawiamy się nad tym, skąd wzięła się nazwa "marka" i od kiedy funkcjonuje w naszym kraju. Warto jednak sięgnąć do jej źródeł, by ukazać wartość marki zarówno dziś, jak i w dawnych czasach.
-
PO Innowacyjna Gospodarka: praktyczne wskazówki
13:48 22.07.2010
Uważasz, że masz genialny pomysł na biznes? Zastanawiasz się nad złożeniem wniosku z programu 8.1 Innowacyjna Gospodarka? Jesteś pewien, że stać Cię na dotację? Przeczytaj 5 praktycznych wskazówek, które pozwolą Ci dowiedzieć się czy jesteś właściwie przygotowany do złożenia ...
-
Promocja produktu nie tylko w Internecie
13:11 20.07.2010
Tak, internet jest fenomenalnym wynalazkiem. Tak, nie możemy już sobie wyobrazić życia bez niego. Tak, jest medium obecnie bardziej preferowanym niż inne. Ale jest też inna prawda. Nie we wszystkich grupach jest używany tak samo!
-
Reputacja jako kapitał firmy
13:57 19.07.2010
Dobra może uchronić przed negatywnymi konsekwencjami wpadek, zła - pociągnie nas na dno. Reputacja jest jednym z najważniejszych zasobów firmy i z tego powodu należy nią odpowiednio zarządzać.
-
Budowanie marki w gestii dyrektora marketingu
11:57 16.07.2010
Praktyka pokazuje, że zarządzanie markami najczęściej znajduje się w gestii dyrektora marketingu. To na nim leży szczególna odpowiedzialność za wytłumaczenie otoczeniu, że marki są często największym zasobem firmy.
-
Identyfikacja Wizualna Firmy
13:37 14.07.2010
Tożsamość firmy są to cele, treści oraz idee, które przedsiębiorstwo chce przekazać otoczeniu. Istotnym składnikiem tworzenia strategii relacji firmy z otoczeniem jest jej wizualizacja. Odpowiednio przygotowany system wizualizacji firmy jest w stanie zapewnić firmie nie tylko ...
-
Schemat biznesplanu
10:26 12.07.2010
Poniżej przedstawiony został przykładowy schemat biznesplanu. Scharakteryzowane zostały poszczególne elementy dokumentu takie jak: opis zasobów, opis projektów i usług, opis rynku i konkurencji, założenie ekonomiczno-finansowe, szczegółowe prognozy finansowe, a także analiza ...
-
Nowa era innowacji
11:56 09.07.2010
Wyzwanie dla ciebie brzmi jak zwykły case study ze studiów MBA: jako menedżer na kontrakcie prowadzisz małą rodzinną firmę obuwniczą w niewielkim kraju europejskim, kraju bez wielkich tradycji w modzie. Pewnego dnia podczas lunchu, właściciel dzieli się z tobą pomysłem wyjścia poza ...
-
Rozliczanie dotacji unijnych
11:52 07.07.2010
Z pierwszych szkoleń z zakresu zarządzania projektami, w których uczestniczyłam na początku 2000 roku, utkwiło mi się w pamięci jedno, niewiarygodne wówczas dla mnie zdanie: podpisanie umowy o dofinansowanie stanowi 5 procent sukcesu, a 95 procent sukcesu stanowi skuteczne rozliczenie ...
-
Analiza na bazie zdyskontowanych przepływów pieniężnych
13:43 06.07.2010
Poziomy wyceny będące wynikiem zastosowania większości metod powszechnie stosowanych na rynku kapitałowym odnoszą się do średniego stanu rynku, co oznacza że wyceny rynkowe w skrajnych stanach rynku (szczyt hossy, dno bessy) mogą znacząco odbiegać od powyższego poziomu. Istotny jest tu ...
-
Strategia brand butler
11:33 01.07.2010
Bycie kamerdynerem, czyli brand butlerem, oznacza asystowanie konsumentom niemalże dwadzieścia cztery godziny na dobę. Upodobanie klientów do wygody i ich potrzeba szybkiego dostępu do różnorodnych informacji stały się głównymi stymulatorami tego trendu. Marka, aby podołać ...
-
Kim jest inwestor kwalifikowany?
11:19 30.06.2010
Inwestor kwalifikowany to podmiot, który po uprzednim wpisie do rejestru, zyskuje nie tylko nowe uprawnienia w zakresie inwestycji, ale również reprezentuje poświadczony poziom wiedzy i doświadczenia. Te dodatkowe uprawnienia są korzystne dla obu stron transakcji, zarówno emitenta jak i ...
-
Badanie satysfakcji klienta
10:33 28.06.2010
We współczesnej gospodarce wolnorynkowej to klient jest kluczowym elementem sukcesu niemal każdego przedsiębiorstwa. Dobra znajomość nie tylko jego potrzeb, ale także satysfakcji płynącej z nabywanych produktów czy usług przez konsumentów, pozwala pokierować firmą tak, aby przynosiła ...
-
Marketing: sztuka manipulowania klientem?
13:54 24.06.2010
Ponad połowa polskich przedsiębiorców twierdzi, że marketing jest w istocie sztuką manipulowania klientem. Co ciekawsze, podobnego zdania jest ¾ społeczeństwa. Jest to wynik zatrważający, a kwestia ta wymaga komentarza.
-
Strategia inwestycyjna: co determinuje jej wybór?
13:22 23.06.2010
Dobór strategii inwestycyjnej i sposobu alokacji aktywów jest determinowany wieloma czynnikami, wśród których najważniejsze wydają się być ogólne determinanty charakteryzujące proces inwestycyjny, preferencje indywidualne inwestora oraz cel inwestycyjny, próba realizacji którego jest ...
-
Skuteczne reprymendy i przywództwo w firmie
13:38 22.06.2010
Czy udzielanie komuś reprymendy jest kiedykolwiek właściwe? Zdecydowanie tak. Mimo że reprymenda może zostać odebrana jako reakcja negatywna, to jeśli zostanie udzielona z troskliwą szczerością może okazać się skutecznym narzędziem motywacyjnym dla wydajnych pracowników, którzy ...
-
Finansowanie typu private equity
13:16 21.06.2010
Inwestycje typu private equity to inwestycje w podmioty dojrzałe, poszukujące źródeł finansowania na dalszy rozwój oraz konsolidacje rynku. Posiadanie długiej historii przez podmiot starający się pozyskać finansowanie w przeciwieństwie do inwestycji typu venture capital i seed capital ...
-
Jakie korzyści przynosi spółce IPO?
10:18 18.06.2010
Priorytetowym celem każdej firmy jest jak najszybszy rozwój, aby w warunkach silnej konkurencji na rynku uzyskać znaczną przewagę konkurencyjną. W takiej sytuacji przedsiębiorstwo może skorzystać z oferty rynku publicznego.
-
Czemu służy segmentacja rynku?
13:44 17.06.2010
Obserwowany obecnie wzrost liczby konsumentów oraz ewolucja ich zachowań i nawyków przekłada się na dużą dynamikę rynku. Rozdrobnione potrzeby strony popytowej determinują wzrost innowacyjnych zachowań wśród producentów.
-
Jakość i zarządzanie jakością
10:12 16.06.2010
We współczesnym świecie biznesu coraz częściej pojawia się pojęcie jakości oraz zarządzania jakością, które stanowią istotny element dzisiejszej organizacji. Czym zatem jest jakość i do czego się ona odnosi? Poniższy artykuł ma na celu przybliżenie tego zagadnienia.
-
Marki odzieżowe i ich strategie
12:52 15.06.2010
Największy pod względem sieci dystrybucji retailer odzieży casualowej amerykański Gap odnotował w IV kwartale zeszłego roku spadek sprzedaży i zapowiedział w związku z tym znaczną redukcję planów rozwoju sieci sprzedaży na bieżący rok. Część klientów utracił na rzecz ...
-
Dotacje unijne jako źródło finansowania
13:54 10.06.2010
Słaba koniunktura, a w efekcie znaczny spadek zaufania instytucji finansowych i inwestorów do biznesu, spowodował znaczne trudności w pozyskiwaniu kapitału. Lukę kapitałową może jednak pokryć brukselska administracja, która w trudnych czasach za zadanie obrała sobie wsparcie unijnych ...
-
Programy lojalnościowe - najczęstsze błędy
12:52 09.06.2010
Programy lojalnościowe to genialne narzędzie tworzenia i utrzymywania więzi z klientami. Nie tylko zwiększają one przywiązanie nabywców do danej marki, ale znacznie pogłębiają wierność wobec niej. Jednak nie wszystkie są skuteczne. Dlaczego? Winni są przede wszystkim sami ich twórcy, ...