-
Strategia brand butler
11:33 01.07.2010
Bycie kamerdynerem, czyli brand butlerem, oznacza asystowanie konsumentom niemalże dwadzieścia cztery godziny na dobę. Upodobanie klientów do wygody i ich potrzeba szybkiego dostępu do różnorodnych informacji stały się głównymi stymulatorami tego trendu. Marka, aby podołać ...
-
Kim jest inwestor kwalifikowany?
11:19 30.06.2010
Inwestor kwalifikowany to podmiot, który po uprzednim wpisie do rejestru, zyskuje nie tylko nowe uprawnienia w zakresie inwestycji, ale również reprezentuje poświadczony poziom wiedzy i doświadczenia. Te dodatkowe uprawnienia są korzystne dla obu stron transakcji, zarówno emitenta jak i ...
-
Badanie satysfakcji klienta
10:33 28.06.2010
We współczesnej gospodarce wolnorynkowej to klient jest kluczowym elementem sukcesu niemal każdego przedsiębiorstwa. Dobra znajomość nie tylko jego potrzeb, ale także satysfakcji płynącej z nabywanych produktów czy usług przez konsumentów, pozwala pokierować firmą tak, aby przynosiła ...
-
Marketing: sztuka manipulowania klientem?
13:54 24.06.2010
Ponad połowa polskich przedsiębiorców twierdzi, że marketing jest w istocie sztuką manipulowania klientem. Co ciekawsze, podobnego zdania jest ¾ społeczeństwa. Jest to wynik zatrważający, a kwestia ta wymaga komentarza.
-
Strategia inwestycyjna: co determinuje jej wybór?
13:22 23.06.2010
Dobór strategii inwestycyjnej i sposobu alokacji aktywów jest determinowany wieloma czynnikami, wśród których najważniejsze wydają się być ogólne determinanty charakteryzujące proces inwestycyjny, preferencje indywidualne inwestora oraz cel inwestycyjny, próba realizacji którego jest ...
-
Skuteczne reprymendy i przywództwo w firmie
13:38 22.06.2010
Czy udzielanie komuś reprymendy jest kiedykolwiek właściwe? Zdecydowanie tak. Mimo że reprymenda może zostać odebrana jako reakcja negatywna, to jeśli zostanie udzielona z troskliwą szczerością może okazać się skutecznym narzędziem motywacyjnym dla wydajnych pracowników, którzy ...
-
Finansowanie typu private equity
13:16 21.06.2010
Inwestycje typu private equity to inwestycje w podmioty dojrzałe, poszukujące źródeł finansowania na dalszy rozwój oraz konsolidacje rynku. Posiadanie długiej historii przez podmiot starający się pozyskać finansowanie w przeciwieństwie do inwestycji typu venture capital i seed capital ...
-
Jakie korzyści przynosi spółce IPO?
10:18 18.06.2010
Priorytetowym celem każdej firmy jest jak najszybszy rozwój, aby w warunkach silnej konkurencji na rynku uzyskać znaczną przewagę konkurencyjną. W takiej sytuacji przedsiębiorstwo może skorzystać z oferty rynku publicznego.
-
Czemu służy segmentacja rynku?
13:44 17.06.2010
Obserwowany obecnie wzrost liczby konsumentów oraz ewolucja ich zachowań i nawyków przekłada się na dużą dynamikę rynku. Rozdrobnione potrzeby strony popytowej determinują wzrost innowacyjnych zachowań wśród producentów.
-
Jakość i zarządzanie jakością
10:12 16.06.2010
We współczesnym świecie biznesu coraz częściej pojawia się pojęcie jakości oraz zarządzania jakością, które stanowią istotny element dzisiejszej organizacji. Czym zatem jest jakość i do czego się ona odnosi? Poniższy artykuł ma na celu przybliżenie tego zagadnienia.
-
Marki odzieżowe i ich strategie
12:52 15.06.2010
Największy pod względem sieci dystrybucji retailer odzieży casualowej amerykański Gap odnotował w IV kwartale zeszłego roku spadek sprzedaży i zapowiedział w związku z tym znaczną redukcję planów rozwoju sieci sprzedaży na bieżący rok. Część klientów utracił na rzecz ...
-
Dotacje unijne jako źródło finansowania
13:54 10.06.2010
Słaba koniunktura, a w efekcie znaczny spadek zaufania instytucji finansowych i inwestorów do biznesu, spowodował znaczne trudności w pozyskiwaniu kapitału. Lukę kapitałową może jednak pokryć brukselska administracja, która w trudnych czasach za zadanie obrała sobie wsparcie unijnych ...
-
Programy lojalnościowe - najczęstsze błędy
12:52 09.06.2010
Programy lojalnościowe to genialne narzędzie tworzenia i utrzymywania więzi z klientami. Nie tylko zwiększają one przywiązanie nabywców do danej marki, ale znacznie pogłębiają wierność wobec niej. Jednak nie wszystkie są skuteczne. Dlaczego? Winni są przede wszystkim sami ich twórcy, ...
-
Relacje inwestorskie: definicja, zadania, cele
13:44 08.06.2010
Rosnące wymagania inwestorów powodują, iż nowoczesny model zarządzania firmą nastawiony jest na kreowanie wartości dla akcjonariuszy. Czym zatem są relacje inwestorskie oraz czemu są tak ważne?
-
Jak promować firmę na social media?
13:43 07.06.2010
Jak pokazują badania Sysomos, strony fanowskie nie zawsze są tak popularne, jak liczą ich właściciele. W badaniu przyjrzano się 600 tysiącom takich tworów, właśnie na Facebooku i sprawdzono, ilu gromadzą fanów. Okazało się, że 35 proc. z nich miało mniej niż 100, a 77 proc. mniej ...
-
Partnerstwo publiczno-prywatne
12:44 01.06.2010
Partnerstwo publiczno - prywatne jako jedna z metod realizacji inwestycji i dostarczania usług publicznych zaczyna w naszym kraju odgrywać coraz istotniejszą rolę. Wraz z rozwojem cywilizacyjnym i gospodarczym kraje demokratyczne gospodarki rynkowej stają przed obliczem coraz większych ...
-
Emisja obligacji a wycena akcji spółki z NewConnect
00:55 30.05.2010
W chwili obecnej notujemy ożywione zainteresowanie przedsiębiorców znaną od dawna formą finansowania, jaką jest emisja obligacji. Warto przy tej okazji zwrócić uwagę na kwestię zabezpieczenia takiej emisji na akcjach spółki znajdującej w obrocie na NewConnect.
-
Najsłynniejsze afery finansowe
10:06 25.05.2010
Od zawsze tam, gdzie w grę wchodziły duże pieniądze dochodziło do przekrętów i afer. Co ciekawsze i bardziej spektakularne przypadki posłużyły jako tematy wielu artykułów, książek i filmów.
-
Kobiety a marketing
13:56 24.05.2010
Współczesny marketer musi bardziej przewodzić niż przymuszać, komunikować niż narzucać, współpracować niż dominować. Cechami tymi, według przywołanych tu autorów, odznaczają się częściej kobiety niż mężczyźni.
-
Private Equity czy Venture Capital?
13:35 20.05.2010
W czasach reglamentacji na rynku kredytowym, gdy banki patrzą nieprzychylnie na jakikolwiek projekt inwestycyjny, przedsiębiorstwa mają olbrzymi problem z pozyskaniem kapitału. W takiej sytuacji firmy zmuszone są szukać alternatywnych form pozyskania kapitału, które udzielą im finansowego ...
-
Rebranding
10:27 19.05.2010
Marka, by trwać, musi się zmieniać. Sytuację każdej marki można obrazowo przedstawić jako nieustanne dokładanie odważników na szale wagi, z których jedna reprezentuje trwałość marki, a druga jej zmienność. Celem jest uzyskanie równowagi i utrzymanie jej przez jak najdłuższy ...
-
Czym jest rynek pierwotny?
09:55 18.05.2010
Kiedy mamy do czynienia z rynkiem pierwotnym? Jak możemy zareagować na tym rynku? Czym różni się cena emisyjna od ceny nominalnej? Dlaczego jesteśmy świadkami redukcji? Aby zrozumieć jak funkcjonuje rynek pierwotny, trzeba jednak poznać odpowiedzi nie tylko na te, ale również inne ...
-
Zarządzanie wielkością pozycji
10:40 14.05.2010
Zarządzanie wielkością pozycji to zagadnienie bezpośrednio decydujące o ekspozycji inwestora na ryzyko. Zarządzanie wielkością pozycji jest zarazem nie tylko elementem decydującym o poziomie ponoszonego ryzyka ale również bezpośrednio wpływającym na poziom stopy zwrotu osiąganej ...
-
Marketing a różnice płci
13:02 12.05.2010
Niektórzy uważają, że w dzisiejszych czasach płeć nie ma znaczenia. Dowodzą, że to nie geny, a wychowanie, stereotypy i nasze oczekiwania wpływają na zachowanie dzieci. Jednak...
-
Autoryzowani Doradcy NewConnect
11:28 11.05.2010
Autoryzowanym Doradcą (AD) może zostać firma inwestycyjna lub firma świadcząca usługi doradcze w zakresie obrotu gospodarczego (w tym doradztwa finansowego, doradztwa prawnego, audytu finansowego). Celem uzyskania statusu AD należy złożyć do organizatora ASO wypełniony wniosek o wpis na ...