-
Portal społecznościowy a reklama spersonalizowana
11:09 29.04.2010
Pytanie, czy portal społecznościowy może wykorzystywać w celach reklamowych wizerunek lub dane swoich użytkowników, nasuwa się w kontekście wyroku wrocławskiego sądu, który nakazał Naszej Klasie zapłacić 5 tyś. zł kary za bezprawne wykorzystanie zdjęcia jej użytkownika w reklamie ...
-
Zarządzanie ryzykiem inwestycyjnym
13:31 28.04.2010
Zarządzanie ryzykiem to wielopłaszczyznowy proces, zaliczający się do podstawowych kwestii jakie należy rozważyć podczas zarządzania aktywami. Proces ten decyduje zarówno o bezwzględnym poziomie bezpieczeństwa inwestora, jak również w wielkim stopniu determinuje stabilność całego ...
-
Jaka przyszłość czeka znane polskie marki?
11:20 26.04.2010
Komercyjna marka zaczyna umierać wtedy, gdy zaczyna służyć do innych niż zarabianie pieniędzy celów. Przypadki wielu polskich marek o świetnej przeszłości - choćby Ursus czy Społem - są tej prawdy ilustracją.
-
Dotacje inwestycyjne dla przedsiębiorstw w 2010 roku
14:04 23.04.2010
Od 2004 roku Polska jest członkiem Unii Europejskiej i aktywnie uczestniczy we wszystkich formach jej aktywności politycznej, społecznej i gospodarczej. Z członkostwem wiążą się liczne obowiązki, ale i przywileje. Najważniejszym z obowiązków jest zasilanie budżetu Wspólnoty, natomiast ...
-
Osobowość marki a social media
13:35 21.04.2010
Ostatni "Wired" przynosi bardzo ciekawy artykuł pod tytułem: "No Lie! Your Facebook Profile Is the Real You". Omówione są w nim wyniki badań Mitji Backa z Uniwersytetu Gutenberga w Mainz w Niemczech, które zostaną opublikowane w najbliższym "Psychological Science". Celem badania 133 ...
-
E-branding: kreowanie marki w Internecie
09:42 20.04.2010
E-branding to skuteczna i popularna technika budowania reputacji wykorzystywana przez wiele firm. Dopasowanie strategii, odpowiednia strona internetowa, komunikacja z klientem, wartość dodana - co jeszcze warto dopracować, aby zbudować silną markę?
-
Tanzanit jako inwestycja
11:27 19.04.2010
Pierwszy tanzanit został wydobyty w 1967 roku, co uznano za najbardziej ekscytujące odkrycie gemmologiczne ubiegłego stulecia. Wyglądem przypomina szafir i jest aż 1000 krotnie rzadszy od diamentu, a jego złoża znajdują się w jednym miejscu na kuli ziemskiej - w Tanzanii. Specjaliści ...
-
Jakie są metody pozyskiwania kapitału?
11:00 13.04.2010
Dynamiczny rozwój gospodarki rynkowej prowadzi przeważnie do rozwoju zarówno typowych, jak i bardziej alternatywnych źródeł finansowania. Szczególnie w czasie zaostrzenia warunków uzyskania kapitału, przedsiębiorstwa sięgają do coraz bardziej kreatywnych, a tym samym alternatywnych form ...
-
Koszt kapitału
12:27 12.04.2010
Koszt kapitału to współczynnik obrazujący zarówno strukturę kapitału, koszt jego poszczególnych składników, jak i poziom ryzyka związanego z danym przedsięwzięciem. Jako koszt kapitału należy stosować minimalną stopę zwrotu jakiej wymaga dany dawca kapitału. Średnioważony koszt ...
-
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
13:46 07.04.2010
Właściwe decyzje biznesowe podejmowane są na podstawie dobrych i sprawdzonych informacji na temat rynku, konkurencji, potrzeb konsumentów, perspektyw rozwoju i ich analizy. Bez dobrej informacji menadżer działa intuicyjnie, przez co zwiększa ryzyko popełnienia błędu. Informacje biznesowe ...
-
Czym jest coaching menedżerski?
13:02 31.03.2010
W ostatnich dwóch latach nastąpił bardzo szybki rozwój szkoleń, które poświęcone są wprowadzaniu menedżerów w arkana sztuki coachingowej. Coaching menedżerski jest jednak nowym fenomenem. Najwcześniejsze publikacje, związane z coachingiem prowadzonym przez menedżerów, pochodzą z ...
-
Jak stworzyć dobrą nazwę?
11:51 30.03.2010
Nazwa oraz znak firmowy są najważniejszymi atrybutami marki. O ile stworzenie logo poleca się najczęściej grafikom, tak w przypadku nazwy sprawa nieco się komplikuje. Ponieważ według obiegowych opinii każdy zna się na nazwach powstaje pytanie czy stworzyć ją samemu, zlecić agencji ...
-
Offshorowe centra finansowe korzystne dla inwestorów
12:55 29.03.2010
Offshorowe centra finansowe, takie jak Brytyjskie Wyspy Dziewicze, Kajmany, Hongkong czy Singapur, przykuwają uwagę komentatorów przede wszystkich z uwagi na korzyści podatkowe, jakie oferują zagranicznym inwestorom. Warto jednak pamiętać, że transferowanie płynnych aktywów "na offshore ...
-
Nowy marketing: dialog między marką i odbiorcą
09:51 23.03.2010
To, co kiedyś wydawało się wielu marketingową utopią, staje się faktem. Nowy marketing oparty na idei dialogu pomiędzy marką a odbiorcą (uczestnikiem relacji) rozpoczął swoje rządy. Marketing zintegrowany, marketing relacji stają się synonimami tego nowego podejścia. Coraz więcej ...
-
Rekrutacja wewnętrzna motywuje personel
01:10 19.03.2010
Obserwacja zwyczajów panujących na rynku pracy wykazuje istnienie paradoksalnych zjawisk. Menedżerowie wielu przedsiębiorstw przeprowadzają ogromnie skomplikowane, czaso- i kapitałochłonne akcje rekrutacyjne, zapominając, że najlepsi kandydaci na wakujące stanowisko to często osoby już ...
-
Jak budować lojalność klienta?
01:45 18.03.2010
Co to znaczy być lojalnym? Dopóki śmierć nas nie rozłączy? W zdrowiu i w biedzie? Mówi się, że coraz trudniej jest o lojalność, ale czy o prawdziwą lojalność kiedykolwiek było łatwo? Zawsze była ona pożądana i zawsze była rzadka w swojej czystej i autentycznej formie.
-
Oryginalne pomysły na biznes
12:43 17.03.2010
Jaki jest najbardziej zaskakujący pomysł na biznes? Wielu z nas szuka innowacyjnej idei, która sprawi, że staniemy się milionerami. Portal PrzejdznaSwoje.pl przygotował zestawienie najdziwniejszych firm, które istnieją na świecie.
-
Jak przeprowadzić skuteczny e-mailing?
00:47 15.03.2010
Każdego dnia na jedną skrzynkę pocztową potrafi przyjść od kilku do kilkudziesięciu wiadomości reklamowych. Dlaczego tylko nieznaczny odsetek z nich spotyka się z zainteresowaniem odbiorców? Niniejszy poradnik to próba odpowiedzi na to pytanie oraz wskazówki, jakie działania należy ...
-
Wyższe uczelnie na social media
11:28 12.03.2010
Harvard Business School, jedna z najbardziej prestiżowych uczelni świata, mocno wykorzystuje narzędzia social media. Długofalowa polityka, mikroblogi profesorów to już standardowe wyposażenie działu promocji. Czy podobnie będzie w Polsce?
-
Systemy mieszane
13:49 11.03.2010
Systemy mieszane są obecnie najdynamiczniej rozwijającym się segmentem w tej grupie podejść inwestycyjnych. Z uwagi na stopień zaawansowania najdoskonalszych wersji są one domeną głównie podmiotów posiadających znaczące środki i zaplecze zarówno badawcze, jak i techniczne ...
-
Strategie biznesowe a sukces firmy
13:55 10.03.2010
Wielu dyrektorów i menedżerów poświęca cały swój czas na rozwiązywanie bieżących problemów i zażegnywanie powstających sytuacji kryzysowych zamiast skupić się na zapewnieniu firmie przetrwania i sukcesu. Wykorzystują swoje umiejętności i działania, by formułować oceny oraz ...
-
Projekty unijne a procedury środowiskowe
09:41 09.03.2010
Rywalizacja o dofinansowania i dotacje rozgorzała na dobre. Szczególny nacisk na procedury dotyczące ochrony środowiska kładzie się przy tzw. drogich projektach, o wartości od kilku do kilkuset milionów złotych. Nie dziwi więc fakt, że przy inwestycjach liczonych w milionach złotych ...
-
Numizmatyka: hobby czy sposób na zarabianie?
00:55 06.03.2010
Wszelkie kolekcjonerstwo i zbieractwo wypełnione jest nutką tajemniczości i niepewności. Tworzy swój własny nastrój, gdzie podobnie jak na giełdzie bardzo cenny jest dostęp do informacji. Często jest to tylko hobby, ale czy jest to również sposób na skuteczne pomnażanie swoich ...
-
Systemy na bazie analizy fundamentalnej
10:17 03.03.2010
Systemy oparte wyłącznie na analizie fundamentalnej to idea bazująca na pojawiających się już na samym początku próbach określenia uniwersalnych zasad jakimi powinien kierować się inwestor. Systemy te w swojej pierwotnej wersji odnoszą się do instrumentów akcyjnych, do których ...
-
Parki technologiczne w Polsce
10:20 02.03.2010
Stworzenie Parków Przemysłowych i Technologicznych otworzyło nowy rozdział w historii polskiego przemysłu. Od tamtej pory w znacznym stopniu zacieśniła się bowiem współpraca pomiędzy przedsiębiorstwami a instytucjami naukowymi, wpływając na sukcesy obu stron.