-
Procedura odwoławcza w programie Kapitał Ludzki
10:52 01.03.2010
Projekty Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ocenione pozytywnie, ale nie przyjęte do dofinansowania, pozostawały do tej pory bez jakiejkolwiek ochrony prawnej, co było naruszeniem podstawowych zasad prawa. Ta niezauważona na etapie legislacyjnym omyłka ustawodawcy została uzupełniona. Od ...
-
Insight czyli zrozumienie konsumenta
10:26 23.02.2010
Po czym poznać, że udało nam się odnaleźć mityczny insight? To o wiele prostsze niż sama droga dojścia do niego. Jeżeli trafimy celnie, rynek zareaguje żywiołowo, a to przełoży się na zyski. Jeśli nie, nasze działania nie odzwierciedlą się w żaden sposób.
-
Małe elektrownie wodne: etapy inwestycji
13:30 18.02.2010
Energetyka wodna to proekologiczny sposób na wytwarzanie energii elektrycznej. Podstawową zaletą budowy małej elektrowni wodnej (MEW) jest gwarancja, że wytworzona energia elektryczna zostanie zakupiona i to po opłacalnych cenach. Dodatkowo producent energii z wody uzyskuje świadectwa ...
-
Projekty innowacyjne w działaniach PO IG
11:53 17.02.2010
Jednym z najważniejszych pojęć pojawiających się w programach operacyjnych na lata 2007-2013 jest szeroko rozumiana innowacja. Pojęcie to jest odmieniane przez wszystkie przypadki, a szczególnie często pojawia się w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka (PO IG), który jest obecnie ...
-
Jak chronić dziecko w sieci?
13:22 16.02.2010
Około 75 procent dzieci w Europie korzysta z Internetu. Ich rodzice w większości również są użytkownikami Sieci, często jednak - w przeciwieństwie do innych dziedzin życia - mają w tym mniejsze doświadczenie niż ich pociechy. Jest jednak kilka prostych środków, które można ...
-
Slogan reklamowy a tożsamość marki
10:55 15.02.2010
Xenna i Goplana - każda na swój sposób rozumie kobiety. Mały wielki kraj to zarówno Chorwacja, jak i Słowacja, a Telekomunikacja Polska jest bliżej, choć nie wiadomo kogo lub czego. Każdy slogan reklamowy służy tożsamości marki, choć nie każdy się jej przysłuży.
-
Ochrona danych i prywatność w Internecie
00:50 13.02.2010
Ponad 350 milionów osób posiada konto na Facebooku. Każdego miesiąca wrzucamy około 1 miliona zdjęć i 10 milionów filmów wideo, mimo to większość z nas nie ma pojęcia, co dzieje się z takimi danymi - podaje Kaspersky Lab.
-
Systemy transakcyjne na bazie analizy technicznej
12:25 12.02.2010
Jest to podstawowa grupa systemów transakcyjnych, cechująca się największą popularnością wśród inwestorów. Popularność ta jest związana głównie z liczną grupą najprostszych systemów, które konstruowane są przez poszczególnych inwestorów na własny użytek. To właśnie ...
-
Najlepsze polskie marki: podstawą dobra nazwa
11:56 11.02.2010
Marka kojarzy się przede wszystkim z nazwą i firmowym logo. Oczywiście za marką kryją się jeszcze takie elementy jak reputacja, rynek, system dystrybucji, wysoka i powtarzalna jakość. Jednak to nazwa i symbol są rdzeniem każdej marki, reszta zaś to zespół stereotypów stworzonych ...
-
Systemy transakcyjne
12:14 09.02.2010
Systemy transakcyjne wywodzą się z chęci automatyzacji procesu inwestycyjnego. Założenie to nie tylko miało obniżyć koszty zarządzania, ale również wyeliminować kilka podstawowych wad, jakie niesie z sobą aktywne zarządzanie przez komitety inwestycyjne. Istotne w tej koncepcji są ...
-
Budowanie relacji menedżer - pracownik
13:06 05.02.2010
Bardzo ważne w relacjach międzyludzkich są wzajemne zaufanie, szacunek i swoboda ekspresji. Żaden z tych elementów nie jest niezależny do pozostałych. Zastanów się, co by znaczyło zaufanie, gdybyśmy nie szanowali drugiej osoby. Pomyśl sobie, że bardzo otwarcie wyrażasz swoje opinie ...
-
Innowacyjność źródłem przewagi konkurencyjnej
11:17 01.02.2010
Dzisiejsze wymogi świata gospodarczego zmuszają nas do poszukiwania nowych źródeł przewagi konkurencyjnej. O ile w minionych wiekach dominację gospodarczą zapewniały krajom zasoby naturalne, o tyle we współczesnych czasach liczy się myśl techniczna, wynalazczość i innowacyjność. To ...
-
Dotacje UE krok po kroku
01:41 31.01.2010
Decyzja instytucji o przyznaniu wsparcia z funduszy Unii Europejskiej na realizację projektów inwestycyjnych nie prowadzi do automatycznego wpływu dotacji i jest dopiero początkiem ścieżki jaką musi przejść przedsiębiorca, aby przyznane środki finansowe faktycznie wpłynęły na jego ...
-
Firmy internetowe i ich relacje z klientami
03:45 29.01.2010
Wykorzystanie nowoczesnych technologii, w tym internetu, nadaje nowy wymiar relacjom firmy z klientami. Internet umożliwia wielostronną komunikację, wyszukiwanie informacji, zawieranie transakcji, a nawet współtworzenie wartości przez producenta z innymi uczestnikami łańcucha wartości. W ...
-
Parki przemysłowe i technologiczne
01:20 28.01.2010
Mimo wspólnych korzyści, jakie niesie współpraca w ramach parków dla wszystkich zaangażowanych instytucji, wyznacznikiem sukcesu przedsięwzięcia jako całości jest powodzenie przedsiębiorstw tam ulokowanych. Stąd podejmowane działania mają na celu maksymalne ułatwienie startu oraz ...
-
Tymbark w konwencji Alternate Reality Game
08:10 27.01.2010
Chodziło o połączenie informacji o tradycji marki, sięgającej 1936 roku, z nowoczesną komunikacją, trafiającą do młodej grupy docelowej i wyróżniającą się na tle innych działań w internecie skierowanych do tego grona odbiorców. Alternate Reality Game zdała egzamin jako ...
-
Ewaluacja pracowników zbędna
13:15 25.01.2010
Nigdy nie zapomnę dnia, w którym odebrałem tamten telefon. Wybrano mnie jako członka panelu ewaluacyjnego pracowników na roczną kadencję. Zdaniem dyrektora kadrowego osoba sprawująca taką posadę automatycznie uczestniczyła w najbardziej prestiżowym, ekscytującym i ważnym wydarzeniu w ...
-
Czym są naming rights?
01:13 24.01.2010
Naming rights to innowacyjna forma komunikacji z konsumentem poprzez ekspozycję i promocję marki głównie na obiektach sportowych i wielofunkcyjnych. W Polsce określenie "naming rights" zaczyna coraz mocniej zakorzeniać się w świadomości sponsorów oraz inwestorów i właścicieli obiektów ...
-
Skuteczna strategia marketingowa
02:20 22.01.2010
Skuteczna strategia marketingowa musi opowiadać historię marki. Pozwala to marce jednoznacznie określić się na rynku poprzez spozycjonowanie adekwatne do potrzeb konsumentów i przy tym na tyle wartościowe, by wyróżniać ją na tle konkurencji.
-
Analiza strategiczna: model 5 sił Portera
08:01 21.01.2010
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa to jedna z tych kwestii, na które analitycy nie poświęcają zbyt wiele czasu podczas rozkładania przedsiębiorstwa na czynniki pierwsze. Czy należy jednak uznać, że analiza finansowa i wycena spółki to niezastąpiony absolut?
-
Wycena/analiza porównawcza
07:15 19.01.2010
Analiza porównawcza to proces polegający na porównaniu wielkości jakie możemy zaobserwować w badanym podmiocie z wartościami spotykanymi w szerszej grupie podmiotów o zbliżonej specyfice. Celem tej analizy jest wyznaczenie relatywnej pozycji podmiotu względem grupy odniesienia oraz ...
-
Luksusowe jachty symbolem prestiżu
01:12 17.01.2010
W ciągu ostatnich lat jachty stały się symbolem luksusu i prestiżu. Bardziej niż ekskluzywne wille czy drogie samochody podkreślają wysoki status społeczny swoich zamożnych właścicieli, prześcigających się w zakupie coraz to nowszych modeli o nowocześniejszej technologii i bogatszym ...
-
Najskuteczniejsze techniki sprzedaży
13:46 15.01.2010
Technika "negatywnego odwracania" tworzy sytuację, w której klient sprzedaje handlowcowi. Gdy ją opanujesz, będziesz mógł wygodnie usiąść i przyglądać się, jak klient próbuje cię przekonać do twojej oferty.
-
Siła reklamy a potrzeba konsumenta
13:24 14.01.2010
W odróżnieniu od trendów, tendencje nie są jak chorągiewki, które zmieniają się od jednej nowości do drugiej. Są jak kierunkowskazy - pokazują, gdzie zmierza świat, a my razem z nim. Ludzie współcześni ledwo potrafią operować myślą dłuższą niż kilka centymetrów - informacje ...
-
Fundusze unijne remedium na kryzys finansowy
13:26 13.01.2010
Polska jest największym beneficjentem funduszy unijnych w historii Zjednoczonej Europy. W perspektywie finansowej 2007-2013 wchłoniemy ponad 85mld euro z czego 67 mld będą stanowiły środki wspólnotowe. Jest to niezwykłe wyzwanie, któremu muszą sprostać nie tylko beneficjenci, ale ...