-
Najsłynniejsze afery finansowe
10:06 25.05.2010
Od zawsze tam, gdzie w grę wchodziły duże pieniądze dochodziło do przekrętów i afer. Co ciekawsze i bardziej spektakularne przypadki posłużyły jako tematy wielu artykułów, książek i filmów.
-
Kobiety a marketing
13:56 24.05.2010
Współczesny marketer musi bardziej przewodzić niż przymuszać, komunikować niż narzucać, współpracować niż dominować. Cechami tymi, według przywołanych tu autorów, odznaczają się częściej kobiety niż mężczyźni.
-
Private Equity czy Venture Capital?
13:35 20.05.2010
W czasach reglamentacji na rynku kredytowym, gdy banki patrzą nieprzychylnie na jakikolwiek projekt inwestycyjny, przedsiębiorstwa mają olbrzymi problem z pozyskaniem kapitału. W takiej sytuacji firmy zmuszone są szukać alternatywnych form pozyskania kapitału, które udzielą im finansowego ...
-
Rebranding
10:27 19.05.2010
Marka, by trwać, musi się zmieniać. Sytuację każdej marki można obrazowo przedstawić jako nieustanne dokładanie odważników na szale wagi, z których jedna reprezentuje trwałość marki, a druga jej zmienność. Celem jest uzyskanie równowagi i utrzymanie jej przez jak najdłuższy ...
-
Czym jest rynek pierwotny?
09:55 18.05.2010
Kiedy mamy do czynienia z rynkiem pierwotnym? Jak możemy zareagować na tym rynku? Czym różni się cena emisyjna od ceny nominalnej? Dlaczego jesteśmy świadkami redukcji? Aby zrozumieć jak funkcjonuje rynek pierwotny, trzeba jednak poznać odpowiedzi nie tylko na te, ale również inne ...
-
Zarządzanie wielkością pozycji
10:40 14.05.2010
Zarządzanie wielkością pozycji to zagadnienie bezpośrednio decydujące o ekspozycji inwestora na ryzyko. Zarządzanie wielkością pozycji jest zarazem nie tylko elementem decydującym o poziomie ponoszonego ryzyka ale również bezpośrednio wpływającym na poziom stopy zwrotu osiąganej ...
-
Marketing a różnice płci
13:02 12.05.2010
Niektórzy uważają, że w dzisiejszych czasach płeć nie ma znaczenia. Dowodzą, że to nie geny, a wychowanie, stereotypy i nasze oczekiwania wpływają na zachowanie dzieci. Jednak...
-
Autoryzowani Doradcy NewConnect
11:28 11.05.2010
Autoryzowanym Doradcą (AD) może zostać firma inwestycyjna lub firma świadcząca usługi doradcze w zakresie obrotu gospodarczego (w tym doradztwa finansowego, doradztwa prawnego, audytu finansowego). Celem uzyskania statusu AD należy złożyć do organizatora ASO wypełniony wniosek o wpis na ...
-
Product placement po polsku
13:26 10.05.2010
Każdy pewnie pamięta charakterystyczne okulary Ray Bany noszone w kolejnych filmach przez Toma Cruise'a. Ten klasyczny przykład product placement powinien być doskonałym przykładem dla polskich marek promujących się w ten sposób. Niestety nie jest. Dlaczego?
-
Działanie 6.1: Paszport do eksportu
10:00 07.05.2010
Coraz więcej przedsiębiorców wykorzystuje targi, misje gospodarcze i konferencje jako bezpośredni sposób marketingu, zarówno własnej firmy, jak również poprawy wizerunku Polski jako producenta wyrobów i usług najwyższej jakości. Jednym z narzędzi finansowania podobnych działań jest ...
-
Dywersyfikacja ryzyka
09:12 06.05.2010
Dywersyfikacja ryzyka to jeden z podstawowych sposobów zmniejszania globalnego poziomu ryzyka. Działanie to prowadzi do wygładzenia linii kapitału, a tym samym istotnie przyczynia się do poprawy długoterminowej stopy zwrotu z inwestycji.
-
Boom na social media trwa
00:45 01.05.2010
Boom na social media trwa nadal w najlepsze. PR-owcy i marketerzy zafascynowani doniesieniami o sukcesach wielu firm wykorzystujących ten kanał komunikacji, stadnie zakładają konta na Blipie, Twitterze i Faceboku. Tym bardziej, że w teorii zarządzania kontami w mediach społecznościowych ...
-
Budowanie marki: jakich błędów unikać?
11:05 30.04.2010
Na drodze, która prowadzić ma do zbudowania silnej marki, często powtarzane są te same błędy. Jeśli jesteś albo planujesz być menedżerem najwyższego szczebla, koniecznie zorientuj się, na jakie pułapki należy uważać inicjując procesy prowadzące do budowania pożądanej ...
-
Portal społecznościowy a reklama spersonalizowana
11:09 29.04.2010
Pytanie, czy portal społecznościowy może wykorzystywać w celach reklamowych wizerunek lub dane swoich użytkowników, nasuwa się w kontekście wyroku wrocławskiego sądu, który nakazał Naszej Klasie zapłacić 5 tyś. zł kary za bezprawne wykorzystanie zdjęcia jej użytkownika w reklamie ...
-
Zarządzanie ryzykiem inwestycyjnym
13:31 28.04.2010
Zarządzanie ryzykiem to wielopłaszczyznowy proces, zaliczający się do podstawowych kwestii jakie należy rozważyć podczas zarządzania aktywami. Proces ten decyduje zarówno o bezwzględnym poziomie bezpieczeństwa inwestora, jak również w wielkim stopniu determinuje stabilność całego ...
-
Jaka przyszłość czeka znane polskie marki?
11:20 26.04.2010
Komercyjna marka zaczyna umierać wtedy, gdy zaczyna służyć do innych niż zarabianie pieniędzy celów. Przypadki wielu polskich marek o świetnej przeszłości - choćby Ursus czy Społem - są tej prawdy ilustracją.
-
Dotacje inwestycyjne dla przedsiębiorstw w 2010 roku
14:04 23.04.2010
Od 2004 roku Polska jest członkiem Unii Europejskiej i aktywnie uczestniczy we wszystkich formach jej aktywności politycznej, społecznej i gospodarczej. Z członkostwem wiążą się liczne obowiązki, ale i przywileje. Najważniejszym z obowiązków jest zasilanie budżetu Wspólnoty, natomiast ...
-
Osobowość marki a social media
13:35 21.04.2010
Ostatni "Wired" przynosi bardzo ciekawy artykuł pod tytułem: "No Lie! Your Facebook Profile Is the Real You". Omówione są w nim wyniki badań Mitji Backa z Uniwersytetu Gutenberga w Mainz w Niemczech, które zostaną opublikowane w najbliższym "Psychological Science". Celem badania 133 ...
-
E-branding: kreowanie marki w Internecie
09:42 20.04.2010
E-branding to skuteczna i popularna technika budowania reputacji wykorzystywana przez wiele firm. Dopasowanie strategii, odpowiednia strona internetowa, komunikacja z klientem, wartość dodana - co jeszcze warto dopracować, aby zbudować silną markę?
-
Tanzanit jako inwestycja
11:27 19.04.2010
Pierwszy tanzanit został wydobyty w 1967 roku, co uznano za najbardziej ekscytujące odkrycie gemmologiczne ubiegłego stulecia. Wyglądem przypomina szafir i jest aż 1000 krotnie rzadszy od diamentu, a jego złoża znajdują się w jednym miejscu na kuli ziemskiej - w Tanzanii. Specjaliści ...
-
Jakie są metody pozyskiwania kapitału?
11:00 13.04.2010
Dynamiczny rozwój gospodarki rynkowej prowadzi przeważnie do rozwoju zarówno typowych, jak i bardziej alternatywnych źródeł finansowania. Szczególnie w czasie zaostrzenia warunków uzyskania kapitału, przedsiębiorstwa sięgają do coraz bardziej kreatywnych, a tym samym alternatywnych form ...
-
Koszt kapitału
12:27 12.04.2010
Koszt kapitału to współczynnik obrazujący zarówno strukturę kapitału, koszt jego poszczególnych składników, jak i poziom ryzyka związanego z danym przedsięwzięciem. Jako koszt kapitału należy stosować minimalną stopę zwrotu jakiej wymaga dany dawca kapitału. Średnioważony koszt ...
-
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
13:46 07.04.2010
Właściwe decyzje biznesowe podejmowane są na podstawie dobrych i sprawdzonych informacji na temat rynku, konkurencji, potrzeb konsumentów, perspektyw rozwoju i ich analizy. Bez dobrej informacji menadżer działa intuicyjnie, przez co zwiększa ryzyko popełnienia błędu. Informacje biznesowe ...
-
Czym jest coaching menedżerski?
13:02 31.03.2010
W ostatnich dwóch latach nastąpił bardzo szybki rozwój szkoleń, które poświęcone są wprowadzaniu menedżerów w arkana sztuki coachingowej. Coaching menedżerski jest jednak nowym fenomenem. Najwcześniejsze publikacje, związane z coachingiem prowadzonym przez menedżerów, pochodzą z ...
-
Jak stworzyć dobrą nazwę?
11:51 30.03.2010
Nazwa oraz znak firmowy są najważniejszymi atrybutami marki. O ile stworzenie logo poleca się najczęściej grafikom, tak w przypadku nazwy sprawa nieco się komplikuje. Ponieważ według obiegowych opinii każdy zna się na nazwach powstaje pytanie czy stworzyć ją samemu, zlecić agencji ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem