-
Inwestowanie - strategie defensywne
11:20 11.01.2010
Istnieje wiele strategii o charakterze defensywnym jednak nawet ten typ strategii nie eliminuje całkowicie ryzyka jakie zawsze jest związane z różnymi metodami alokacji posiadanych aktywów. Strategie te charakteryzują się natomiast najniższym ryzykiem oraz nie stawiają za cel ...
-
Rozwój korporacji: kluczowe aspekty
13:40 07.01.2010
Korporacje i przywódcy potrzebują nowego punktu widzenia, jeśli mają przytrafiać się im pozytywne niespodzianki. Na początek zastanówmy się, co już wiemy. Wszystkie działy, organizacje czy regiony muszą zrobić dwie rzeczy, by przetrwać i dalej się rozwijać: wykorzystać ...
-
Imprezy integracyjne: pomysły na eventy
13:00 05.01.2010
Globalne spowolnienie gospodarcze doprowadziło do redukcji kosztów we wszystkich niemal sektorach. Najbardziej "po głowie" dostało się jednak branży eventowej - rezygnacja z funduszy przeznaczonych na integrację, motywację czy szkolenia pracowników to pierwsze czego zakazali właściciele ...
-
Restrukturyzacja a rozwój firmy
02:01 03.01.2010
W Polsce słowo "restrukturyzacja" kojarzy się głównie ze sprzedażą i likwidacją nierentownych przedsiębiorstw państwowych, co skutkuje wzrostem i tak już znacznego bezrobocia. Jest to jednak tylko jedno oblicze tego procesu. W porę przeprowadzona przebudowa przedsiębiorstwa może nie ...
-
Apple - najbardziej innowacyjna marka
08:23 30.12.2009
Nie ma wątpliwości, że to Apple, a nie Microsoft czy też Nokia, wyznacza kierunek, w którym następnie podąża cały świat. Konkurencja tylko mniej lub bardziej udolnie stara się go później naśladować.
-
Metoda nabycia czy łączenia udziałów?
10:58 28.12.2009
W życiu dobrze prosperujących spółek prędzej czy później może nadejść dzień, kiedy dotychczasowe moce produkcyjne lub ograniczenia na rynku zbytu stają się hamulcem jej rozwoju. By dalej rosnąć, spółka musi zmienić warunki swojego funkcjonowania. Może to nastąpić poprzez ...
-
Kreowanie marki w polskich realiach
10:40 21.12.2009
Większość przedsiębiorców, właścicieli mniejszych i większych firm, marzy o tym, aby ich produkty stały się markowe. Czy w polskich realiach da się stworzyć markę? Polskim przedsiębiorcom trudno jest stwierdzić co jest marką i kiedy dokładnie się tą marką staje. W polskich ...
-
Fundusze europejskie a wejście do strefy euro
03:10 18.12.2009
Gdy kraje Eurolandu przyjęły wspólną walutę jako ostatni najwyższy etap integracji gospodarczo-walutowej, Polska była już związana z UE umowami stowarzyszeniowymi i tym samym zobowiązywała się do przejęcia całego dorobku prawnego Wspólnot. Przystąpienie do jednej strefy monetarnej ...
-
Marka regionu: warto kreować
13:53 17.12.2009
Miasta i regiony konkurują ze sobą o turystów, inwestorów, mieszkańców. Dobra oferta turystyczna czy ułatwienia gospodarcze dla potencjalnych przedsiębiorców już nie wystarczają. Aby miejsce było identyfikowane, musi mieć markę. Ważna rola w jej budowaniu przypada samorządom, które ...
-
Mapa rynku: punkt widzenia klienta
10:17 15.12.2009
Dwa ważne narzędzia niezbędne w dojściu do celu to mapa obszaru i duża czerwona strzałka z napisem "Tu jesteś". Jednym z najtrudniejszych zadań w szybkiej konfrontacji z rzeczywistością jest stworzenie stałego kontekstu i struktury w celu uchwycenia wszystkich punktów widzenia i ...
-
Facilitacja - nowy trend w zarządzaniu
01:14 15.12.2009
Era super-zarządzania i mocnej specjalizacji w biznesie powoli przechodzi w kolejny etap, wymagający nieco innych kompetencji. Obecnie nasze środowisko pracy wymaga od osób zarządzających oraz od specjalistów-ekspertów większego nastawienia na współpracę i dzielenia się ...
-
Coaching a oszczędzanie
12:10 14.12.2009
Od zarania dziejów ludzie szukali oszczędności i gromadzili zapasy. Chęć posiadania bogactw skłania do inwestowania między innymi w dobra, jakimi są drogocenne klejnoty. Obecna sytuacja gospodarcza w kraju i na świecie zmusza do obniżania kosztów. Wprowadzając do przedsiębiorstwa ...
-
Strategie pośrednie: część 2
03:10 11.12.2009
Strategie pośrednie niekiedy określane również mianem zrównoważonych, to grupa strategii w których akcenty rozkładane są zarówno na zarządzanie poziomem ryzyka i poziomem maksymalnego obsunięcia kapitału od szczytu, jak i na maksymalizację rentowności jaka możliwa jest w granicach ...
-
Zainwestuj w event marketing
10:26 10.12.2009
Nie ulega wątpliwości, iż dzisiejszego konsumenta należy zaskoczyć. Natarczywe i bezustanne namawianie go do czegoś czy wciskanie do ręki ulotki czy nawet "nachodzenie" za pośrednictwem skrzynki mailowej doprowadziło do buntu konsumenta, który zaczął mówić NIE.
-
Marketing social media
13:53 08.12.2009
Inspiracją do napisania tego artykułu był wpis na blogu Davida Grinera, stratega w obszarze social media dla firmy Luckie & Company. Porównuje on siedem grzechów głównych do przewinień, jakich dopuszczają się marketerzy podczas działań w ramach marketingu społecznościowego.
-
Wsparcie inwestycji w turystykę
13:51 07.12.2009
Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej zmieniło wiele, w tym również sposób patrzenia na turystykę, nadając tej branży rangę gałęzi przemysłu, która generuje zyski, tworzy nowe miejsca pracy i którą warto dofinansować. Do tej pory dotacje adresowane były przede wszystkim na ...
-
Konsumpcja w Polsce po 1989r: wnioski na przyszłość
13:55 04.12.2009
Transformację gospodarczą w Polsce po 1989 r. rozumiemy jako całokształt zmian polegających na przechodzeniu od gospodarki centralnie planowanej i zarządzanej, w której dominowała własność państwowa, do rynkowego systemu gospodarczego, opartego na prywatnej własności oraz swobodzie ...
-
Strategie pośrednie: część 1
11:46 03.12.2009
Strategie pośrednie niekiedy określane również mianem zrównoważonych, to grupa strategii w których akcenty rozkładane są zarówno na zarządzanie poziomem ryzyka i poziomem maksymalnego obsunięcia kapitału od szczytu, jak i na maksymalizację rentowności jaka możliwa jest w granicach ...
-
Derywaty pogodowe chronią zysk firmy
09:26 01.12.2009
W lipcu 1997 r. południową Polskę, Czechy oraz część Austrii nawiedziła powódź, którą nieprzypadkowo media nazwały powodzią tysiąclecia. Pochłonęła ona w sumie 114 istnień, a straty, jakie wywołały tak obfite opady deszczu, oszacowano łącznie na 4,5 mld euro. W głębokiej ...
-
Finansowanie samorządów: obligacje komunalne
09:53 30.11.2009
Nie każda jednostka samorządu terytorialnego posiada wystarczające środku finansowe na całościowe sfinansowanie planowanych inwestycji. W takich sytuacjach, warto sięgnąć po finansowanie zewnętrzne. Korzystną alternatywą dla kredytów bankowych jest emisja obligacji komunalnych.
-
Zamknięte fundusze inwestycyjne: zasady tworzenia
03:28 29.11.2009
Fundusze inwestycyjne zamknięte stanowią coraz popularniejszy sposób inwestowania aktywów własnych. Zdecydowanie szersze niż w przypadku funduszy otwartych możliwości inwestycyjne oraz możliwość zbywania emitowanych przez te fundusze certyfikatów inwestycyjnych, umożliwiają nie tylko ...
-
Budowanie modelu kompetencji
02:20 29.11.2009
Jeszcze dekadę temu, oceniając kandydatów i pracowników, zwracano uwagę na doświadczenie i wiedzę. Rozwój rynków i rosnąca konkurencja spowodowały wzrost złożoności pracy na niemal wszystkich stanowiskach. By być skutecznym, niezbędne są umiejętności praktycznego i elastycznego ...
-
Normalizacja korzystna dla firm
00:56 29.11.2009
Lepienie pierogów, tłumaczenie dokumentów, budownictwo, produkcja sprzętu medycznego - te i tysiące innych dziedzin aktywności gospodarczej mogą podlegać normom. Ich przestrzeganie to szansa na otwarcie przed firmą nowych rynków, znaczną redukcję kosztów, a także skorzystanie z ...
-
Konkurencyjność branży w wymiarze lokalnym
04:20 28.11.2009
Decyzja o założeniu lub rozwoju biznesu na tym czy innym obszarze tylko z pozoru wygląda na błahą. Jasne, porównanie poziomu czynszów w dwóch miastach jest oczywiste. Ale już analiza rozwoju demograficznego danego regionu - niekoniecznie. A gdy weźmiemy pod uwagę całość unijnego ...
-
Sprzedaż firmy: wykup menedżerski
01:10 28.11.2009
Poszukując sposobu na pozyskanie kapitału na rozwój firmy lub sposobu na jej zbycie, właściciele rozglądają się za inwestorami strategicznymi oraz możliwością debiutu giełdowego. Bardzo często zapominają oni jednak o innej popularnej formie zbycia firmy - sprzedaży jej swoim własnym ...