-
Zarządzanie zapasami: typy i optymalizacja kosztów
01:06 17.10.2008
Bezmyślne zarządzanie zapasami może doprowadzić firmę do sporych kłopotów finansowych. Zapasy to bowiem nie tylko oszczędności na zwiększonym transporcie ani możliwość nieprzerwanej produkcji przez dłuższy czas, ale też koszty. A może odwrotnie - to przede wszystkim koszty. I to ...
-
Manipulacja w pracy - techniki wywierania wpływu
13:52 15.10.2008
Nie wystarczy dobrze wyglądać, żeby zostać liderem grupy. Nie wystarczy mówić mądrze, żeby być dobrym szefem. Poznaj techniki wywierania wpływu na ludzi.
-
Finansowy cykl życia firmy: jak się przygotować?
13:25 15.10.2008
Wiele zjawisk i procesów w przyrodzie ma charakter cykliczny, związany z czynnikami naturalnymi (pory roku, dzień-noc) oraz ze zjawiskami społecznymi typu zmiany populacji. Również w procesach gospodarczych występują powtarzające się nieregularności - cykle. Ich znajomość pozwala ...
-
Wystąpienia publiczne a kultura osobista prelegenta
14:01 07.10.2008
Na udane wystąpienie publiczne, prezentację lub przemówienie składa się wiele elementów. Podstawową sprawą jest mieć do powiedzenia coś interesującego dla słuchaczy. Przydadzą się też zrozumiałe i miłe dla oka slajdy. Wszystko to jednak na nic, gdy mówca nie będzie w stanie ...
-
Cięta riposta w rozmowie: jak nie dać się stłamsić?
13:53 01.10.2008
Na pewno znasz to uczucie: ktoś zachował się wobec ciebie niegrzecznie, zranił ostrym słowem, a ciebie to kompletnie zaskoczyło. Pustka w głowie. Rozpaczliwie szukasz jakiejś odpowiedzi, która pozwoli zachować ci resztki godności, ale nic nie przychodzi. A napastnik odchodzi bawiąc się ...
-
Sztuka mówienia zanika
14:04 29.09.2008
Wkrótce możemy mieć coraz większe problemy z osiąganiem założonych celów i sukcesów. Powoli tracimy bowiem (ogólnie jako ludzie) zdolność do jasnego, konkretnego i zrozumiałego porozumiewania się niezależnie od kontekstu i przynależności grupowej.
-
Kontakty międzyludzkie a sztuka słuchania
13:51 24.09.2008
Nerwy. Kłótnie. Nieporozumienia. Depresja. Brak radości z życia. Niepowodzenia w pracy. Ciągłe użeranie się z niezadowolonymi klientami. Tego wszystkiego można uniknąć jednym prostym działaniem - należy umieć dobrze słuchać. Myślisz, że umiesz słuchać? No to zobacz jakie są ...
-
Rynek B2B: budowanie wizerunku marki
13:25 23.09.2008
Tworzenie marki na rynku firma-dla-firmy jest wyczerpującym procesem. Tyle rzeczy trzeba przemyśleć, zanim zacznie się wydawać pierwsze pieniądze na logo czy wizytówki. A czy na pewno nic nie umknęło twojej uwadze? Wartość, proces, zasady? Lepiej przeczytaj ten artykuł i upewnij się ...
-
Budowanie lojalności klientów - sposoby motywacji
13:43 18.09.2008
Prowadzenie firmy jest jak jazda figurowa na lodzie. Jeśli mamy do czynienia z mistrzem, nic nie dzieje się przypadkiem, każdy gest ma znaczenie, a wszystko wygląda pięknie i płynnie. Podobnie w kontaktach z klientami - mistrzowskie firmy subtelnie hodują lojalność swoich klientów, nie ...
-
Zarządzanie kadrami: elementy, techniki i plany
11:44 17.09.2008
Kiedy frustruje się menedżer/właściciel firmy? Kiedy z jednej strony widzi pieniądze klientów, a z drugiej strony widzi niedostatek odpowiednich pracowników, którzy te pieniądze mogliby zarobić. Jak temu zapobiec? Trzeba na bieżąco analizować zasoby kadrowe w firmie. Gdy robi się to ...
-
Rachunek kosztów TDABC: metodyka wdrażania
14:02 12.09.2008
Rachunek kosztów TDABC to elegancka i praktyczna metoda oceny kosztów procesów i stopnia wykorzystania przez nie zdolności produkcyjnych oraz rentowności zamówień, produktów i klientów. Menedżerowie otrzymują dokładne informacje o kosztach i rentowności, potrzebne do ustalenia ...
-
E-społeczeństwo: zagrożenia
12:46 07.09.2008
Ostateczną bronią zagłady gospodarki opartej na przemyśle była bomba atomowa. W gospodarce opartej na wiedzy rolę tę pełni informacja. Nie chodzi jednak o tak prozaiczne rzeczy jak wirusy czy włamania. Bomby są trzy i mogą zniszczyć każdego obywatela - nie pod względem fizycznym, ale ...
-
Techniki twórczego myślenia: rozwiń swoją kreatywność
13:54 26.08.2008
Kreatywność jest często kojarzona z wielkimi przełomami. Z obrazoburczymi innowacjami przewracającymi do góry nogami ustalony porządek rzeczy. Nie tylko. Kreatywność to również umiejętność tworzenia małej różnicy, indywidualnego rysu, jednego kroku w bok, spojrzenia za siebie ...
-
Współpraca franczyzowa: jak zacząć?
11:28 24.08.2008
Rozpoczęcie działalności na podstawie umowy franczyzy to sprytny pomysł na biznes dla wielu przedsiębiorców, pragnących ziścić "amerykański sen". Rozpoczęcie działalności na zasadach franczyzy nie jest jednak pozbawione ryzyka, warto więc ostrożnie rozważyć poniższe wskazówki ...
-
Zarządzanie jakością: cechy dobrego audytora
13:47 22.08.2008
W stereotypowych skojarzeniach audytor ma wiele wspólnego z księgowym: jest bliskim zausznikiem szefa-sadysty, wszędzie wsadza nos, nosi obciachowe okulary, uwielbia kolumny cyfr, nie ma dziewczyny (stereotypowo jest to facet) i żywi się daniami gotowymi w skład których wchodzą ...
-
System zarządzania jakością: błędy przy wdrażaniu
13:29 19.08.2008
System zarządzania jakością jest dla przedsiębiorstwa źródłem wielu korzyści. Ich skuteczność wynika z tego, iż wprowadzające ją działy, kierownicy i pracownicy podjęli kilka ważnych decyzji, dzięki którym uniknęli wielu błędów.
-
Wizerunek i tożsamość marki: stwórz własny album
13:53 12.08.2008
Mieć przyciągającą klientów markę... markę taką jak Formuła 1, a co za tym idzie wielkie pieniądze, emocje i prestiż najwyższy z możliwych... to marzenie większości brand managerów, prezesów i właścicieli. Aby sprawdzić, czy twoja marka idzie w dobrym kierunku, warto ...
-
Regionalne Programy Operacyjne nieefektywne
13:50 08.08.2008
Z punktu widzenia firm ostatnie 18 miesięcy od teoretycznego uruchomienia nowych pieniędzy, co miało nastąpić w styczniu 2007 r., było czasem straconym, poświęconym na kosztowne przygotowania. Sektor doradczy poniósł równolegle również znaczne koszty na zatrudnienie ekspertów ...
-
Zarządzanie biznesem: strategiczne nie-planowanie
13:05 04.08.2008
Teoria strategicznego nie-planowania jest odrzucana przez większość racjonalnie myślących menedżerów. Jej motto "najpierw działaj, potem planuj" stoi w sprzeczności z ugruntowaną praktyką zarządzania biznesem. Jest ona jednak wokół nas dostatecznie długo, że w pewnym momencie zrobi ...
-
Sztuka prowokacji: co należy wiedzieć?
12:38 31.07.2008
Sprowokowany człowiek często robi z siebie "głupka", popełnia błędy, podpada szefowi i niweczy swój, wydawałoby się zaklepany, awans. Jak tego uniknąć? Trzeba wiedzieć co nieco na temat prowokacji.
-
Co to jest społeczeństwo informacyjne?
13:39 28.07.2008
Fenomen e-społeczeństw jest dziś jedną z podstawowych prawd biznesowych. Do standardowych przepisów na sukces typu "stwórz produkt" i "stwórz usługę" doszedł trzeci: "stwórz społeczność". Tylko czy odnoszący sukcesy e-biznesmen potrzebuje zagłębiać się w rozważania o jakości ...
-
Pozycjonowanie marki - koncept
13:44 23.07.2008
Do niedawna dużą wagę do pracy nad konceptami przywiązywały jedynie największe korporacje. Ale użyteczna wiedza i sprawność tego narzędzia szybko przeniknęły do środowiska marketerów.
-
Sztuka manipulacji: potrenuj swoje zdolności
13:40 18.07.2008
Manipulacja już dawno została odsądzona od czci i wiary. Tych, którzy stosują sztuczki manipulacyjne, nazywa się krętaczami i oślizgłymi robalami. Jednak każdego dnia używamy sztuczek manipulacyjnych. Każdy z nas. Ty, ja, twój szef, twoje dzieci, sąsiadka na emeryturze polująca na ...
-
Dyskredytacja - atak na wiarygodność firmy
13:47 02.07.2008
Życie w firmach w przeważającej większości przypadków wiąże się z angażowaniem w rozgrywki polityczne - rywalizacja o zasoby, awanse i władzę. Co musisz o nich wiedzieć, żeby nie dać się wciągnąć lub już po wciągnięciu - nie utonąć?
-
Skuteczne zarządzanie ZOZ-em
14:06 24.06.2008
Co ma wspólnego konsulting, szkolenia i praktyka medyczna? Te trzy rynki są potwierdzeniem słuszności tezy, że do odniesienia sukcesu nie wystarczy wiedza fachowa.