-
Rynek B2B: budowanie wizerunku marki
13:25 23.09.2008
Tworzenie marki na rynku firma-dla-firmy jest wyczerpującym procesem. Tyle rzeczy trzeba przemyśleć, zanim zacznie się wydawać pierwsze pieniądze na logo czy wizytówki. A czy na pewno nic nie umknęło twojej uwadze? Wartość, proces, zasady? Lepiej przeczytaj ten artykuł i upewnij się ...
-
Budowanie lojalności klientów - sposoby motywacji
13:43 18.09.2008
Prowadzenie firmy jest jak jazda figurowa na lodzie. Jeśli mamy do czynienia z mistrzem, nic nie dzieje się przypadkiem, każdy gest ma znaczenie, a wszystko wygląda pięknie i płynnie. Podobnie w kontaktach z klientami - mistrzowskie firmy subtelnie hodują lojalność swoich klientów, nie ...
-
Zarządzanie kadrami: elementy, techniki i plany
11:44 17.09.2008
Kiedy frustruje się menedżer/właściciel firmy? Kiedy z jednej strony widzi pieniądze klientów, a z drugiej strony widzi niedostatek odpowiednich pracowników, którzy te pieniądze mogliby zarobić. Jak temu zapobiec? Trzeba na bieżąco analizować zasoby kadrowe w firmie. Gdy robi się to ...
-
Rachunek kosztów TDABC: metodyka wdrażania
14:02 12.09.2008
Rachunek kosztów TDABC to elegancka i praktyczna metoda oceny kosztów procesów i stopnia wykorzystania przez nie zdolności produkcyjnych oraz rentowności zamówień, produktów i klientów. Menedżerowie otrzymują dokładne informacje o kosztach i rentowności, potrzebne do ustalenia ...
-
E-społeczeństwo: zagrożenia
12:46 07.09.2008
Ostateczną bronią zagłady gospodarki opartej na przemyśle była bomba atomowa. W gospodarce opartej na wiedzy rolę tę pełni informacja. Nie chodzi jednak o tak prozaiczne rzeczy jak wirusy czy włamania. Bomby są trzy i mogą zniszczyć każdego obywatela - nie pod względem fizycznym, ale ...
-
Techniki twórczego myślenia: rozwiń swoją kreatywność
13:54 26.08.2008
Kreatywność jest często kojarzona z wielkimi przełomami. Z obrazoburczymi innowacjami przewracającymi do góry nogami ustalony porządek rzeczy. Nie tylko. Kreatywność to również umiejętność tworzenia małej różnicy, indywidualnego rysu, jednego kroku w bok, spojrzenia za siebie ...
-
Współpraca franczyzowa: jak zacząć?
11:28 24.08.2008
Rozpoczęcie działalności na podstawie umowy franczyzy to sprytny pomysł na biznes dla wielu przedsiębiorców, pragnących ziścić "amerykański sen". Rozpoczęcie działalności na zasadach franczyzy nie jest jednak pozbawione ryzyka, warto więc ostrożnie rozważyć poniższe wskazówki ...
-
Zarządzanie jakością: cechy dobrego audytora
13:47 22.08.2008
W stereotypowych skojarzeniach audytor ma wiele wspólnego z księgowym: jest bliskim zausznikiem szefa-sadysty, wszędzie wsadza nos, nosi obciachowe okulary, uwielbia kolumny cyfr, nie ma dziewczyny (stereotypowo jest to facet) i żywi się daniami gotowymi w skład których wchodzą ...
-
System zarządzania jakością: błędy przy wdrażaniu
13:29 19.08.2008
System zarządzania jakością jest dla przedsiębiorstwa źródłem wielu korzyści. Ich skuteczność wynika z tego, iż wprowadzające ją działy, kierownicy i pracownicy podjęli kilka ważnych decyzji, dzięki którym uniknęli wielu błędów.
-
Wizerunek i tożsamość marki: stwórz własny album
13:53 12.08.2008
Mieć przyciągającą klientów markę... markę taką jak Formuła 1, a co za tym idzie wielkie pieniądze, emocje i prestiż najwyższy z możliwych... to marzenie większości brand managerów, prezesów i właścicieli. Aby sprawdzić, czy twoja marka idzie w dobrym kierunku, warto ...
-
Regionalne Programy Operacyjne nieefektywne
13:50 08.08.2008
Z punktu widzenia firm ostatnie 18 miesięcy od teoretycznego uruchomienia nowych pieniędzy, co miało nastąpić w styczniu 2007 r., było czasem straconym, poświęconym na kosztowne przygotowania. Sektor doradczy poniósł równolegle również znaczne koszty na zatrudnienie ekspertów ...
-
Zarządzanie biznesem: strategiczne nie-planowanie
13:05 04.08.2008
Teoria strategicznego nie-planowania jest odrzucana przez większość racjonalnie myślących menedżerów. Jej motto "najpierw działaj, potem planuj" stoi w sprzeczności z ugruntowaną praktyką zarządzania biznesem. Jest ona jednak wokół nas dostatecznie długo, że w pewnym momencie zrobi ...
-
Sztuka prowokacji: co należy wiedzieć?
12:38 31.07.2008
Sprowokowany człowiek często robi z siebie "głupka", popełnia błędy, podpada szefowi i niweczy swój, wydawałoby się zaklepany, awans. Jak tego uniknąć? Trzeba wiedzieć co nieco na temat prowokacji.
-
Co to jest społeczeństwo informacyjne?
13:39 28.07.2008
Fenomen e-społeczeństw jest dziś jedną z podstawowych prawd biznesowych. Do standardowych przepisów na sukces typu "stwórz produkt" i "stwórz usługę" doszedł trzeci: "stwórz społeczność". Tylko czy odnoszący sukcesy e-biznesmen potrzebuje zagłębiać się w rozważania o jakości ...
-
Pozycjonowanie marki - koncept
13:44 23.07.2008
Do niedawna dużą wagę do pracy nad konceptami przywiązywały jedynie największe korporacje. Ale użyteczna wiedza i sprawność tego narzędzia szybko przeniknęły do środowiska marketerów.
-
Sztuka manipulacji: potrenuj swoje zdolności
13:40 18.07.2008
Manipulacja już dawno została odsądzona od czci i wiary. Tych, którzy stosują sztuczki manipulacyjne, nazywa się krętaczami i oślizgłymi robalami. Jednak każdego dnia używamy sztuczek manipulacyjnych. Każdy z nas. Ty, ja, twój szef, twoje dzieci, sąsiadka na emeryturze polująca na ...
-
Dyskredytacja - atak na wiarygodność firmy
13:47 02.07.2008
Życie w firmach w przeważającej większości przypadków wiąże się z angażowaniem w rozgrywki polityczne - rywalizacja o zasoby, awanse i władzę. Co musisz o nich wiedzieć, żeby nie dać się wciągnąć lub już po wciągnięciu - nie utonąć?
-
Skuteczne zarządzanie ZOZ-em
14:06 24.06.2008
Co ma wspólnego konsulting, szkolenia i praktyka medyczna? Te trzy rynki są potwierdzeniem słuszności tezy, że do odniesienia sukcesu nie wystarczy wiedza fachowa.
-
Rynek PR w Polsce: firmy w dobrej kondycji
11:46 17.06.2008
Branża PR w Polsce mocno stoi na nogach. Po załamaniu sprzed kilku lat, firmy nadrabiają zaległości. Rynek zmienia się, dziś to nie klient wybiera agencję, ale często agencja przebiera w ofertach - wynika z raportu Businessman.pl.
-
Merchandising w Polsce - perspektywy
00:30 15.06.2008
Zarządzający placówkami handlowymi wiedzą, że działania w miejscu sprzedaży to dzisiaj konieczność, a firmy merchandisingowe wykorzystują sprzyjającą koniunkturę. Branża rozwija się dynamicznie, choć jej przedstawiciele powinni pamiętać, że czeka ich jeszcze sporo wyzwań.
-
Holding a tożsamość korporacyjna
13:28 12.06.2008
Holdingi powstają dla generowania większych przychodów i zysków. Panuje przekonanie, że zorganizowanie pracy kilku mniejszych podmiotów pozwoli pokryć koszty zarządzania grupą oraz wygeneruje pewną nadwyżkę, która nie mogłaby powstać, gdyby podmioty te działały oddzielnie. Holding ...
-
Dysonans kulturowy a organizacja firmy
13:43 09.06.2008
Jedną z przyczyn, które powodują chroniczny stres u sporej część ludzi żyjących w XXI wieku jest dysonans kulturowy. Stykamy się z nim zarówno w życiu codziennym, jak i w rodzinie i pracy. Wyjścia są dwa: totalna izolacja lub adaptacja.
-
Opieka zdrowotna w Polsce - funkcjonowanie do 2008 r.
12:08 01.06.2008
W niedługim czasie czeka nas poważna publiczna debata na temat reformy polskiej służby zdrowia. Warto zatem przyjrzeć się jak dotąd funkcjonował wewnętrzny rynek świadczeń zdrowotnych w Polsce. Może być to dobry punkt wyjścia do rozmowy - czy poprawiać istniejący system, czy ...
-
Dotacje unijne 2007-2013 a zmiany procedur - porady
11:33 15.05.2008
Minęły już trzy lata obecności Polski w Unii Europejskiej. Pierwszy okres programowania (lata 2004 - 2006) był czasem dostosowania się do standardów unijnych. Zmiany w obrębie obowiązujących wcześniej procedur mogą jednak stanowić przeszkodę w ubieganiu się o dotacje. I to nie tylko ...
-
Tradycyjne a internetowe spółki handlowe
12:05 14.05.2008
Rozwój technologii informatycznej oraz konieczność stałego obniżania kosztów prowadzą do zmian w modelu funkcjonowania spółek handlowych. Powszechność internetu oraz postęp technologiczny sprzętu i oprogramowania komputerowego stworzyły okazję do stworzenia nowej formy aktywności ...