-
Strategia komunikacyjna: istotne wzbudzanie emocji
13:18 07.05.2008
Dobra strategia łączy twarde techniki pozyskiwania informacji i mierzenia marki oraz niemierzalną i nieprzewidywalną sferę ducha konsumenta. Strategia w najogólniejszym ujęciu mówi, w jaki sposób przy ograniczonych środkach osiągnąć założone cele. Strategie wojskowa pozwala osiągać ...
-
Mass media online: wolność czy kontrola?
13:39 28.04.2008
Retoryczne popisy na temat nowych mediów często zawierają tezę, że media elektroniczne pomagają tworzyć społeczeństwo bardziej równe i wyzwolone. Wielką ich zaletą jest natychmiastowy dostęp dla wszystkich, którzy chcą mówić, niezależny od potężnych interesów, które ...
-
E-administracja: główne przeszkody w rozwoju
12:58 21.04.2008
Na obszarze pojedynczego kraju sprawa e-podpisu i e-administracji wygląda nieciekawie: niechęć, obawa przed kosztami, niepewność co do efektów, apatia. Jednak jest to i tak krajobraz lepszy niż ten jaki ukazuje się po przejściu na poziom ponadkrajowy - choćby patrząc na całą Unię ...
-
Efektywne zarządzanie czasem a szkolenia
12:12 14.04.2008
"Nie ile godzin pracujesz, ale to czym je wypełniasz, decyduje o tym, czy jesteś skuteczny". Być bardziej efektywnym, skutecznym, produktywnym, dostępnym, uchwytnym, bardziej komfortowo pracować, mniej się stresować, mieć więcej czasu dla siebie a może bliskich? Czego oczekuje do Ciebie ...
-
Zarządzanie ryzykiem kredytowym: bank a firma
13:13 11.04.2008
Banki są nieodłącznym składnikiem krajobrazu gospodarczego praktycznie każdej firmy. Kontakty z nimi często są naznaczone emocjami, które wynikają z niezrozumienia specyfiki działalności banków przez przedsiębiorców. Bank nie jest Jożinem z Bażin, który zjada niewinne firmy. Bank ...
-
Zarządzanie czasem - dlaczego szkolenia nie działają?
13:38 07.04.2008
"Lepiej zarządzając czasem możemy tylko zyskać" to dość popularne stwierdzenie o korzyściach płynących z lepszej kontroli czasu, jako jedynych efektach lepszego zarządzania czasem. Jest jednak nieprawdziwe. Większa wydajność, większe zyski, większa oszczędność, same plusy ale czy ...
-
Wizerunek firmy a budowanie przewagi konkurencyjnej
12:04 04.04.2008
Wizerunek firmy, czyli nasze o niej wyobrażenie, dzięki publicznym środkom przekazu nabrał w obecnym świecie szczególnego znaczenia. Każde przedsiębiorstwo, jeżeli aspiruje do zajęcia silnej pozycji na rynku potrzebuje indywidualnej, wyróżniającej od konkurentów tożsamości. W takim ...
-
Zarządzanie podatkami w firmie - grupy obciążeń
13:31 31.03.2008
W mediach i publikacjach związanych z finansami zagadnienia podatkowe pojawiają się niezwykle często. Jedni wychwalają ten wynalazek, inni jednoznacznie go potępiają. Niezależnie od tego kto ma rację, fakt pozostaje faktem, że podatki pozostaną częścią krajobrazu biznesowego jeszcze ...
-
Portfel spółek: jak zbudować architekturę?
13:03 28.03.2008
W Polsce w ostatnich latach wzrosła liczba grup i holdingów. Przejęcia i akwizycje, zakładanie kolejnych spółek są strategiami biznesowymi, które mają za cel zwiększenie skali działania firmy. Powstają grupy kapitałowe o różnej skali, działające w różnych branżach, posiadające ...
-
Fundusze UE: pytania i odpowiedzi
02:00 23.03.2008
Rozważmy następujący przypadek: jesteśmy przedsiębiorstwem produkcyjnym i działamy na rynku od 1996 roku. W chwili obecnej rozważamy przeprowadzenie inwestycji w kolektory słoneczne. Przewidywany koszt inwestycji to około 4 mln zł. Czy możliwe jest jakieś wsparcie z funduszy unijnych i ...
-
Komunikacja niewerbalna a różnice kulturowe
13:34 12.03.2008
Internet zniósł granice, dosłownie. Nikogo już nie dziwi współpraca biznesowa z mieszkańcami Indii, Chin czy Argentyny. Dziwi natomiast znikoma popularność informacji związanych z zachowaniem się w interesach. "Klienci najpierw kupują ciebie, dopiero potem twój produkt" - to główne ...
-
Co to jest coaching?
13:42 05.03.2008
Słowo coaching jest obecnie bardzo modne i w związku z tym... powoduje wiele zamieszania. Dlatego warto być świadomym różnicy między dwoma podejściami do coachingu, z których jedno jest bardziej dyrektywne w swej naturze a drugie bardziej empatyczne i wspierające.
-
Strategie i techniki cenowe
12:47 20.02.2008
Za kolebkę kreatywnego podejścia do strategii cenowych mogą być uznane firmy handlowe. Dla nich cena nie jest dodatkiem do produktu, lecz jednym z głównych narzędzi działania i zarabiania. Jakie są zatem skuteczne strategie cenowe?
-
Iluzja życia online: dysonans poznawczy
11:05 17.02.2008
Otoczyliśmy się internetem, informatyką i kablami. Marzymy o wolności online i czasem udaje nam się ją uzyskać. Mimo to, a może właśnie dlatego, coraz mocniej odczuwamy psychiczne niepokoje, które istnieją w nas w sposób naturalny. Te niepokoje, zwane dysonansem poznawczym, rządzą ...
-
Współczesny dyrektor: koordynowanie zespołu
13:40 14.02.2008
Koordynacja polega na tym, iż przełożony nie troszczy się o potrzeby emocjonalne pracowników, ponieważ ktoś inny potrzeby te realizuje (firma jako system lub sam pracownik). Koordynatorem nie może być ktoś, kto nie wywołuje żadnych uczuć u podwładnych i z kim stosunki wyprane są z ...
-
Sztuka prezentacji, czyli jak dotrzeć do odbiorcy?
13:12 10.02.2008
Niezależnie od tego czy prowadzisz spotkania wykorzystując jedynie Power Pointa, czy też korzystasz z bogactwa innych środków przekazu, czy prowadzisz prezentacje od kilkunastu lat czy zaledwie od kilku tygodni - spotykając się z innymi, prezentując, pragniesz zrealizować cele swojej ...
-
Coaching - czy warto jeść tę żabę?
12:28 01.02.2008
Słowo coaching staje się ostatnio coraz bardziej popularne. Szybko wzrasta zainteresowanie tym tematem, a także zapotrzebowanie na szkolenia. Tylko czy wszyscy mówią o tym samym? Niestety, wygląda na to, że samo pojęcie coachingu jest wciąż bardzo niejasne, niejednoznaczne i bardzo ...
-
PO KL finansuje szkolenia kadr
12:47 31.01.2008
Szkolenia pracowników i pracodawców, projekty doradcze, czyli szeroko rozumiane podnoszenie kwalifikacji będą finansowane z funduszy strukturalnych w najbliższych latach. Na te cele m.in. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 (PO KL) przeznaczono niemal 11,4 mld ...
-
Jak zaprojektować znak towarowy i symbol firmy?
12:15 29.01.2008
Symbole i znaki towarowe to nic innego jak narzędzia marketingowe jakimi posługuje się przedsiębiorstwo. Dlatego tak ważne jest by spełniały powierzone im funkcje, ponieważ ich prawidłowe zaprojektowanie stanie się atrybutem istnienia na rynku. Dzięki trafnej konstrukcji będą one nie ...
-
Projekty innowacyjne: systemy wsparcia w UE
13:09 25.01.2008
Problematyka innowacyjności stanowi na przestrzeni ostatnich kilku lat swoisty fenomen działalności Unii Europejskiej i poszczególnych państw członkowskich. Większość dokumentów strategicznych UE kładzie nacisk na promowanie innowacyjności, a dodatkowo każde z państw członkowskich na ...
-
Siła nabywcza Polaków - gdzie sprzedawać?
13:00 23.01.2008
Analiza GUS-owskiego szacunku średniego dochodu na osobę w polskich gospodarstwach domowych uzmysławia, że w Polsce muszą być gdzieś "wyspy" z dużą koncentracją gospodarstw domowych o znaczącym potencjale nabywczym oraz takie obszary, gdzie możliwości zakupowe są mocno ograniczone.
-
Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
14:01 21.01.2008
Od kilkunastu lat systematycznie rozwija się w Polsce branża dotąd mało znana, choć działająca prężnie w krajach "starej" Unii, czy USA - branża badań rynku. Zachodnie korporacje i mniejsze firmy dobrze wiedzą, że przy strategicznych decyzjach nie można niczego zakładać z góry, ani ...
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi a strategia firmy
12:32 15.01.2008
Strategiczne podejście do zarządzania ludźmi polega na działaniu według ustalonego planu, który bierze pod uwagę ogólną strategię firmy. Dzięki temu zarządzanie ludźmi przyczynia się do zwiększania zysków z prowadzonej działalności.
-
Analiza finansowa przedsiębiorstwa
12:55 09.01.2008
Trudno jest zarządzać, gdy właściciel nie ma możliwości oceny zjawisk finansowych zachodzących w firmie. Dlatego konieczne jest prowadzenie analizy finansowej. To ona dostarcza właścicielowi informacji niezbędnych do oceny działalności i perspektywy wzrostu firmy.
-
Czym jest nazwa marketingowa?
12:48 21.12.2007
Powstawanie nowych nazw marketingowych jest naturalnym wymogiem rynku. Powstają nowe firmy, produkty lub te już istniejące zmieniają swoją tożsamość. Na zachodnich rynkach istnieją wyspecjalizowane agencje, do których mogą zwrócić się klienci, zlecając im "wyprodukowanie" nowej ...