-
Obligacje sposobem na finansowanie inwestycji unijnych
00:07 07.04.2007
Jednostki samorządu terytorialnego (JST) posiadają zdolność emitowania obligacji, przyznaną w ustawie o finansach publicznych, skonkretyzowaną w odpowiednich przepisach ustaw o samorządzie gminnym, powiatowym i województwa i potwierdzoną w art. 2 pkt. 2 ustawy o obligacjach. Emisje ...
-
Marki rosną nam wszerz
13:56 26.03.2007
W ostatnim czasie da się zauważyć, jak działający w Polsce marketerzy zmieniają strategię prowadzenia walki o konsumenta na rynku dóbr FMCG. Z naszych obserwacji wynika, że coraz częściej, zamiast budować od podstaw nowe marki, firmy decydują się na poszerzenie i pogłębienie ...
-
Budowanie społeczności w reklamie
14:02 14.03.2007
Parafia, partia polityczna, klub tenisowy, użytkownicy grona.net, koło naukowe młodych fizyków, miłośnicy starych motocykli - co ich łączy? Słowo "społeczność". Słowo, które, jak wskazuje rozwijający się rynek i potrzeby funkcjonujących na nim odbiorców, będzie kształtowało ...
-
Rynek usług zarządzania dokumentami w Polsce
13:23 06.03.2007
ArchiDoc udostępnił wyniki pierwszych badań w Polsce dotyczących rynku usług zarządzania dokumentami. Wynika z nich, że popyt na usługi związany z zarządzaniem dokumentami w modelu outsourcingowym znajduje się obecnie w fazie wzrostowej - firmy deklarują, że ich wydatki na ten cel ...
-
Rozrywkowa reklama z marką
14:08 27.02.2007
David Ogilvy powiedział kiedyś, że nie uważa reklamy za rodzaj rozrywki czy formę sztuki, lecz za nośnik informacji. Jednak, czy w dobie małej wiarygodności reklamy, ucieczki konsumentów od tego instrumentu promocji, niskiego poziomu zaangażowania potencjalnych klientów w odbiór ...
-
Telefonia internetowa w polskich firmach
00:09 24.02.2007
Jak podkreślają specjaliści z portalu voiper.pl, firmy bardzo naturalnie weszły w telefonię internetową VoIP, ponieważ dysponują szerokopasmowym dostępem do Internetu, a koszt wejścia jest bardzo mały. Obecnie firmy traktują telefonię VoIP jako dodatkową możliwość rozmów ...
-
Narzędzia PR w Internecie
13:49 06.02.2007
Public Relations to sztuka przekazywania informacji społeczeństwu przy użyciu mediów w imieniu zainteresowanego klienta, według innej definicji to ogół działań mających za zadanie wytworzenie pozytywnego wizerunku społecznego danej instytucji - czy to firmy, czy stowarzyszenia, fundacji ...
-
Polscy seniorzy i Internet
13:51 05.02.2007
"Komputery są tylko dla młodych", "Internet jest drogi", "To za trudne, nie dla starszych, nie dam rady się nauczyć" - takie i podobne sformułowania często padają z ust 50-60-latków. Czy są prawdziwe? Czy rzeczywiście obsługa komputera jest tak skomplikowana, że starsze osoby nie są w ...
-
Sponsoring jako element komunikacji marki
13:58 31.01.2007
Można zauważyć, że coraz częściej rolę mecenasa kultury przejmują, w miejsce państwa, firmy prywatne. Co powoduje, że decydują się na działalność sponsorską? Dlaczego wybierają inicjatywy ze świata kultury? Czego oczekują po zaangażowaniu się w tego rodzaju aktywność i jakie ...
-
Porównywarki cen - łowcy okazji
00:02 27.12.2006
Coraz więcej Polaków docenia wygodę wirtualnych zakupów. W internetowym handlu powoli zaczyna być tłoczno - swoimi ofertami kusi nas już kilka tysięcy rodzimych sklepów tego typu. W wybieraniu najlepszej oferty niezwykle pomocne mogą się więc okazać serwisy oferujące błyskawiczne ...
-
VoIP dla początkujących
00:04 26.12.2006
VoIP to słowo, które robi teraz rewolucję i wprowadza sporo zamieszania na rynku telekomunikacyjnym. Oferuje nowe możliwości, jakkolwiek ma też swoje ograniczenia, o których warto wiedzieć - przypomina Urząd Komunikacji Elektronicznej. "Voice over Internet Protocol" (VoIP) to nazwa ...
-
Dlaczego warto pisać bloga
00:04 24.12.2006
Blogi stają się coraz bardziej wszechstronnym narzędziem. Oprócz celów promocyjnych i doradczych, są również popularnym narzędziem PR czy reklamy. Bardzo skutecznym narzędziem. Jeśli więc prowadzisz jakiś biznes, którego dzieło nie znajduje wystarczająco szerokiego zainteresowania ...
-
Nazwy handlowe w wyszukiwarkach
11:28 12.12.2006
Reklama tekstowa w wyszukiwarkach internetowych daje spore pole manewru tym, którzy chcą podpierać się popularnością innych. Firma X, która próbuje zyskać na popularności i prestiżu firmy Y - to nie nowość. Obecnie zdarza się to jednak coraz częściej także w internecie. Internauta, ...
-
Jak wybrać operatora logistycznego?
00:45 09.12.2006
Zbliżają się święta, z roku na rok powiększa się katalog świątecznych ofert, produktów, które zanim trafią pod choinę przechodzą długą drogę. Planowanie, produkcja, transport, magazynowanie - pojawia się pytanie: jak znaleźć zaufanego partnera, który zajmie się obsługą ...
-
Świąteczne e-zakupy
00:08 30.11.2006
Okres bożonarodzeniowo-noworoczny to czas wielkich żniw nie tylko w tradycyjnym handlu. To także czas zwiększonych, i to nawet bardzo, obrotów w e-handlu. Dla około 800 sklepów internetowych działających w Polsce to czas wielkich żniw. Dla ich klientów to często czas długiego ...
-
Plotka kontra reklama
13:51 04.11.2006
Czy rzeczywiście można tak powiedzieć? A może raczej plotka to też reklama? Umiejętnie wykorzystana, kontrolowana plotka może być nieocenionym elementem kampanii reklamowej. Doskonałym przykładem produktu rozreklamowanego dzięki plotce, bez wykorzystania innych kanałów komunikacji ...
-
Perswazja: sztuka kontrargumentów
13:35 26.10.2006
Co to jest perswazja? Czy zgodzisz się, że jest to zmiana osobistego przekonania lub nastawienia pod wpływem informacji? Przy czym przekonanie bardziej związane jest z emocjami i uczuciami, a nastawienie - z logicznym rozumowaniem. Perswazja jest zwodniczo łatwa na pierwszy rzut oka, ale ...
-
Marka a reklama konkurencji w wyszukiwarkach
13:45 18.10.2006
Stworzenie rozpoznawalnej, popularnej nazwy handlowej dla produktu to sukces dla marketingowego specjalisty. Co jednak zrobić, gdy konkurencja wykorzystuje tę nazwę w wyszukiwarkach internetowych do promocji własnego produktu? Jak ograniczyć ryzyko, że nasi potencjalni klienci będą ...
-
Skuteczna kampania reklamowa
11:09 11.10.2006
Coraz częściej słyszymy, że reklama w klasycznych mediach już nie wystarcza do skutecznego zbudowania przewagi konkurencyjnej. Firmy poszukują nowych rozwiązań, które pozwolą na skuteczne dotarcie do konsumenta. Marketingowcy coraz częściej sięgają po niestandardowe media, których ...
-
Rośnie rynek reklamy online
13:40 05.10.2006
Jak wynika z raportów badawczych, rynek reklamy internetowej rośnie w Polsce niezwykle dynamicznie i jak wynika z prognoz, będzie wzrastał niemal o 50% rocznie przez najbliższe 3 lata. Jakie są tego konsekwencje na rynku reklamy jako takiej? Co oznaczają one dla pracodawców i pracowników?
-
Jak stworzyć modny produkt
13:25 27.09.2006
Co łączy świnki szczęścia Jollyz, zespół Tokio Hotel oraz powiedzenie "edge" ("edżi", czyli dawne "cool")? Wszystko to produkty mody. Chociaż większość ludzi utożsamia modę z odzieżą, warto pamiętać, iż obejmuje ona wszystkie typy kulturalnej działalności człowieka ...
-
Przestępczość internetowa
13:33 07.09.2006
Przestępczość Internetowa - kradzieże numerów kart kredytowych, piractwo naruszające prawa autorskie twórców programów komputerowych, filmów i muzyki, dystrybucja pornografii dziecięcej - to druga, gorsza strona Internetu. Sieć ta stając się rzeczywiście powszechną globalną ...
-
Blogi w służbie PR
00:03 29.08.2006
Ostatnie tygodnie przyniosły polskiej (i nie tylko) blogosferze wiele nowości, które wywołały niemały szum medialny. Obserwując taki stan rzeczy można zadać sobie pytanie o jego przyczyny. Jednak bardziej odpowiednie niż "dlaczego?" wydaje się sformułowanie "dlaczego tak późno?" ...
-
Jak radzić sobie z trudnymi słuchaczami
11:54 28.08.2006
Zauważyłem niedawno nowy trend wśród dziennikarzy. Podczas konferencji prasowej reporterzy w pierwszym rzędzie przez cały czas sprawdzali smsy i e-maile w swoich telefonach komórkowych. Co wtedy robić? Jak się zachować? Jak radzić sobie z agresywnymi i niegrzecznymi pytaniami w czasie ...
-
Jak wspólnie realizować badania
11:29 24.08.2006
Można przyjąć tezę, iż w przypadku dużych podmiotów gospodarczych badania rynkowe są zazwyczaj wkomponowane w strategię firmy, stanowią jej integralny element. Jeśli chodzi o podmioty mniejsze, bywa że badania pojawiają się dopiero w przypadku, kiedy występuje problem marketingowy ...