-
Mapa Rynku Pracy - Marzec 2005
10:45 11.04.2005
Badane przez GUS firmy z sektora przetwórstwa przemysłowego oceniły marcową koniunkturę pozytywnie, choć gorzej niż w lutym. Miały na to wpływ pesymistyczne oceny bieżącej produkcji oraz sytuacji finansowej firm. Niekorzystnie oceniły ogólny klimat koniunktury przedsiębiorstwa z ...
-
Reklama "pod" zysk czy sprzedaż?
13:38 09.04.2005
Co zrobić w epoce spadku efektywności telewizji jako medium, rosnącego clutteru, fragmentaryzacji kanałów komunikacji, coraz większej odporności konsumentów na przekaz reklamowy? Wiele już powiedziano w kwestii treści komunikacji w reklamie. Racja, że to, co mamy do przekazania i ...
-
Internet po śmierci Papieża
13:57 04.04.2005
2 kwietnia 2005 roku o godzinie 21:37 zakończyła się epoka. Odszedł Człowiek, który na trwałe zapisał się w dziejach świata, zmieniając go poprzez budowanie Cywilizacji Miłości opartej na przesłaniu Cieśli z Nazaretu sprzed 2 tysięcy lat. Zmarł Papież-Polak, Jan Paweł II. Cała ...
-
Mapa Rynku Pracy - Luty 2005
11:15 04.04.2005
W lutym pojawiły się pierwsze podsumowania roku 2004. Dla wielu firm był on bardzo dobrym rokiem. Niektóre koncerny osiągnęły tak dobre wyniki finansowe, że przez dziennikarzy zjawisko to zostało okrzyknięte "festiwalem zysków". Rekordowo wysokie wyniki osiągnęły banki, co biorąc pod ...
-
25 rad jak unikać konfliktów
19:08 03.04.2005
"Mam z nim pracować? Nigdy w życiu" Słyszałeś to kiedyś? Stres, konflikt, napięcie, niechęć, wrogość... nie służą tworzeniu pozytywnej atmosfery w pracy. Nie każde spięcie musi kończyć się podbitym okiem. Oto 25 sprawdzonych metod redukowania napięcia i unikania konfliktów w ...
-
Kariera Billa Gates'a a sprawa polska
16:27 18.03.2005
Minął już ponad miesiąc od czasu, gdy międzynarodowy tygodnik finansowy Forbes opublikował doroczną listę najbogatszych ludzi świata. Nie po raz pierwszy, (choć po rocznej przerwie) na jej pierwszym miejscu znalazł się Bill Gates, założyciel i w dalszym ciągu główny informatyk ...
-
Reklamy powinny być cool
13:12 17.03.2005
Klienci są w stanie uwierzyć w różne dowolnie bałamutne skojarzenia. Pod tym względem nie różnią się od przedszkolaków, święcie przekonanych, że rozmiar pantofelka najlepiej wskaże żonę dla księcia. Ważny jest dla nich styl i poczucie, że doceniona została ich indywidualność. ...
-
Mapa Rynku Pracy - Styczeń 2005
01:07 15.03.2005
Ogólna koniunktura na rynku w styczniu była dobrze oceniana przez przedsiębiorców. Oceny były korzystniejsze niż w grudniu, choć nieco gorsze w porównaniu do stycznia 2004 roku. Poprawy swojej sytuacji spodziewają się przedsiębiorstwa z sektora usługowego oraz budownictwa. Dobre ...
-
Książki biznesowe
13:11 12.03.2005
Nikt chyba nie policzył ile wydaje się w naszym kraju książek na tematy biznesowe. Ja tego nie zrobiłem również, ale przeglądając aktualne oferty kilku czołowych wydawców tego rynku, chwyciłem się za głowę. To jest co najmniej sto pozycji rocznie! Przez piętnastolecie, musiało się ...
-
Prognozy Gartnera: Przyszłość IT do 2009r.
12:38 08.03.2005
Niecały rok temu odbyło się Gartner Symposium IT Expo 2004 w dniach 14-17 Marca w Barcelonie. Poruszono na nim szeroko tematykę technologii informacyjnych w szczególności zaś omówione zostały trendy w branży IT. Rok 2004 był rokiem przełomowym co potwierdziło się rozpoczęciem ...
-
Kradzież danych - jak się ustrzec
11:43 06.03.2005
W atmosferze skandalu media od czasu do czasu publikują informacje o znalezieniu na wysypiskach śmieci różnych dokumentów zawierających dane osobowe. Gromy sypią się na głowy zarządów banków, spółdzielni mieszkaniowych czy operatorów sieci komórkowych. Słusznie zarzuca się im brak ...
-
Osobiste kontakty... firmowe
00:27 04.03.2005
Czy zastanawialiście się ile poznaliście w swoim życiu osób. W pełnym tego słowa znaczeniu. Z imienia i nazwiska, kojarząc twarz, głos i miejsce zamieszkania lub "konteksty osobiste"... No, ile to może być ? 1000, może 2000 a może 3000. Czy jest ktoś, kto na tej zasadzie poznał ...
-
Jak projektować sklep internetowy
10:19 02.03.2005
W przypadku tradycyjnego sklepu samoobsługowego niemożliwe jest śledzenie wszystkich klientów i analizowanie ich poszczególnych zachowań. W zasadzie tylko ich obecność przy kasie świadczy o tym, że są naszymi klientami. Kiedy wychodzą ze sklepu bez zakupów, nie wiemy o nich praktycznie ...
-
Aparatura marketingu - faks
10:14 25.02.2005
Pod koniec lat osiemdziesiątych mój dobry, stary znajomy, podjął życiową decyzję - rozpoczął działalność gospodarczą w branży sportowo-turystycznej. Poczynił kilka inwestycji, wśród których jedną z najważniejszych był... zakup faksu. Było to w owym czasie bardzo ważne ...
-
Testy i badania w e-marketingu
11:36 24.02.2005
Niemal każda firma wpisuje w swoją filozofię działania traktowanie klienta i jego potrzeb w sposób nadrzędny. Niestety, to słuszne założenie często nie ma przełożenia na praktykę. Aby się przekonać, że wbrew deklaracjom, to nie potrzeby klienta są brane przede wszystkim pod uwagę, ...
-
Wywiad prasowy - jak się zachować
21:17 20.02.2005
Kiedy dzwoni reporter masz prawo do milczenia, ale czy warto z niego korzystać? Nawet najbardziej doświadczony biznesmen może poczuć "miękko" w kolanach kiedy stanie oko w oko z dziennikarzem. Jedna nieprzemyślana odpowiedź może kosztować miliony złotych strat i utratę prestiżu. Każda ...
-
Przewodnik po internetowych przestępcach, czyli charakterystyka pirata
01:03 17.02.2005
W naszym społeczeństwie pojęcie "pirata" pojawiło się dopiero z wejściem w życie ustawy o prawach autorskich, co miało miejsce na początku lat 90-tych. Do tego czasu wymiana materiałów cyfrowych - gier i oprogramowania komputerowego było na porządku dziennym. Podobnie rzecz miała ...
-
Zmierzch wizytówki
10:58 11.02.2005
Taki drobny kawałek papieru... Kawałek czyjejś tożsamości, zapis najważniejszych danych. Imię, nazwisko, nazwa firmy, stanowisko, adres. Czytam wyrazy i widzę osobę. Przypominam sobie jej twarz, ruchy, osobowość, jakąś tam historię. Bez tego wszystkiego wizytówka nie żyje. Bez ...
-
Marketing dla MSP - segmentacja rynku
00:03 10.02.2005
Jako mały przedsiębiorca nie jesteś w stanie pozyskać masowego odbiorcy. Musisz postawić na określoną grupę. Spróbuj podzielić rynek na zbliżone do siebie grupy nabywców, czyli tzw. segmenty. Znajdź niszę rynkową i zastanów się, kim mają być twoi klienci. Każdy poszczególny ...
-
Internet: do kogo dociera? Jak robimy sami sobie krzywdę!
13:40 05.02.2005
Internet jest często przeceniany jako medium docierania do klientów, nośnik reklam czy kanał sprzedaży. Piewcami teorii o super biznesie są przede wszystkim dostawcy rozwiązań typu sklepy intenetowe, twórcy witryn WWW i innych produktów i usług z literką e na początku nazwy. Nie ...
-
Savoir-vivre w biznesie
14:43 04.02.2005
W grudniu ub. roku wpadła mi przypadkowo w ręce, dołączona do całego nakładu Gazety Prawnej, książka-poradnik pod łatwo zapadającym w pamięć tytułem "Savoir-vivre w biznesie". Autorką jest przedsiębiorcza Amerykanka - Ann Marie Sabath - właścicielka renomowanej agencji ...
-
Składowe powodzenia produktu
10:51 31.01.2005
Nawet gdy znamy dobrze naszych klientów, bardzo trudno jest precyzyjnie określić, jaki produkt pod naszą marką jesteśmy im w stanie zaoferować przy założonych ramach cenowych. Gdy nie jesteśmy w stanie rozstrzygnąć kwestii konfiguracji cech produktu, ceny i efektu rynkowego, rozsądne ...
-
Co to jest nieduża firma?
09:16 28.01.2005
... Nie, bynajmniej, nie jest to małe-średnie przedsiębiorstwo! Coś takiego zresztą przecież w ogóle nie istnieje. Coś jest albo małe, albo średnie. Ale nigdy nie małe-średnie. Ale tu nie chodzi o gry słowne. Po prostu "MSP" jest w naszych, polskich warunkach bardzo nieużytecznym ...
-
Motywacja do dzielenia się wiedzą
09:47 24.01.2005
"No i co o tym sądzicie?" zapytał szef na koniec prezentacji. Na sali cisza. Gdyby organizacje wiedziały wszystko co naprawdę wiedzą, weszłyby w posiadanie najpotężniejszego narzędzia o jakim mogłyby marzyć - zbiorowej wiedzy, mądrości i doświadczenia wszystkich swoich pracowników ...
-
Fundusze unijne na założenie firmy
10:07 21.01.2005
Miałem zacząć od czegoś innego... zdaje się, że miały to być zarys koncepcji marketingu dla Niedużej Firmy, ale po przeczytaniu w niedawnym wydaniu Gazety Wyborczej artykułu "Załóż sobie firmę za kasę z Unii", postanowiłem dokonać gwałtownego zwrotu. Pisząc o naszej ...