-
Zmierzch wizytówki
10:58 11.02.2005
Taki drobny kawałek papieru... Kawałek czyjejś tożsamości, zapis najważniejszych danych. Imię, nazwisko, nazwa firmy, stanowisko, adres. Czytam wyrazy i widzę osobę. Przypominam sobie jej twarz, ruchy, osobowość, jakąś tam historię. Bez tego wszystkiego wizytówka nie żyje. Bez ...
-
Marketing dla MSP - segmentacja rynku
00:03 10.02.2005
Jako mały przedsiębiorca nie jesteś w stanie pozyskać masowego odbiorcy. Musisz postawić na określoną grupę. Spróbuj podzielić rynek na zbliżone do siebie grupy nabywców, czyli tzw. segmenty. Znajdź niszę rynkową i zastanów się, kim mają być twoi klienci. Każdy poszczególny ...
-
Internet: do kogo dociera? Jak robimy sami sobie krzywdę!
13:40 05.02.2005
Internet jest często przeceniany jako medium docierania do klientów, nośnik reklam czy kanał sprzedaży. Piewcami teorii o super biznesie są przede wszystkim dostawcy rozwiązań typu sklepy intenetowe, twórcy witryn WWW i innych produktów i usług z literką e na początku nazwy. Nie ...
-
Savoir-vivre w biznesie
14:43 04.02.2005
W grudniu ub. roku wpadła mi przypadkowo w ręce, dołączona do całego nakładu Gazety Prawnej, książka-poradnik pod łatwo zapadającym w pamięć tytułem "Savoir-vivre w biznesie". Autorką jest przedsiębiorcza Amerykanka - Ann Marie Sabath - właścicielka renomowanej agencji ...
-
Składowe powodzenia produktu
10:51 31.01.2005
Nawet gdy znamy dobrze naszych klientów, bardzo trudno jest precyzyjnie określić, jaki produkt pod naszą marką jesteśmy im w stanie zaoferować przy założonych ramach cenowych. Gdy nie jesteśmy w stanie rozstrzygnąć kwestii konfiguracji cech produktu, ceny i efektu rynkowego, rozsądne ...
-
Co to jest nieduża firma?
09:16 28.01.2005
... Nie, bynajmniej, nie jest to małe-średnie przedsiębiorstwo! Coś takiego zresztą przecież w ogóle nie istnieje. Coś jest albo małe, albo średnie. Ale nigdy nie małe-średnie. Ale tu nie chodzi o gry słowne. Po prostu "MSP" jest w naszych, polskich warunkach bardzo nieużytecznym ...
-
Motywacja do dzielenia się wiedzą
09:47 24.01.2005
"No i co o tym sądzicie?" zapytał szef na koniec prezentacji. Na sali cisza. Gdyby organizacje wiedziały wszystko co naprawdę wiedzą, weszłyby w posiadanie najpotężniejszego narzędzia o jakim mogłyby marzyć - zbiorowej wiedzy, mądrości i doświadczenia wszystkich swoich pracowników ...
-
Fundusze unijne na założenie firmy
10:07 21.01.2005
Miałem zacząć od czegoś innego... zdaje się, że miały to być zarys koncepcji marketingu dla Niedużej Firmy, ale po przeczytaniu w niedawnym wydaniu Gazety Wyborczej artykułu "Załóż sobie firmę za kasę z Unii", postanowiłem dokonać gwałtownego zwrotu. Pisząc o naszej ...
-
Z punktu widzenia NieDużej Firmy - cykl felietonów
03:59 21.01.2005
Uderzyłem w klawisz klawiatury z pewną trwogą. No, nie aż taką dużą, ale jednak. Felieton na tematy gospodarcze dla portalu interentowego to duże wyzwanie. Nie ma dotyczyć gwiazd biznesu, "grubych ryb", wielkich pieniędzy, czy przedsięwzięć. Mój świat to krąg małych podmiotów ...
-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2004
09:12 17.01.2005
Grudniowe oceny ogólnego klimatu koniunktury w przetwórstwie przemysłowym oraz w budownictwie są pozytywne, choć gorsze niż w listopadzie. Nadal nienajlepsze nastroje sygnalizują przedsiębiorcy działający w handlu detalicznym. W sektorze wytwórczym najlepiej oceniły koniunkturę firmy ...
-
Jak osiągnąć cel - motywacja "od" i "do"
01:54 10.01.2005
Święta oraz okres Sylwestra i Nowego Roku to czas sprzyjający rozliczeniu z odchodzącym rokiem i robieniu planów na nadchodzący. Twoje rozliczenie jest radosne czy raczej smutne? Czy udało Ci się zrealizować swoje postanowienia, czy znowu okazało się, że nie wystarczyło czasu, zapału, ...
-
Pozycjonowanie - fałszywe obietnice
11:41 07.01.2005
Rośnie świadomość webmasterów i właścicieli serwisów. Nie poprzestają oni na uruchomieniu i administracji witryny, ale zaczynają się także interesować, jak zapewnić jej możliwie najwyższą oglądalność. Często jednak chęci i oczekiwane efekty nie pokrywają się z realnymi ...
-
Dotacje unijne na technologie informatyczne. Między prawdą a mitem
23:03 31.12.2004
Od 01 maja 2004r. Polska stała się pełnoprawnym członkiem Unii Europejskiej. Procesowi akcesyjnemu naszego kraju do struktur unijnych towarzyszyło wiele obaw i nadziei. Jeżeli chodzi o te pierwsze, to w mniejszym czy większym stopniu zostały one rozwiane. Natomiast nadzieje związane z ...
-
Mapa Rynku Pracy - Listopad 2004
16:34 27.12.2004
Listopad upłynął pod znakiem przygotowań do okresu poprzedzającego święta Bożego Narodzenia, który jest dla wielu branż czasem wzmożonej aktywności i zwiększonych zysków. Sytuacja na rynku pracy pozostaje stabilna, choć nie jest to jeszcze tak długo wyczekiwana przez wszystkich ...
-
e-learning - synergia wiedzy i technologii
14:24 16.12.2004
Pomimo, że w Polsce e-learning, pomimo że istnieje i rozwija się już od paru lat, jest zjawiskiem wciąż jakby nowym i stosunkowo mało znanym. Zazwyczaj osoby, które miały powierzchowny kontakt z zagadnieniami e-learningu, czują się zagubione w gąszczu pojęć i terminologii ...
-
Tworzenie przyjaznych stron WWW
01:21 08.12.2004
Aby zapanować nad procesem tworzenia witryny internetowej, konieczny jest plan uwzględniający korzyści, jakie chcemy osiągnąć, funkcje, jakie pełnić ma serwis oraz harmonogram prac i zaangażowane w niego osoby. W procesie planowania nieoceniona będzie też pomoc agencji interaktywnej w ...
-
Skuteczny e-mail marketing
00:21 26.11.2004
Skrzynka mailowa każdego Internauty zapełnia się każdego dnia sporą ilością wiadomości. Wiele z nich to elektroniczne listy reklamowe. Z kolei spora ich część to przekazy niechciane. Odrzucane, kasowane od razu po pojawieniu się ich na liście odebranych wiadomości. To one, tzw. spamy, ...
-
Zarządzanie tożsamością firmy
23:24 21.11.2004
Tożsamość marki (firmy lub produktu) to zestaw unikalnych wartości z nią związanych, które w powiązaniu z realizacją strategii marki należy stworzyć lub utrzymać. Wizerunek natomiast to wyobrażenia dotyczące marki już ukształtowane w świadomości klienta pod wpływem komunikatów ...
-
Marketing na diecie
20:07 14.11.2004
Wygląda na to, że każdy jest teraz na diecie. Każdy z nas ma znajomego, sąsiada lub krewnego, który przechodzi jakąś dietę. Niektórzy są na diecie nawet przez kilkanaście lat :-) Dlaczego? Bo są to diety tylko z nazwy, a osoby im się poddające w rzeczywistości nie są na żadnej ...
-
Mapa Rynku Pracy - Październik 2004
17:39 14.11.2004
W comiesięcznym badaniu Głównego Urzędu Statystycznego 26% badanych przedsiębiorstw z sektora przetwórstwa przemysłowego wskazało, że w październiku poprawiła się koniunktura, natomiast 13% odczuło jej pogorszenie. Pozostałe nie zanotowały w porównaniu do września znaczących ...
-
PR w nowych mediach
14:49 06.11.2004
Dla użytkowników nowych mediów bardzo istotny jest element polecenia. Jednym z elementów działań PR jest pozyskiwanie rekomendacji. I tak, w oparciu o mechanizm polecenia do witryn internetowych dociera blisko 49 proc. badanych, podczas gdy jedynie 16 proc. internautów zagląda na strony www ...
-
Mapa Rynku Pracy - Wrzesień 2004
12:47 03.11.2004
Według danych za połowę września zebranych przez urzędy pracy liczba bezrobotnych w Polsce zmniejszyła się do poziomu poniżej 3 mln. Wicepremier Jerzy Hausner prognozuje, że w ostatnich miesiącach roku 2004 będziemy mieli do czynienia z dalszą poprawą na rynku pracy. Przewidywania ...
-
Jak pisać teksty na stronę internetową
00:27 28.10.2004
Zapewne wiele osób zastanawia się nad tym, jaki jest sekret zapełniania serwisu internetowego treścią. Recepta wydaje się dość prosta - meritum to przejrzystość i uschematyzowanie. Jednak jest coś o czym nie można zapomnieć. Osoby, które wcześniej nie zajmowały się publikowaniem ...
-
Nie ma nudnych i złych przemówień
11:25 25.10.2004
"Wszyscy śpiewają refren ze mną," krzyczy lider rockowego zespołu. Wychowawczyni pyta przedszkolaków jaki dźwięk "robi" kaczka. Aktor w reklamie pyta, "Czy płacisz za dużo za ubezpiecznie auta?" Jedna z najgorszych rzeczy jaka może przytrafić Ci się podczas prezentacji lub wystąpienia ...
-
Wrażliwy prestiż marki luksusowej
20:02 23.10.2004
Konsumenci proszeni o opisanie marki Tiffany jako osoby prawie jednomyślnie szkicują Audrey Hepburn i jej powściągliwą wytworność. Lata dziewięćdziesiąte przyniosły wiele zmian na światowym rynku dóbr luksusowych. Zmienili się konsumenci - zaczęli dysponować większą siłą ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem