-
Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2004
11:44 08.09.2004
Według raportu "Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2004" wydanego w pierwszych dniach września przez firmę PMR, polski rynek telekomunikacyjny w 2004 r. zwiększy swoją wartość o 13%. W latach 2005-2007 wzrost będzie kontynuowany, przede wszystkim dzięki dynamicznemu rozwojowi telefonii ...
-
Opowieść chirurga mózgu
23:56 05.09.2004
Praca konsultanta public relations czasem przypomina układanie puzzli ... w oku cyklonu ... w środku nocy ... kiedy nie masz wszystkich elementów ... i nie wiesz jaki obraz masz ułożyć. Prawda, że ta historia ciekawie się zaczyna :-) Każdy szef chce motywować pracowników do lepszej pracy ...
-
Outsourcing - co to takiego?
14:15 03.09.2004
Europejscy i amerykańscy politycy oskarżają go o "likwidację miejsc pracy", przedsiębiorstwa chwalą się nim gdy mówią o "redukcji kosztów", a analitycy mówią, że to przyszłość. Co to jest ten "outsourcing"? Polega na wykonywaniu pewnych nie związanych z podstawową działalnością ...
-
Elektroniczna Platforma Wspomagania Handlu
00:35 01.09.2004
Rozwój społeczeństwa informacyjnego tworzy nowy rodzaj otoczenia dla współczesnej gospodarki, który w sposób zasadniczy zmienia nasz styl życia, nauki oraz pracy. Zmiany, które obecnie następują, związane z coraz bardziej powszechnym wykorzystaniem technik teleinformatycznych ...
-
Klucz do sukcesu: doradztwo
14:29 27.08.2004
Wychodzenie z kryzysu, które stało się faktem także w naszej gospodarce, stwarza nowe szanse rozwoju. Także dla firm informatycznych. Jednak recesja wyedukowała menedżerów. Oni już nie chcą kupować komputerów, Oni oczekują biznesowego wsparcia. Jeszcze niedawno kupowane były komputery ...
-
Informacja prasowa na piątkę
00:01 25.08.2004
Jeżeli zajmujesz się public relations na pewno zdarzyło Ci się to choć raz w życiu. Informacja prasowa przygotowana zgodnie z arkanami sztuki PR została zlekceważona przez dziennikarzy. Jedna strona A4, podwójne odstępy między liniami, czcionka 12 punktów. I nic. Kiedy pracowałem w ...
-
E-klient - zachowania nabywców
14:55 23.08.2004
W dobie e-commerce na znaczeniu zyskuje potrzeba świadomego marketingowego podejścia do prowadzonej działalności. Ważnym orężem w konkurencyjnej walce o klienta staje się znajomość klienta, do którego kierowana jest oferta i umiejętne stosowanie narzędzi, technik i strategii ...
-
Mapa Rynku Pracy - Lipiec 2004
11:57 18.08.2004
W lipcu poprawiła się koniunktura w przemyśle wytwórczym. Większość firm odnotowała wzrost zamówień na swoje produkty i spodziewa się, że ta tendencja będzie kontynuowana w kolejnych miesiącach. Najlepiej ocenili koniunkturę producenci wyrobów chemicznych, sprzętu RTV oraz ...
-
Gdzie Twoi klienci, tam Twoje pieniądze
00:01 15.08.2004
Niezależnie od branży gospodarka zmienia się coraz szybciej i coraz bardziej przewrotnie. Rynek masowy, który był celem producentów dóbr konsumpcyjnych także uległ zmianom. Ma to wpływ nie tylko na konieczność różnicowania produktów, ale i odpowiedniego dobierania form kontaktu z ...
-
Pozycjonowanie stron WWW
20:51 11.08.2004
W momencie, gdy firmy i marketerzy szukają skutecznych form dotarcia do klientów i konsumentów Internet jest doskonałym kanałem interakcji. Jednak samo stworzenie przyjaznej dla internauty i funkcjonalnej witryny nie gwarantuje jej sukcesu rozumianego poprzez ilość odwiedzin i uzyskanych za ...
-
Po co są dziennikarze?
00:06 09.08.2004
Po co są dziennikarze? Warto od czasu do czasu zadać sobie to pytanie, chociażby, żeby wiedzieć ... po co nie są :-) To pytanie składa się z dwóch elementów. Po pierwsze, dlaczego potrzebujemy dziennikarzy? Co mogą dla nas zrobić i jak powinni pracować, żeby dać tego więcej? Po ...
-
Prawo telekomunikacyjne - podsumowanie
12:35 02.08.2004
Jakie treści ostatecznie zawiera Ustawa Prawo Telekomunikacyjne z 16 lipca 2004 r.? Z pewnością wielu z Państwa zainteresuje podręczna "ściąga" zawierająca skondensowany skrót zawartości tej arcyważnej dla branży teleinformatycznej regulacji. Poniżej cytowany dokument został ...
-
7 grzechów głównych w PR
02:05 30.07.2004
Dziennikarze, zarówno ci pracujący dla mediów drukowanych, jak i ci z radia czy telewizji otrzymują codziennie dziesiątki, jeśli nie setki informacji prasowych. Żaden z nich nie chce dostawać wiadomości, które nie korespondują z tematyką medium, dla którego pracują lub swojej ...
-
Mapa Rynku Pracy - Czerwiec 2004
12:31 28.07.2004
Czerwiec przyniósł spadek optymizmu konsumentów. Mógł być on spowodowany podwyżkami niektórych produktów związanymi z wejściem do UE. Inflacja w czerwcu wyniosła 4,4%. Choć GUS nie opublikował jeszcze danych o wysokości stopy bezrobocia w czerwcu, można spodziewać się jej ...
-
CRM - 10 czynników sukcesu
14:42 21.07.2004
Prawidłowo zaimplementowany system wspierający CRM w przedsiębiorstwie zapewnia dostarczenie kompleksowych informacji potrzebnych do stworzenia spersonalizowanego kontaktu z klientem, niezależnie od tego, kiedy i w jaki sposób, klienci będą chcieli się z daną firmą skontaktować ...
-
Arbitraż lepszy od sądu powszechnego
00:37 19.07.2004
Arbitraż to niedoceniany sposób na eliminacje wszystkich wad polskiego systemu sądowniczego w sprawach gospodarczych. Niewielu polskich przedsiębiorców wie, że wyroki sądów polubownych mają taką samą moc prawną jak wyrok sądu powszechnego, a egzekwuje je komornik państwowy. W Stanach ...
-
Jak budujemy wizerunek pracodawcy
12:31 08.07.2004
Firmy w sposób szczególny zabiegają o względy najlepszych pracowników i kandydatów. Inwestycje w wizerunek dobrego pracodawcy stają się chlebem powszednim komórek personalnych i public relations. Firma Communication Partners (właściciel portalu pracuj.pl) opublikowała raport z ...
-
Jak najlepiej przemawiać
13:58 05.07.2004
"Będę mówił przez pół godziny. Jeśli skończycie wcześniej, dajcie mi znak." Kilka razy tak zaczynałem prezentacje i zawsze widziałem uśmiechy na twarzach. Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że ludzie przestali słuchać zanim skończyłeś mówić? Oczywiście, że tak. Twarze jak ...
-
Zaufanie w handlu elektronicznym
23:55 30.06.2004
Biorąc pod uwagę cel, którym kierują się klienci przy dokonywaniu zakupów można podzielić ich na kupujących dokonujących transakcji oraz kupujących budujących relacje [1, str. 56]. Klient dokonujący transakcji to ktoś zainteresowany wyłącznie ceną. Klienci ci nie należą do ...
-
Plotka czy rekomendacja
14:53 29.06.2004
Firmy i agencje szukają nowych sposobów by zwrócić uwagę odwiedzających. Pojawiają się nowe kształty banerów (ostatnio skyscrapers, pup-up, pop-under itp). Nadaje im się cech interaktywności, formularzy i sond lub przyciąga animacją i kolorystyką. Pilnie poszukiwane są też metody ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
00:31 25.06.2004
Żaden produkt nie sprzeda się sam - trzeba mu w tym pomóc. Stworzenie sklepu internetowego to dopiero początek. Potem trzeba jeszcze zwabić klienta i znaleźć sposób, aby go utrzymać, co nie jest prostym zadaniem... W marketingu elektronicznym oprócz tradycyjnie rozumianego marketingu mix ...
-
Mapa Rynku Pracy - Maj 2004
14:09 19.06.2004
Miesiąc przystąpienia Polski do Unii Europejskiej upłynął głównie pod znakiem obaw o podwyżki cen. Na szczęście ceny nie wzrosły tak drastycznie, jak zapowiadali niektórzy analitycy. W pierwszej połowie maja wzrost ten wyniósł jedynie 0,6 % w porównaniu z pierwszą połową kwietnia ...
-
Leasing samochodów - nowe standardy
00:23 13.06.2004
Od czasu obowiązywania nowej ustawy o VAT polski rynek uległ znacznym przemianom. Nowe standardy ustanawia lider rynku - Europejski Fundusz leasingowy. Początek maja to spokojny okres dla leasingodawców. Rynek samochodowy częściowo wysycany kwietniowym boomem, czekał na nowe warunki rynkowe ...
-
Marketing relacji z klientem
13:59 10.06.2004
Jeden z prenumeratorów Pressence Newsletter napisał, że nie sądzi, aby małe firmy miały potrzebę lub ochotę regularnego kontaktowania się ze swoimi klientami za pomocą poczty elektronicznej. Brak ochoty - po części rozumiem. Brak potrzeby - już nie. No chyba, że prowadzisz ...
-
Skuteczny link sponsorowany
13:21 07.06.2004
Ciągły pojedynek między reklamodawcami i użytkownikami internetu powoduje, że mamy do czynienia z coraz bardziej wymyślnymi formami reklamy, które mają zapewnić odpowiednią skuteczność kampanii. Warto jednak zastanowić się, czy w arsenale dostępnych narzędzi nie ma już takiego ...