-
Mapa Rynku Pracy - Styczeń 2004
11:16 09.02.2004
W styczniu na rynku przeważały optymistyczne nastroje, głównie za sprawą danych o produkcji przemysłowej, która w grudniu wzrosła aż o 13,9% w ujęciu rocznym. Tak wysoki wzrost rynek zawdzięcza głównie branżom, które produkują dobra przeznaczone na eksport, ponieważ polski eksport ...
-
Nowa strategia dla Polski
02:02 06.02.2004
Zapowiada się pracowity rok dla polskiej informatyki. Wzrostu przychodów oczekują firmy z sektora IT, których obroty wzrosną o środki z budżetu państwa. Aby dostosować sferę administracji rządowej do wymagań planu eEurope 2005 konieczne będą spore wydatki na infrastrukturę ...
-
Optymalizacja internetowej kampanii reklamowej
13:17 04.02.2004
Ile można wydać na kampanię reklamową sklepu internetowego w okresie przedświątecznym? Czy i ile warto zapłacić za wykupienie słów kluczowych w wyszukiwarce? Czy warto decydować się na nietypowe modele wynagradzania reklamobiorcy? Na wszystkie te pytania można otrzymać precyzyjne ...
-
Co odróżnia PR od reklamy
12:49 02.02.2004
Każdy nowy dzień przychodzi po starym bez względu na kalendarz lub porę roku. Jest jednak coś ekscytującego i napawającego nadzieją w odkrywaniu pierwszej kartki w Nowym Roku. Uczucie nieskazitelnie czystej przestrzeni 366 dni w roku przestępnym daje nam motywację do nowych wyzwań i ...
-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2003
16:17 30.01.2004
Grudzień, jak co roku upłynął pod znakiem świąt Bożego Narodzenia i świątecznej gorączki jaka ogarnia w związku z nimi wiele osób. Dlatego niewiele branż rekrutowało nowych pracowników. Firmy, które zwiększają znacznie swoje obroty w tym czasie, przyjęły niezbędny personel w ...
-
Raport specjalny Internet 2003
10:42 27.01.2004
Przedstawiamy Państwu całoroczne podsumowanie najważniejszych wydarzeń w Sieci w 2003 roku. Fakty, opinie i komentarze przedstawicieli polskich firm internetowych zamieściliśmy w jednym raporcie. Piszemy o rosnącej populacji Internautów, rynku wyszukiwarek czy serwisach internetowych ...
-
Integracja działań BTL online i offline
13:42 26.01.2004
Konkursy są prostym i skutecznym narzędziem motywującym konsumenta do działań pożądanych przez nadawcę. Muszą jednak być przemyślane, odpowiednio skonstruowane i sprawnie przeprowadzone. Dzięki nowym technologiom takie konkursy możemy teraz organizować taniej, szybciej i skuteczniej ...
-
Wyzwania public relations 2004
13:03 22.01.2004
Ponieważ dziennikarze żyją w coraz większym pośpiechu i mają mniej czasu na weryfikację informacji w mediach pojawi się więcej nieprawdziwych informacji. Prawda czy fałsz? Kiedy pytałem znajomych z branży public relations co przyniesie ten rok wielu wzruszało ramionami, "Przyszłość ...
-
e-CRM i e-PR na mojej stronie
11:11 21.01.2004
CRM to ostatnimi czasy "buzzword", jak mówią Anglicy. Najczęściej używane określenie, słowo wytrych, które ma być panaceum na rozczarowanie słabą sprzedażą przez Internet i spadające akcje spółek nowych technologii. Co e-CRM może mieć wspólnego z Public Relations? Jak wszystko w ...
-
Internet w procesie marketingowym
12:59 19.01.2004
Wraz z globalnym rozwojem sieci Internet zwiększa się liczba firm wykorzystujących marketing on-line. Wielu menedżerów uważa, że jest to potężna broń w walce z konkurencją. Ze względu na motywy, jakimi kierują się poszczególne firmy przy wyborze takiej strategii można podzielić je ...
-
Bazy danych wzajemnie udostępniane
13:29 15.01.2004
Na polskim rynku działa bardzo wiele firm, dla których podstawowym narzędziem sprzedaży jest marketing bezpośredni, w tym telemarketing lub direct mailing. Zasobem, który umożliwia tym firmom sprzedaż własnych produktów lub usług, jest teleadresowa baza danych. Polski rynek baz danych ...
-
Ale wizytówka!
00:04 12.01.2004
Jest mała. Waży gram. Kosztuje grosze. Do jej prezentacji nie potrzebujesz rzutnika. Działa na lądzie, na wodzie i w powietrzu o każdej porze dnia i nocy. I to jak działa! Wizytówka to Twoje podstawowe i najtańsze narzędzie w komunikacji marketingowej. To właśnie wizytówki są ...
-
CRM dla dużych i małych
12:47 09.01.2004
Głównym celem wdrożeń CRM jest utrzymanie i zwiększenie sprzedaży. Aby móc zrealizować tę ideę, każde przedsiębiorstwo potrzebuje stworzenia indywidualnej koncepcji, tylko dla siebie. Inaczej będzie wyglądał CRM dla firm działających w układzie B2B, a zupełnie inaczej dla ...
-
Nowe inwestycje w Internet to będą...
01:05 07.01.2004
Swego czasu pisałem na temat przydatności różnych technologii do tworzenia rozwiązań informatycznych wspomagających poszczególne procesy biznesowe. Było dość dawno, ponad dwa lata temu. Napisałem wtedy, że technologie webowe nie wyprą tradycyjnych systemów zdalnego dostępu do ...
-
Kilka słów prawdy o dziennikarzach
01:07 05.01.2004
Jeszcze niedawno doświadczenia w mediach były podstawowym kryterium rozpoczęcia pracy w public relations. Wychodzono z prostego założenia, że ktoś kto zarabiał na chleb jako dziennikarz z łatwością znajdzie wspólny język z kolegami po fachu. Dzisiaj coraz trudniej jest znaleźć w ...
-
Wizjoner czy marketingowy liczygrosz
00:03 02.01.2004
Wieloma cechami można określać marketing - jaki jest, jaki być powinien. Jedną z nich bez wątpienia jest szeroko rozumiana kreatywność i innowacyjność - dostosowanie nowych rozwiązań do istniejących potrzeb. Jednak, skupiając się jedynie na tym obszarze, kreowalibyśmy się jako ...
-
Siła internetowego gadgetu
00:03 31.12.2003
Przyszli, zobaczyli, ale czy wynieśli ze spotkania coś co sprawi, że będą o Tobie pamiętać dłużej niż przez następny kwadrans? W tradycyjnym marketingu obdarowałbyś ich małym prezentem: długopisem, kalendarzem, podkładką pod myszkę; czymś, co oprócz swej funkcji użytkowej ...
-
Skuteczna strona WWW firmy
00:01 29.12.2003
Pierwszym krokiem podczas tworzenia własnego serwisu WWW przedsiębiorstwa, jeszcze na etapie jego planowania, jest znalezienie przez osoby odpowiedzialne za projekt internetowy, odpowiedzi na proste pytanie, otóż: "W jakim celu tworzymy nasz serwis?" Odpowiedź na to pytanie musi się pojawić ...
-
Skuteczne i dochodowe ministrony
00:02 26.12.2003
W ostatnim artykule napisałem o ministronach jako alternatywie dla PRZEDsprzedaży. Zapowiedziałem, że kolejny artykuł również będzie im poświęcony. Oto 5 czynników decydujących o sukcesie (skuteczności i opłacalności) partnerskich ministron: dobór grupy docelowej, dobry i atrakcyjny ...
-
Dużo zwolnień, dużo przyjęć
00:02 24.12.2003
Ostatnie miesiące nie były zbyt dobre dla banków i osób zainteresowanych pracą w instytucjach finansowych. Nawet ci, którzy w nich już pracują, nie mogą być pewni zachowania miejsca pracy. Przez ostatnie kilka lat banki łączyły się lub przejmowały mniejszych konkurentów ...
-
Marka i reputacja
12:28 22.12.2003
Na firmowym spotkaniu wigilijnym zapytałem prezesa dużej spółki giełdowej co spędza sen z jego powiek. Odpowiedź była błyskawiczna, "Duży kryzys zaufania do firmy". Średni czas zarządzania firmą jest teraz krótszy niż przed kilkoma laty. 5 lat to wieczność. Główną przyczyną ...
-
Jak kobiety kupują
00:26 19.12.2003
Kobietom najbardziej zależy na wiecznej tajemnicy. Gdzie ja to ostatnio słyszałem? Jeśli tak jest naprawdę, niezmiernie trudno będzie połączyć 10 najważniejszych kobiecych pragnień (jak na przykład, prawdziwa miłość, systematyczny pedicure i muskularne ramiona - przypadkowy wybór z ...
-
Jak było i co nas czeka, czyli 2003/2004
09:27 17.12.2003
Ten artykuł to kilka wniosków, małe podsumowanie roku oraz plany i prognozy na rok przyszły. Starałem się tym razem skupić główne na ogólnych trendach i wybranych danych liczbowych tak by mieli Państwo materiał do tworzenia własnych planów. Do tego kilka komentarzy na temat ...
-
Moda na ACCA
00:16 15.12.2003
Ponad 500 osób w Polsce ma już dyplom ACCA, poświadczający zdobycie wiedzy przydatnej w pracy w zarządzaniu - nie tylko finansami, ale wszystkimi sferami działalności przedsiębiorstw. Minimum dwa lata nauki, 14 egzaminów, wszystko w języku angielskim - to czeka tych, którzy zdecydują ...
-
Mapa Rynku Pracy - Listopad 2003
12:46 12.12.2003
Koniunktura w listopadzie była nadal dobra, choć firmy wskazywały, że mają mniej zamówień z zagranicy niż przed miesiącem. Sytuacja – choć ciągle daleka od dobrej, systematycznie się poprawia. Pozytywnym sygnałem jest również utrzymujący się wzrost produkcji przemysłowej ...