-
Otwarta komunikacja z klientem, czyli budowanie zaufania do marki w czasach pandemii
... , że doskonale zna potrzeby pacjentów oraz rozumie ich problemy z dostępem do odpowiedniego sprzętu i stara się robić wszystko, by ich potrzeby zostały zaspokojone. Jest ich ... momentach pozostaje z nimi w kontakcie. Jak dotrzeć do klienta? To bardzo ważny aspekt, aby dobrać najlepszą drogę dotarcia do klienta podczas szczególnych warunków, które nas ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... pojęcia „empatycznego marketingu", czyli takiego, który pozwala zrozumieć indywidualne potrzeby klientów i osiągnąć wysoki stopień personalizacji, nawet gdy firma ... z klientami. Czy wysokie nakłady na AI przynoszą oczekiwane rezultaty? W obsłudze klienta zawsze wyzwaniem było zapewnienie spójnych doświadczeń i komunikacji niezależnie od formy ...
-
Rynek pracy w pandemii. Gorzkie podsumowanie 2020 roku?
... do roku można uznać za przyzwoity wynik. Stacjonarne punkty obsługi klienta i centra kontaktu mierzyły się w pierwszych miesiącach pandemii z dużymi trudnościami. Jednak ... zdalnej w badaniu Pracuj.pl z września 2020 deklarowało aż 4 na 10 respondentów. Potrzeby i postawy kandydatów Aktywność kandydatów i ich otwartość na nowe możliwości zawodowe, ...
-
Ubezpieczyciele przed wyzwaniami. Klienci chcą prostych polis i nie tylko tego
... osoby młode, które chętnie korzystają z wszelkich nowości rynkowych. Pierwsza z nich, na potrzeby badania nazwana gadget group, to respondenci w wieku 18-34 lata zarabiający ... i w jaki sposób korzysta np. z wody czy gazu. Dzięki temu może powiadomić klienta o wykrytym problemie, np. przeciekającej rurze i – w miarę możliwości – wysłać specjalistę, ...
-
Jak dostosować e-commerce do wymogów B2B?
... często bierze udział więcej osób. Kluczowe jest także budowanie relacji pomiędzy kupującym i sprzedającym. Istotne jest zatem, aby uwzględnić charakter i potrzeby takiego właśnie klienta. Z punktu widzenia merchanta, ważne są przede wszystkim takie aspekty jak przyspieszenie procesu sprzedaży i kupna oraz automatyzacja tych procesów. Merchanci ...
-
Personalizacja w marketingu kluczem do wzrostu konwersji
... których będzie on skierowany. Warto sprawdzić, kim są odbiorcy, jakie mają potrzeby, czego oczekują, czym się interesują, w jakim są wieku i z jakiego powodu ... ścieżki zakupowej Personalizację przekazu warto wprowadzić na każdym etapie ścieżki zakupowej klienta. Z indywidualnie dopasowanymi komunikatami powinien spotkać się po wejściu na stronę, ...
-
Cyfryzacja w biznesie idzie pełną parą. Dane z małych firm zaskakują
... specjaliści, dla największych firm cyfryzacja to wciąż przede wszystkim odpowiedź na potrzeby rozbijania silosów informacyjnych oraz usprawnień w szybkości działania. Te mniejsze ... których polskie firmy sięgają po narzędzia z zakresu cyfryzacji, znajduje się obsługa klienta. Po chmurę w tym zakresie sięga 63% badanych przedsiębiorstw. Tuż za nią ...
-
Źródła ruchu na stronach polskich firm SaaS. Nowy raport Elephate
... jest koncentracja na dostarczaniu wartościowych treści, które odpowiadają na potrzeby i pytania nurtujące potencjalnego klienta, co przekłada się na znaczący udział ruchu organicznego. ... tworząc tym samym kompleksowy obraz sektora SaaS w Polsce biorąc pod uwagę trendy i potrzeby rynku. Chcemy, aby ten raport był nie tylko narzędziem do analizy ...
-
Co muszą detaliści, czyli wyzwania sprzedaży detalicznej
... do odpowiedniego dostosowania asortymentu produktów i obsługi klienta. Nastroje europejskich konsumentów Zaufanie konsumentów jest jednym z głównych czynników ... elektroniczny nadal rośnie, napędzany przez produkty nie uznaniowe (nie pierwszej potrzeby). Rynek handlu elektronicznego niemal podwoił swoją wielkość od początku pandemii Covid-19 i ...
-
AI a bezrobocie technologiczne jako wyzwanie etyczne
... czy przewidywania. Pracownicy i pracownice sektora finansowego, logistyki, obsługi klienta czy produkcji znajdują się w grupie szczególnie narażonej na automatyzację. W tym kontekście kluczowym wyzwaniem etycznym staje się zapewnienie, by proces wdrażania AI był sprawiedliwy i uwzględniał potrzeby ludzi, którzy zagrożeni są utratą pracy. Wytyczne ...
-
Nowy marketing: dialog między marką i odbiorcą
... idee, wizerunek). W pierwszej kolejności to produkt powinien odpowiadać na realne potrzeby konsumentów: użyteczne (np. prostota użycia = oszczędność mojego czasu) lub ... część naszego budżetu zainwestować w słuchanie - zwrotny kanał informacji od klienta (badania marketingowe, ePR, budowanie i rozwój społeczności wokół marki). Dodatkowo ciągle musimy ...
-
Cele i zarządzanie przez cele
... wersja celu. Powinna ona brać pod uwagę możliwości realizacji celu, potrzeby poszczególnych grup interesu, spójność z innymi celami oraz misją i wizją przedsiębiorstwa. Cel ... niedookreślone. Na przykład sformułowanie “naszym celem jest podniesienie jakości obsługi klienta” należy zastąpić choćby takim zdaniem: “naszym celem jest zmniejszenie czasu ...
-
Co czeka firmy szkoleniowe?
... pewnością zaostrzy się walka konkurencyjna. Firmy szkoleniowe będą walczyć o klienta albo jakością rozwiązań, albo niską ceną. Biorąc pod ... z technologii i mediów społecznościowych. Szybkie tempo funkcjonowania doprowadziło do wykształcenia się potrzeby zatrzymania się na chwilę i uświadomienia sobie, kim jestem, co robię, dokąd zmierzam ...
-
Jak rozreklamować warsztat samochodowy w Internecie?
... menadżerowi sieci, jak i właścicielowi warsztatu niezależnego. Musisz znać swojego klienta Aby mówić o sukcesie kampanii w wyszukiwarce, reklama musi trafiać do odpowiedniej ... , ekspert z Blink.pl. Naprawiasz samochody tej marki? Na potrzeby badania specjaliści zdefiniowali listę reprezentatywnych fraz branżowych wykorzystywanych w czasie szukania ...
-
Informatycy jak członkowie zarządów. Dlaczego odchodzili z pracy?
... aby opędzać się od podań o pracę. Dziś, zwłaszcza wśród dobrych specjalistów, potrzeby i oczekiwania są zupełnie inne, dużo bardziej wysublimowane i zróżnicowane. Z jakich powodów ... zarządzania projektami, które podkreślają znaczenie efektywnego dostarczenia wartości dla klienta. Niezadowolenie z wynagrodzenia. Informatycy jako jedna z dwóch grup ...
-
W FMCG liczy się jakość produktu oraz customer experience
... danych, dzięki której firmy produkcyjne i handlowe są w stanie w bardziej efektywny sposób odpowiadać na potrzeby konsumentów oraz pozytywnie przekładać się na customer experience, czyli sumę wszystkich doświadczeń klienta. Powyższe działania prowadzą do zdobywania zaufania i lojalności coraz szerszych grup konsumenckich, co zostało wskazane jako ...
-
Zarządzanie ryzykiem kredytowym: bank a firma
... ryzyko strat spowodowanych niepożądanym zachowaniem klienta. Nieodłącznym elementem każdej transakcji kredytowej jest zabezpieczenie kredytu stawiane przez klienta do dyspozycji banku ... natychmiastowej spłaty reszty niespłaconego kapitału i należnych odsetek, a w razie potrzeby — na skorzystanie z zabezpieczenia. Default polega na naruszeniu warunków ...
-
Rynek pracy: specjalizacja w cenie
... przy telefonie w tzw. call center i obsłudze klienta. Trudniej było w budownictwie oraz ubezpieczeniach. Potrzeby firm nie zawsze pokrywały się z preferencjami ... proc.). Co czternasty kandydat w województwie lubuskim szuka pracy w działach obsługi klienta. Pracowników fizycznych najłatwiej jest znaleźć w podkarpackim i łódzkim, gdzie odpowiednio 13 ...
-
Zachowania konsumenckie
... sklepie, co zwiększa szansę na dokonanie większej liczby zakupów. Aby zatem zatrzymać klienta dłużej w sklepie odpowiednio zaplanowane są przejścia sklepowe, poprzez ... miejscu. Innym sposobem na zatrzymanie klienta jest też specjalne planowanie wnętrza sklepu tak, aby produkty pierwszej potrzeby i najpopularniejsze znajdowały się jak najdalej w głębi ...
-
Studia ekonomiczne: jakie perspektywy mają absolwenci?
... ” – mówi Joanna Domańska. Niektóre szkoły niepubliczne w walce o klienta postanowiły wprowadzać od dawna znane na zachodzie metody dostosowania treści modułów do oczekiwań rynku. Gdańska Wyższa Szkoła Bankowa powołała Radę Przedsiębiorczości, czyli instytucję, w której ścierają się potrzeby rynku pracy i oferta dydaktyczna szkoły. W skład Rady ...
-
Budowanie marki w Internecie: o czym pamiętać?
... w Internecie – pomoże nam w tym obraz czy profesjonalnie skonstruowana oferta handlowa. Angażuj klienta Jeśli sklep ma swój odpowiednik w Sieci, jego właściciel może również ... można wejść w interakcję z użytkownikami. Ważne, żeby naszą ofertą odpowiadać na konkretne potrzeby potencjalnych klientów. Dlatego warto np. zakładać nowe wątki, a w w nazwie ...
-
Komunikacja w pracy: ponglish czyli korpo-mowa
... anglojęzycznych, a niektóre z nich ulegają pewnym spolszczeniom. Ze względu na potrzeby użytkowe ponglish, z którym mamy do czynienia w życiu codziennym różni się ... skołczować- nauczyć kogoś czegoś, Słownictwo charakterystyczne dla branż: JBM – pogardliwe określenie klienta w branży reklamowej (od fan page Junior Brand Manager, który prezentuje ...
-
Pokolenie Y zmienia sektor bankowy
... więc zwracać uwagę na potrzeby i oczekiwania Generacji Y, tym bardziej, że oczekuje się, że ich wpływy wzrosną. Rosnący wpływ Generacji Y, czyli obytej technologicznie grupy wiekowej urodzonej pomiędzy 1980 a 2000 r., jest istotnym powodem ogólnego spadku tegorocznej oceny jakości obsługi klienta, jak pokazuje WRBR. Prawdopodobieństwo ...
-
Światowy rynek ubezpieczeń 2014
... tylko udoskonalić kanały świadczenia usług, aby lepiej zaspakajały one potrzeby klientów, ale także upewnić się, że współdziałają one harmonijnie w każdym ... połączyć kanały tradycyjne i cyfrowe, będą w przyszłości wiodącymi usługodawcami. Poprawa doświadczeń klienta jest konieczna w obliczu czynników zmieniających branżę Ubezpieczyciele powinni ...
-
Jak płacą sieci spożywcze?
... na poszczególne formaty: hipermarkety, supermarkety, dyskonty i sieci osiedlowe. Na potrzeby analizy przyjęto uproszczoną definicje, według której hipermarkety ... w ostatnim czasie wykazują ogromny dynamizm w rozwoju. Nie oddają pola w walce o klienta. Dynamicznie zwiększając sprzedaż, jednocześnie rozszerzają asortyment marek własnych. Przykładem tego ...
-
5 sposobów na długotrwały sukces w e-commerce
... . Olbrzymie znaczenie ma również dobra obsługa klienta. Badania Sana Consulting pokazały, że tylko 52 proc. ankietowanych konsumentów jest zadowolonych z jakości kontaktu ze sprzedawcą. Następną kwestię stanowi spersonalizowany przekaz marketingowy, będący dla klienta sygnałem, że e-sklep zna jego potrzeby, wie jakie produkty go interesują ...
-
Automatyzacja w outsourcingu. Dlaczego boimy się robotów?
... czasie mam przyjemność uczestniczyć w wielu wydarzeniach branżowych i wsłuchiwać się w potrzeby branży outsourcingu jak również jej Klientów i Dostawców. Nasuwa się kilka pytań – ... Klient-Dostawca na Business Partnering, przeniesienie funkcji zarezerwowanych jedynie „dla biznesu Klienta” w inne lokalizacje. Skoro droga wiedzie do KPO (na marginesie ...
-
FinTechy nie zastąpią banków. Wywiad z prezesem Idea Banku
... nie wiemy, czy nasze rozwiązanie jest tym właściwym, ale na pewno odpowiada na potrzeby klientów i zdziwiłbym się, gdyby się nie przyjęło. Skąd jednak przeświadczenie, ... budować swoją lojalność wobec klienta poprzez produkty, za które nie pobieramy opłat, a które rozwiązują konkretny problem klienta, na przykład konieczność dostarczenia dziennego ...
-
Monitor Rynku Pracy IV kw. 2017 r.
... pracowników w pracach prostych, których zatrudnia się w przypadku nagłej potrzeby zwiększenia produkcji. Dlatego zarządzający coraz częściej skłonni są oferować znacznie ... , a także 45% brygadzistów. Najrzadziej takie plany przejawiają sprzedawcy i pracownicy obsługi klienta (23%), kierownicy (26%) i wyższa kadra menadżerska (27%). Znacznie częściej ...
-
Sprzedaż detaliczna będzie rosnąć o 3 proc. rocznie
... trzech lat, gdyż detaliści dokonują zmian operacyjnych w celu wsparcia jednolitego handlu i zapewnienia nowoczesnego, atrakcyjnego doświadczenia klienta ukierunkowanego na potrzeby dzisiejszych doświadczonych, zdecydowanych nabywców. Mobilność jest siłą napędową dla większości ankietowanych sprzedawców planujących w przeciągu najbliższych trzech ...
-
Niekonwencjonalne formy promocji przyszłością marketingu
... powinni zwracać uwagę na stereotypowe zachowana panujące w społeczeństwie, badać najczęstsze i najsilniejsze potrzeby grupy docelowej, a wnioski przeobrażać w kreatywny sposób, tak aby wpłynęły ... jest np. marketing szeptany. Jego działania mają na celu dotarcie do klienta poprzez rekomendację dotyczącą danej marki, produktu lub usługi za pomocą ...
-
Jak budować relacje z klientami: Social Customer Care
... Care powinna zostać odpowiednio zdiagnozowana. Obsługa klienta w socialu staje się coraz ważniejszym ogniwem w tworzeniu doświadczeń klienta. Warto więc uwzględnić te działania ... działaniu. W ten sposób, odpowiednio zidentyfikujemy naszych klientów oraz ich potrzeby. Bazując na CJM będziemy mogli wdrożyć proces sprawniejszej obsługi użytkowników i ...
-
Monitoring wizyjny w walce o customer experience?
... się rynek zakupów internetowych, braki w asortymencie czy niskiej jakości obsługa klienta – to tylko niektóre czynniki, wpływające na spadek liczby ... ) i automatycznie zaleca działania w momencie przekroczenia założonego wcześniej progu. Pozwala to w razie potrzeby otwierać nowe kasy, aby skrócić czas oczekiwania i poprawić zadowolenie klientów. ...
-
Automatyzacja nas nie przeraża. 82% Polaków pewnych zatrudnienia
... , sami wybieramy odpowiednie produkty, co przekłada się na brak potrzeby czy wizyty u doradcy. Nawet aplikacje mobilne powoli wypierają samą bankowość on-line. Niegdyś banki wręcz prześcigały się w poszukiwaniach odpowiednio wykwalifikowanych doradców klienta, a dziś coraz częściej słyszymy o redukcji stacjonarnej sieci sprzedaży. Rekordzistom ...
-
3 konkurencje bankowej rywalizacji w Customer Experience
... portfela klienta W dobie przechodzenia na cyfrowe kanały komunikacji i interakcji pojawia się pytanie nie tylko o to, jak polepszyć wrażenia klienta, ale również o sposób na zredukowanie kosztów związanych z obcowaniem z daną bankową marką. Konkrety? Na pierwszy plan wysuwa się tutaj ograniczanie, a nawet całkowite eliminowanie potrzeby odwiedzania ...


2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność