-
Wygoda kusi klienta
... oraz trendów społecznych (m.in. Datamonitor), znaczenie wygody dla nabywców będzie coraz większe w ciągu najbliższych lat w Europie i USA. Odpowiedzią na te potrzeby jest rosnąca liczba produktów i rozwiązań oferujących szeroko rozumianą wygodę. Trend ten ma swoje źródło w konkretnych zmianach demograficznych – rosnącej liczbie jednoosobowych ...
-
Operatorzy komórkowi nie mogą liczyć na lojalność klienta
... oferty w Internecie, który stał się cennym źródłem informacji konsumenckiej. - Klienci wielokrotnie odczytują telefony marketerów jako atakujące i nie trafiające w ich potrzeby. Wybierają zamiast tego nowe narzędzia, które zapewniają im większą niezależność i autonomię – komentuje Paweł Jamiołkowski, dyrektor zarządzający w PanWybierak.pl
-
Czy świadczenia pozapłacowe odpowiadają na potrzeby pracowników?
... wzbogacić ofertę zatrudnienia o element, który jest postrzegany jako istotny przez potencjalnych pracowników – podkreśla Michał Jakubowski, Dyrektor Departamentu Klienta Korporacyjnego i Partnerów Zewnętrznych w Nationale-Nederlanden TUnŻ. To dobra wiadomość dla świadomych pracodawców, którzy chcą zagwarantować zatrudnionym zabezpieczenie w razie ...
-
Przemysł 4.0, czyli możliwości i wyzwania produkcji
... bardzo aktywnie stara się korzystać także rynek przemysłowy. Coraz większe ilości przetwarzanych danych, sprawne zarządzanie i elastyczność produkcji i zorientowanie jej na potrzeby klienta to tylko niektóre z wyzwań, jakie rysują się przed zakładami przemysłowymi. Przemysł 4.0 stał się faktem. Jak przeżyć skok technologiczny, sprostać jego ...
-
Najlepsi polscy deweloperzy
... potrzeby, co trzeci uznał, że pytań było za mało i nie w pełni określiły jego wymagania, a w co piątym przypadku nie zadawano żadnych pytań o potrzeby klienta: ... że zależało mu na sprzedaży i satysfakcji klienta”. „Z zaangażowaniem pokazywał mi oferty, był zdecydowany, próbował szybko określić moje potrzeby”. „Pani opowiadała mi o inwestycji z pasją. ...
-
Co motywuje klientów do dokonania zakupu?
... , nie jesteś gotowy sprzedawać. Gdy już uzyskasz potrzebne informacje, dopasowujesz swoją prezentację tak, aby zaspokajała potrzeby klienta. Poziomy potrzeb Potrzeby można podzielić na kilka poziomów. Najbardziej zasadnicze potrzeby człowieka to potrzeby podstawowe. Muszą one zostać zaspokojone przede wszystkim po to, by człowiek mógł przeżyć, np ...
-
Prezentacje handlowe: Power Point - częste błędy
... jego oczekiwania, obawy, rozterki, potrzeby powinna następować selekcja treści. Eksperci od produktu, usługi mają jednak tendencję do bombardowania klienta informacjami i z żalem wysycają ... odpowiedzieć na oczekiwania, potrzeby klienta. Inaczej klient słusznie odczyta, że on jest dla nas, a my stracimy niezwykle ważne przekonanie klienta, że jest się ...
-
Tajemniczy klient: sklepy odzieżowe
... 66% - tak średnio oceniono pomoc i doradztwo w sklepach. W tej podkategorii pod uwagę brano kontakt pracownika z klientem, sprawdzano czy sprzedawca umie identyfikować potrzeby klienta, sprawnie zamknąć sprzedaż oraz upewnić się, że otrzymał wszystko, czego potrzebował. Niemal 40% wszystkich badanych sklepów osiągnęło wynik poniżej średniej ...
-
Dlaczego sprzedaż spada?
... klienta. Nikt nie lubi działać pod presją. Ludzie lubią kupować, ale nie lubią, kiedy im się coś sprzedaje. Sami chcą decydować nie tylko co kupują, ale także kiedy to robią. Mądra prezentacja uwzględnia potrzeby klienta ...
Tematy: -
7 najważniejszych trendów marketingu 2022
... spójne, bo duża liczba dostępnych kanałów znacznie zwiększa złożoność całego procesu. Ukierunkowanie na potrzeby klienta i szybkie wprowadzanie innowacji, z uwzględnieniem pomysłów i inicjatyw konsumenckich może sprawić, że finalne doświadczenia klienta będą tak zwinne i tak elastyczne, jak oczekuje tego rynek. Nie powinno zatem zaskakiwać ...
-
Zarządzanie pracownikami w organizacjach projakościowych
... zarządzania jakością zaleca się, aby zrozumieć obecne i przyszłe potrzeby klienta oraz podejmować starania mające na celu przekraczanie oczekiwań klienckich (por. ISO 9000: 2005, pkt 0.2.a). Identyfikacja potrzeb dokonuje się w różny sposób: poprzez badania satysfakcji klienta wewnętrznego, wzajemną komunikację (np. skrzynki pomysłów w TQM) itp ...
-
Bankowość detaliczna na świecie
... oddania się procesu doskonalenia podczas każdego kontaktu z klientem.” Rola oddziału musi ewoluować, aby spełniać zmieniające się potrzeby klienta Zgodnie z indeksem CEI oddział jest głównym kanałem kontaktu klienta z bankiem i miejscem, które zdecydowanie wpływa na postrzeganie jakości wzajemnych relacji. Jednakże ocena oddziału jest różna ...
-
Aplikacja mobilna banku: narzędzia finansowe to za mało
... analiza i przewidywanie potrzeb klienta oraz błyskawiczne dopasowanie do nich oferty indywidualnej, „tu i teraz”. Angażujący bank to taki, który poza standardowymi usługami i produktami bankowymi, oferuje dodatkowe możliwości i dba o user experience. – Finansowanie to już tylko narzędzie do spełnienia potrzeby klienta banku. Fundamentem usług VAS ...
-
Branża przemysłowa: trendy
... strategię koncentrowania się na kliencie i jego potrzebach: reshoring jest powodowany troską o jakość produkcji oraz możliwość szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby klienta, a inwestycje w systemy CRM są pierwsze na liście priorytetów inwestycji w nowe technologie. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone przez Stanton Chase ...
-
Testy i badania w e-marketingu
... klienta i jego potrzeb w sposób nadrzędny. Niestety, to słuszne założenie często nie ma przełożenia na praktykę. Aby się przekonać, że wbrew deklaracjom, to nie potrzeby klienta ... narzędzi e-marketingu korzystał. Jakub Milewski, jest Project Managerem w Dziale Obsługi Klienta K2 Internet S.A. kontakt: www.k2.pl Jacek Szafader, jest niezależnym ...
-
Handel detaliczny przed wyzwaniami
... Desires Vs. Retailer Capabilities: Minding the Omni-Channel Commerce Gap” (Potrzeby klientów vs. możliwości detalistów: eliminowanie luk w handlu za pośrednictwem wszystkich kanałów). ... . Aby odnieść sukces, detaliści muszą więc być w stanie zaspokoić potrzeby klienta niezależnie od tego, jak, kiedy i gdzie robi on zakupy” — powiedziała Brigid ...
-
Sprzedaż usług a style sprzedaży
... zorientowana na klienta: Zdiagnozuj potrzeby klienta bez kierowania się chęcią zastosowania konkretnego rozwiązania. Wzmocnij u klienta poczucie potrzeby rozwiązania problemu poprzez stawianie pytań związanych z istotą problemu i wynikającymi z niego komplikacjami. Rozwiąż problem klienta. W praktyce sprzedaż usług ukierunkowana na klienta nie musi ...
-
Techniki finalizowania sprzedaży
... potrzeby klienta. Inaczej mówiąc, najważniejszym elementem procesu sprzedaży jest analiza potrzeb. Jeśli odpowiednio przeanalizowałeś potrzeby klienta, wiesz przecież, czego potrzebuje. A jeśli znasz potrzeby klienta, wiesz także, w jaki sposób należy zamknąć transakcję: zamknięcie sprzedaży dokonuje się poprzez podsumowanie potrzeb klienta ...
-
Lojalność e-klienta
... , że za ich pośrednictwem "kupi" lojalność klienta. W tym wypadku mamy do czynienia z opatrznie pojętym modelem lojalności. Wierność klienta nie wynika z pobudek materialnych, lecz jest podparta silną motywacją. Potrzeby konsumentów są bardzo złożone. Nie można więc nazwać klienta korzystającego z przywileju karty rabatowej za lojalnego. Jego ...
Tematy: -
Systemy CRM i nowoczesny marketing relacyjny
... znać preferencje odbiorcy, obserwować jego zachowanie, analizować motywy działania oraz zidentyfikować jego potrzeby i utożsamić się z jego kierunkiem myślenia. Ponieważ w praktyce CRM oznacza odmienne traktowanie każdego klienta, musimy znaleźć sposób na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie wszelkich zebranych informacji o każdym z nich ...
-
Dlaczego więcej niż 90% MSP nie podejmuje jeszcze wysiłków na rzecz wdrożenia CRM?
... z którego zaspakajają swoje potrzeby. Następuje wyścig firm po pieniądze z tego budżetu. CRM to sztuka współpracy z klientem lub też pracy dla klienta, spełniania jego potrzeb ... CRM. Należy poznać potrzeby klienta aby móc przedstawić odpowiednią ofertę. Następnie zdołać się wywiązać z zawartej umowy i to za cenę akceptowalną dla klienta oraz dającą ...
Tematy: -
Customer experience podnosi przychody
... motywatorów zachowań konsumentów różnych generacji, lecz także stworzenie spójnego i cyfrowego doświadczenia klienta, które odpowiadać będzie wartościom i światopoglądom starszych i młodszych konsumentów. Choć większość marek pragnie dogłębnie zrozumieć klienta i jego potrzeby, liderzy CX zdają sobie sprawę, że tradycyjne metody badawcze, takie jak ...
-
eCRM, czyli zwiększamy lojalność eKlientów
... W oczywisty sposób zwiększa to naszą wiedzę na temat klienta, jak i daje możliwość skutecznej odpowiedzi na jego potrzeby. Co więcej, robimy to minimalizując koszty związane ... mając do dyspozycji profil klienta, mogła dostosować prezentowaną mu ofertę tak, aby myślał on, że w pełni jego potrzeby są przewidywane. Musimy przyzwyczaić użytkownika, ...
-
Co wpływa na wzrost sprzedaży?
... względem przedstawicieli handlowych i sprzedawców W relacji handlowej 83% klientów chce interakcji na poziomie, jaki jest w stanie zagwarantować osobisty konsultant, który rozumie potrzeby klienta i jest w stanie znaleźć adekwatne rozwiązania. W opozycji do niego stawiany jest sprzedawca, dla którego ważne jest tylko wzrost sprzedaży i słupki ...
-
Relacje z klientem w e-biznesie
... zaangażowanie klienta, niż ma to miejsce w przypadku kastomizacji. Masowa kastomizacja (mass customization) To pojęcie wydaje się być najważniejszym z wyliczonych, bo obejmuje zarówno kastomizację, jak i współtworzenie wartości przez klientów, przy zachowaniu odpowiednio dużej skali działania. Oznacza wytwarzanie dóbr i usług na potrzeby dużego ...
-
Nowa strategia PZU. Wywiad z prezesem Pawłem Surówką
... produktowych, stała się sprzedawcami uniwersalnymi, bo dzięki temu będą mogli spojrzeć na potrzeby klienta całościowo i odpowiednio mu doradzić. Aby to było możliwe, musimy też radykalnie uprościć ... tylko po to, aby robić ekspansję, uważam, że nie ma takiej potrzeby. Kiedy inwestuje się za granicą, to tylko wówczas, kiedy ma się jakąś przewagę ...
-
3 sposoby na customer experience w usługach dla biznesu
... Digital Customer Experience. Technologia oferuje nam narzędzia, które pozwalają rozpoznać potrzeby klienta, ale też odpowiednio je zaadresować - mówi Magdalena ... potrzeby rozwojowe pracowników i proponują im pracę przy projektach, które pozwolą na nie odpowiedzieć. To również wpływa w efekcie końcowym na zadowolenie klientów centrum. Słuchaj klienta ...
-
Mobilny CRM
... obsługa posprzedażna dzięki współpracy z kluczowymi klientami, może często wpływać na przyszłe decyzje klienta dotyczące zakupów lub korzystania z usług określonej firmy. W obu przypadkach szybkość odpowiedzi na potrzeby klienta jest elementem kluczowym. Rozwiązania mobilnego zarządzania relacjami z klientem dostarczają narzędzi i metod, dzięki ...
Tematy: -
Banki muszą inwestować w nowe technologie
... potrzeb, dostarczanie podstawowych informacji), wsparcie (pokazywanie, jak realizować potrzeby), usługi (dostarczanie usług wspierających realizację potrzeb), finansowanie (dostarczenie szytych na miarę usług finansowych, gdzie produkt dobrany jest przez bank na bazie potrzeby klienta). Dzisiaj klient oczekuje od banku nie tylko dostarczenia ...
-
7 etapów skutecznej sprzedaży
... prowadź wywiad z klientem (technologia oferuje różne metody), aby poznać jego sytuację, oczekiwania, potrzeby. Decyduj, czy i w jaki sposób możesz na to odpowiedzieć. Określaj grupy ... był dla Ciebie przykry. Wsłuchaj się w potrzeby klienta – w negocjacjach nad umową również powinieneś słuchać klienta. Gdy słuchasz, klient sam opowie, czego potrzebuje ...
-
Prokliencka kultura organizacji a Customer Experience
... jej pracowników stawia się już nie tylko potrzeby i pragnienia klienta, ale także jego doświadczenia. O Customer Experience tytułem wstępu CX, czyli uogólnione doświadczenie klienta, budowane podczas kontaktu z daną marką, jest wypadkową zdarzeń, mających miejsce podczas wielu etapów ścieżki klienta (Customer Journey). W trakcie m.in. obserwowania ...
-
Private banking: przybywa klientów
... trosce o cenny czas klientów większość transakcji można przeprowadzić telefonicznie. W razie potrzeby doradca spotka się z klientami we wskazanym miejscu i czasie, aby umożliwić ... grupy podział wiekowy jest bardzo zróżnicowany” – mówi Monika Szymkowiak-Kowalewska, dyrektor Biura Klienta Zamożnego Deutsche Banku PBC. W Polsce rzadko można znaleźć ...
-
Connected stores, czyli synergia e-commerce i tradycji
... stacjonarnym zaczyna odgrywać doświadczenie klienta oraz zaangażowanie marki. Sprzedawcy tradycyjni powinni uświadomić sobie, że kontakt klienta z marką nie zaczyna ani nie kończy się na wejściu i wyjściu ze sklepu. Raport Deloitte wylicza etapy „podróży” klienta. Jest to uświadomienie sobie potrzeby posiadania jakiegoś produktu lub usługi ...
-
Sztuczna inteligencja nie odbiera pracy handlowcom
Co wpływa na zadowolenie klienta? Wsłuchiwanie się w jego potrzeby, ale również dbałość o szczegóły,wykazywanie się wiedzą o branży oraz budowanie zażyłych, osobistych relacji - wynika z najnowszej edycji corocznego badania Salesforce. Jego ...
-
Najskuteczniejsze narzędzie sprzedaży
... , na przykład, zaczynasz sprzedaż od zadania pytań, które pozwolą Tobie zbadać potrzeby klienta. Bez tych pytań jesteś skazany na domysły. Efektywność Twojej pracy wzrośnie, kiedy zaczniesz od poznania nastawienia, potrzeb i zainteresowań klienta. Wiedza, którą zdobędziesz jest niezbędna do zamknięcia sprzedaży. 3. Dobre pytania budują ...