-
7 kroków do zbudowania wyróżniającej się strategii biznesowej
... końcowych, czy nie - najważniejszym szefem powinien być klient. Przyjęcie perspektywy postrzegania klienta, jako szefa pozwala spojrzeć na biznes z nieco innej strony. Pomaga lepiej zrozumieć potrzeby, cele, obawy oraz największe marzenia klienta, dzięki czemu umożliwia wdrażanie innowacji pozytywnie wpływających na jego decyzje zakupowe. Takie ...
-
Zrozumieć i zmierzyć lojalność klientów
... odniosą też działania zachęcające klientów do przejścia do konkurencji Wskaźnik satysfakcji, lojalności i utraty klientów Na potrzeby firmy w celu poprawy jakości obsługi, oceny zadowolenia klienta z naszych produktów obliczamy wskaźnik satysfakcji: Wskaźnik satysfakcji klientów – suma punktów przyznana przez klientów w poszczególnych kategoriach/ ...
-
Help desk i polski rynek
... to system wewnątrz organizacji, który łączy w sobie role telefonicznego centrum obsługi klienta, serwisu technicznego i działu public relations. Jego zadaniem jest reagowanie na wszelkie prośby ... typu zadania w firmach, które są świadome konieczności szybkiego reagowania na te potrzeby, zostają coraz częściej powierzane HD. HD ma dziś duże znaczenie ...
-
Analiza otoczenia biznesowego firmy
... się do klienta i jego postawiła w centrum uwagi, jemu podporządkowała komunikację, dla niego usprawniła obsługę, bo zorientowana była na jego potencjalne potrzeby – dzisiaj może ... Na pewno wartościowym materiałem mogą być in- formacje zakupione na swoje potrzeby od agencji badawczej - dostarczą dokładnie tej wiedzy, której oczekujemy - szczególnie na ...
-
Segmentacja klientów
... tych grup. Popularne metody segmentowania to: geograficzna - region klienta, punkt, w którym kupuje najczęściej lub z największą marżą, demograficzna - wiek, grupa ... i celniej trafić z ofertą do wyselekcjonowanych odbiorców, by zrozumieć strukturę i potrzeby klientów, ich portfele, dostrzec migrację międzysegmentową, wyłapać i zapobiegać zjawisku ...
-
Nowa oferta UPC Biznes
... priorytetowy kontakt z konsultantami Ogólnopolskiego Biura Obsługi Klienta. Najtańszy pakiet usług w ofercie „Twoja Firma” dostępny jest w cenie 179 zł netto. Dla klientów oczekujących rozwiązań wykraczających poza opcje pakietowe UPC przygotowuje ofertę spełniającą indywidualne potrzeby danej firmy. Najważniejsze cechy wyróżniające ofertę „Twoja ...
-
Pierwsza pomoc? Sięgnij po media społecznościowe
... pole do popisu dla kreatywności osób odpowiedzialnych za obsługę klienta bądź zarządzanie treściami w social mediach w firmach. Wybór tych słów i sformułowań oraz obudowanie monitoring internetu tak, by spełniał nawet wyśrubowane wymogi użyteczności na potrzeby nawiązywania interakcji w social mediach, jest jednym z zadań leżących po ...
-
Kim jest polski respondent badania CAWI?
... dyrektor marketingu, RMF FM. POTRZEBY RESPONDENTA Obecnie niektóre ... potrzeby. Chcą zaspokajać potrzeby: szacunku: oczekują wykorzystania przez panele zgromadzonej o niej wiedzy, tak aby nie pytać ich wiele razy o to samo, traktowania fair: nie chcą być wykluczani z ankiet po 15 minutach udziału bez wynagrodzenia, relacji: oczekują obsługi Klienta ...
-
CRM - jak uniknąć typowych błędów przy wdrożeniu?
... projekt, w którego skład wchodzą przedstawiciele obu zaangażowanych stron: klienta i dewelopera. Taka współpraca jest szczególnie ważna na etapie sporządzania specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Osoby reprezentujące klienta będą formułować potrzeby firmy. Realizatorzy znajdą kompetentne technicznie rozwiązanie do ich realizacji ...
-
Jak AI zmieni e-commerce? Trendy 2024
... skrywające potrzeby klientów, to duże wyzwanie dla e-commerce. Dlatego też w 2024 roku niewątpliwie popularnością będą cieszyć się inteligentne wyszukiwarki, które pomogą konsumentom na uzyskanie odpowiedzi na różnorodne pytania, jak również odnalezienie odpowiednich ofert. Istotną cechą takich rozwiązań będzie "rozumienie" zapytań klienta ...
-
E-faktury niedoceniane w Polsce
... a tym samym chronienia lasów – namawiali ich mieszkańcy: Ryś, Wiewiórka i Jeż. Na potrzeby kampanii uruchomiono specjalny serwis www.naturatp.pl i profil naturatp na ... z papierowej faktury na elektroniczną przebiegał w sposób dla klienta najbardziej dogodny po podjęciu przez klienta decyzji o przejściu na e-fakturę w pierwszym miesiącu klient ...
-
Jak założyć własny sklep internetowy?
... obsługi sprzedaży – klient dokonuje zakupu bez Twojego udziału Brak potrzeby bezpośredniej i ciągłej obsługi klienta. Jeśli ktoś zdecyduje się na dokonanie zakupu, otrzymujesz maila Poszerzenie zasięgu do całej Polski, a nawet zagranicy Niski koszt obsługi klienta – w większości sklepów internetowych wystarczy do tego jedna osoba Poszerzenie ...
-
Logistyka w firmie - informacje praktyczne
... obsługi klienta: osiągnięcie określonej zyskowności, satysfakcji klienta, jakości realizowanych procesów. Informacja piąta – Produkt logistyczny to zbiór życzeń i oczekiwań klienta co do ... na nieprawidłowe zamówienie materiałów). Menedżer w tym przypadku zna już potrzeby klientów i potrafi zapewnić wysoką jakość usługi, ale z powodu technicznych ...
-
Usługi cloud computing: 3 warstwy w modelu dostaw
... klienta. Są one efektywniej wykorzystywane i dostarczane w sposób odpowiadając rzeczywistym potrzebom, ale też rzeczywistym możliwościom organizacji. Skalowalność. Dynamicznie zmieniające się potrzeby ... do bardziej ambitnych zadań zasobów ludzkich, a klienta odciąży od ciągłej potrzeby kontaktu, interakcji i odrywania się od bieżącej pracy. ...
-
M-commerce: aplikacje mobilne pomagają w sprzedaży
... proc. badanych posiadanie takich rozwiązań wynika z konieczności dostosowania się do wymagań klienta, który już dziś dysponuje niezbędnymi narzędziami, pozwalającymi mu robić ... przed takim dylematem nie warto iść za większością, lecz przeanalizować własne potrzeby. Stworzenie aplikacji mobilnej jest oczywiście droższe, jednak daje sklepowi większe ...
-
Customer experience: jedyny sposób na konkurencję?
... zmian przewagę konkurencyjną należy budować poprzez postawienie klienta i jego potrzeb w zdecydowanym centrum, co z kolei wymaga uwzględnienia takich kwestii jak customer experience. – Amazon, Uber czy Netflix to przykłady firm, które w udany sposób redefiniują doświadczenia i potrzeby swoich klientów. Przedsiębiorstwa, które oczekują rynkowego ...
-
Usługi dla biznesu: 5 kroków do udanych tranzycji biznesowych
... w tranzycji wiele czasu inwestowali w bezpośrednie spotkania oraz wyjazdy do siedziby klienta, aby m.in. lepiej zrozumieć i poznać środowisko i specyfikę firmy ... z klientem odbywają się tylko wirtualnie, należy właściwie ocenić sytuację i w razie potrzeby zorganizować dodatkowe zdalne konferencje z klientem, w celu zrozumienia jego struktury oraz ...
-
Zarządzanie klientami - wskaźnik CLV
... klienta 2 (38,2), więc firma ABC Sportswear powinna uznać, że klient 1 będzie lepszym celem lokowania środków marketingowych niż klient 2. Analiza wskaźnikiem SOW Wskaźnik SOW (share of wallet, udział w portfelu) odzwierciedla stopień, w którym klient zaspokaja swoje potrzeby ...
-
Marketing pod znakiem AI. Poznaj najważniejsze trendy 2017
... komunikację z nimi; 89% nabywców biznesowych oczekuje, że firmy zrozumieją ich potrzeby i oczekiwania na podstawie historii wzajemnych kontaktów; 65% klientów B2B ... powstaniem szeregu nowych stanowisk, począwszy od "analityka doświadczeń klienta" do "menedżera ds. cyklu życia klienta". Uwaga: Personalizacja wymagających klientów B2B - ważny cel ...
-
Strategia brand butler
... mobile, nie ma potrzeby, a nawet możliwości zapewnienia sobie wyłączności na określonym obszarze lub w określonym czasie. Partnerstwo biznesowe niesie poza tym dodatkowe ekonomiczne korzyści wszystkim zainteresowanym stronom. Czym „kamerdynerowanie” marki nie jest Po pierwsze, nie należy mylić wsparcia i obsługi klienta na wysokim poziomie ...
-
Oferta banków powinna być zróżnicowana
... na wzrost i prowadzącej aktywną działalność na rynkach zagranicznych, która ma duże potrzeby w zakresie finansowania bieżącego, inwestycyjnego i finansowania handlu. „Dostosowanie modeli jest konieczne, aby zapewnić odpowiedni balans pomiędzy potrzebami klienta a oczekiwaniami banku. Pierwszym krokiem do różnicowania modeli obsługi powinna być ...
-
B2B marketing - trendy 2015
... , do tego jednak potrzebuje technologii. W tym zakresie potrzeby firm B2B koncentrują się na rozwiązaniach CRM (do zarządzania relacjami z klientami), aplikacjach mobilnych i narzędziach analityki biznesowej. „W pojęciu customer journey zamykają się potrzeby przeprowadzenia klienta przez proces decyzyjny, skutecznej odpowiedzi na jego oczekiwania ...
-
Polskie firmy: plany, rozwój, finansowanie działalności
... nie powinno dziwić. Podobnie jak w przypadku planów inwestycyjnych, największe potrzeby, jeśli chodzi o możliwość pozyskania zewnętrznego finansowania, najczęściej wskazywały firmy ... aż po przejęcia innych firm – mówi Maciej Sus, Dyrektor Departamentu Klienta Biznesowego, Deutsche Bank. – Dodatkową zaletą pozyskania finansowania z zewnątrz, jest to, ...
-
Małe firmy na bakier z IT
... priorytetów figurują inwestycje w rozwiązania podstawowe, mające odpowiedzieć na elementarne potrzeby firmy. A to głównie dzięki odpowiednio wdrożonym rozwiązaniom można uzyskać ... do klientów. Obsługa klienta bez zaawansowanych technologii Małe firmy wykorzystują najbardziej elementarne narzędzia także w obszarze obsługi klienta. Dla przeszło połowy ...
-
Showrooming i webrooming - rewolucja w handlu
... lepszego dopasowania ofert do ich oczekiwań oraz trafniejszego zareagowania na ich potrzeby. Kiedy zaczęto wnikliwiej badać zachowania konsumentów, okazało się, że podział na ... mówimy wtedy, gdy dla klienta sklep stacjonarny jest przede wszystkim miejscem, w którym towar można obejrzeć i gdzie w razie potrzeby można uzyskać poradę sprzedawcy. W ...
-
Największe błędy w marketingu
... nie jest czynnikiem zniechęcającym do nawigacji i lepszym rozwiązaniem jest skondensowanie treści bez potrzeby przewijania. Można również umieścić kilka ścieżek nawigacji, które będą w różny sposób przebiegać, ale wszystkie powinny prowadzić klienta prosto do zamierzonego przez nas celu. Może jednak lepszym rozwiązaniem jest ograniczenie ...
Tematy: -
Zaufanie w handlu elektronicznym
... [4]: - poufność danych klienta - poufność wszelkich podanych przez klienta danych można zapewnić wprowadzając szyfrowanie SSL. Ponadto należy upewnić klienta, że podane ... zapewnić klienta o bezpieczeństwie jego danych należy zamieścić klauzulę, iż posiadane informacje personalne mogą być przetwarzane jedynie w celach marketingowych na potrzeby firmy ...
-
Mowa ciała w technikach sprzedaży
... Dostosuj mowę ciała do klienta Sprzedawca musi przede wszystkim umieć dostosować mowę ciała do mowy ciała klienta. Spróbuj się dopasować do klienta tak, aby komunikacja między ... z nią spotykasz. Pamiętaj także o tym, że ludzie w różnych krajach mają różne potrzeby, jeśli chodzi o zachowanie własnego terytorium. Mieszkańcy północnej Europy mają ...
-
Reklamacja. Jak ją wykorzystać do zwiększenia sprzedaży?
... powinien być elementem budowania satysfakcji klienta. Bardzo ważne jest umiejscowienie reklamacji na etapie posprzedażowej obsługi klienta. Czy opłaca się źle obsługiwać swoich ... usługi, wreszcie całej firmy. Dzięki reklamacjom dowiesz się: Jakie są potrzeby klientów? W trakcie reklamacji klient często mówi wprost o swoich potrzebach. Wtedy ...
-
Walka o customer experience musi trwać
... z tworzeniem dobrego doświadczenia klienta wykorzystując dane ze wszystkich obszarów biznesowych. Wewnętrzna organizacja obiegu danych wspiera zarządzanie pełnym obrazem klienta Klienci ... do 2020 roku firmy będą działać uwzględniając osobiste preferencje i potrzeby klientów, dzięki czemu zautomatyzują generowanie zamówień czy formowanie ...
-
Marketing liderem w budowaniu customer experience
... względu na swoją specyfikę właściwie nie zrobi tego ani dział obsługi klienta, ani też dział sprzedaży. Z perspektywy przedsiębiorstw zapewnienie klientom pozytywnych ... jak liczby, a nie jednostki, a działania informacyjne interpretują jako nielogiczne i nietrafione w potrzeby. Co wynika z raportu „State of Marketing” Aż 80% klientów twierdzi, że ...
-
Siedem Mitów o Biznesie
... , szczególnie jeśli konkurencja odnosi sukcesy, oznacza to, że są także potrzeby konsumentów. A jeśli są potrzeby, zawsze jest miejsce na dodatkowy biznes, który jednak w jakiś sposób ... " - nie wyrażałam się źle o swojej konkurencji.. Nie znam nikogo, kto strącił klienta wyrażając się dobrze o konkurencji - zdarzyło mi się natomiast zyskać kontrakt z ...
Tematy: -
Integracja działań BTL online i offline
... wszystkich informacji w kompletny wizerunek klienta. Tworzenie baz danych pociąga oczywiście za sobą koszty (chociażby informatyki, obsługi pracowników przy aktualizacji i wprowadzaniu nowych danych). Jednak taki wysiłek się opłaca, bogata baza danych o klientach pozwala przewidzieć ich potrzeby, lokalizować przyszłych nabywców oraz nagradzać ...
Tematy: -
Marketing dla MSP - segmentacja rynku
... daje ci inne możliwości. Ten sam produkt może zaspokajać różne potrzeby klientów, a te same potrzeby klientów mogą być zaspokajane różnymi produktami. W tej ... klienci dokonują zakupów, • w jaki sposób korzystają z produktów, • jakie są źródła informacji klienta (gazety, czasopisma branżowe, Internet, telewizja). W przypadku różnych grup istotne są ...
-
Lojalność klientów - rodzaje
... przez przedsiębiorstwa. Lojalność wobec kategorii produktu Ten rodzaj lojalności wiąże się z preferencjami klienta wobec konkretnej kategorii produktu w porównaniu z innymi kategoriami produktów, które mogłyby zaspokoić te same potrzeby. Zagadnienie to jest dobrze widoczne z punktu widzenia przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwa oferujące tę samą ...