-
Promocja w segmencie B2B
14:03 27.04.2006
Niewątpliwie, promocja w segmencie B2B wymaga marketingu wręcz snajperskiego - odpowiednio skonstruowanego komunikatu, który pozwoli dotrzeć do wszystkich. Ten rynek i sposoby dotarcia wciąż ewoluują - warto więc im się przyjrzeć. Podstawową różnicą między dobrami potrzebnymi do ...
-
Czy marce potrzebny jest bohater?
11:29 21.04.2006
W czasach, gdy półki sklepowe stają się coraz bardziej zatłoczone, wyróżnienie marki coraz trudniejsze, a szum reklamowy znacznie utrudnia zapamiętanie czegokolwiek, konieczne jest znalezienie elementu marki na tyle charakterystycznego, aby zapadł w pamięć nabywców, wyraźnie ...
-
Co shopper ma w koszyku?
00:03 17.04.2006
Shopper to ważna postać, zarówno dla producentów, jak i dla sieci detalicznych, ogniskująca ich wspólne działania. Toteż shopper budzi ciekawość wszystkich. W terminologii Category Management, shopper jest osobą podlegającą badaniu w miejscu sprzedaży. Dokonując pewnych uproszczeń ...
-
Reklama internetowa w branży farmaceutycznej
14:17 11.04.2006
Stwierdzenie przenoszące polskie strony internetowe z branży farmaceutycznej do marketingowego średniowiecza w rzeczy samej jest najłagodniejszą i najbardziej kurtuazyjną formą określenia obecnego stanu rzeczy. Serwisów promujących leki lub różnego rodzaju farmaceutyki było i jest ...
-
Open source i bezpieczeństwo
11:07 08.04.2006
Istnieje powszechne i całkowicie nietrafne wrażenie, że rozwój oprogramowania "open source" jest w pewnym sensie przypadkowy i niezdyscyplinowany, jest "wolną amerykanką" między błyskotliwymi, ale nieskoordynowanymi jednostkami. Faktycznie większość poważniejszych projektów "open ...
-
Jak zrobić dobrą prezentację
14:20 06.04.2006
O twojej pozycji w życiu zawodowym, a także w codziennych sytuacjach decyduje to, jak dobrze potrafisz komunikować się z innymi ludźmi i jak prezentujesz siebie i swoje poglądy. Jeśli masz przeprowadzić prezentację w profesjonalny sposób, musisz mieć obraz siebie jako naprawdę dobrego ...
-
Rynek bankowy w Polsce
13:01 03.04.2006
Ostatnie wydarzenia na naszej scenie politycznej, zwróciły po raz kolejny uwagę na rodzimy sektor bankowy. Spór dotyczący fuzji banków Pekao SA i BPH wykorzystała część polityków, wysuwająca argumenty wysokich cen usług bankowych oraz niekorzystnego wpływu kapitału zagranicznego w ...
-
Amerykańscy seniorzy nie mogą żyć bez sieci
16:05 01.04.2006
Ponad połowa amerykańskich seniorów regularnie korzysta z internetu, blisko 40 procent ma w domu komputer. Z roku na rok aktywność starszych Amerykanów w internecie staje się coraz większa a oni sami coraz częściej bywają dostrzegani przez sieciowy biznes - od firm hostingowych do ...
-
Kiedy marketing mobilny jest efektywny?
10:40 31.03.2006
Planowanie kampanii reklamowej zawsze związane jest z pytaniami nurtującymi marketingowców. Czy przyjęte przez nich założenia i wybrane kanały komunikacji są odpowiednie? Czy przekaz dotrze do wybranej grupy docelowej? I wreszcie - czy podjęte działania przyniosą spodziewane rezultaty i ...
-
Seniorzy w Internecie
01:09 23.03.2006
Ludzie starsi nie stanowią już marginesu społeczeństwa. W 2050 roku połowa ludności Europy osiągnie wiek emerytalny. W Polsce w 2020 roku już co czwarty Polak będzie seniorem, a w 2035 - co trzeci. Coraz częściej - z konieczności ale i z własnej potrzeby, seniorzy pozostają aktywni ...
-
Mapa Rynku Pracy - Luty 2006
14:57 21.03.2006
Na koniec stycznia bezrobocie wynosiło w Polsce 18,00%. Było większe o 0,4% niż w grudniu, oraz mniejsze o 1,4% niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. W naszej opinii wzrost bezrobocia w ostatnich miesiącach jest zjawiskiem sezonowym i stopa bezrobocia powinna wrócić do tendencji ...
-
Jak zostać mistrzem marketingu
01:16 17.03.2006
Naturalnym środowiskiem firmy jest rynek. Mapą tego środowiska jest marketing. Pojęcie to od 15 lat robi w Polsce zawrotną karierę. W księgarniach można znaleźć bogaty wybór książek: podręczników i fachowych opracowań wielu autorów. Jak zostać mistrzem marketingu? W tej robocie ...
-
Reklama na dużym ekranie
13:11 10.03.2006
Po matce telewizji odziedziczyła wygląd, a po ojcu PRO charakter. Mowa o reklamie kinowej. Jak pokazują badania - wzrost wydatków na tę formę promocji w I półroczu 2005 roku wyniósł 54,43 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Reklamodawcy dostrzegli potencjał ...
-
Podstawowe techniki negocjacji
12:08 08.03.2006
Czy zdarzyło Ci się po zakończeniu rozmowy handlowej z klientem lub dostawcą pomyśleć z niezadowoleniem: "Mogłem osiągnąć więcej..."? Czy kiedykolwiek sam przyczyniłeś się do fiaska negocjacji tylko dlatego, że na samym początku rozmów zaproponowałeś zbyt wygórowane warunki, z ...
-
Wygoda kusi klienta
13:31 28.02.2006
Według agencji badawczych zajmujących się prognozowaniem popytu konsumenckiego oraz trendów społecznych, znaczenie wygody dla nabywców będzie coraz większe w ciągu najbliższych lat. Trend ten ma swoje źródło w konkretnych zmianach demograficznych - rosnącej liczbie jednoosobowych ...
-
Handel elektroniczny w 2005 roku
14:09 27.02.2006
Zakupy online coraz szybciej zdobywają sobie popularność i cieszą się coraz większym uznaniem internautów. Internauci kupują w sklepach internetowych niemal wszystko - od sprzętu komputerowego po książki, od biletów lotniczych po żywność. Rozwijający się handel online wymusza coraz ...
-
Skuteczna reklama w interncie
11:35 24.02.2006
Która z form reklamy w internecie pozwala na wzrost świadomości marki i produktu? Która tak wpływa na lojalność konsumentów, że zwiększa powracalność użytkowników na stronę www i relatywnie wydłuża spędzany na niej czas? Która wyraźnie wygrywa w tych sferach oddziaływania w ...
-
Wizerunek firmy podstawą sukcesu
13:29 21.02.2006
Zalewa nas fala obrazów - reklamy, tv, gazety, filmy itd. - cywilizacja obrazkowa. Wszystko podporządkowane jest zwizualizowaniu w mniejszym, lub większym stopniu ułatwiając dotarcie do naszej świadomości. Ostra walka konkurencyjna w tej sferze toczy się nie tylko przy pomocy reklam ...
-
Opakowanie - niemy sprzedawca
13:50 25.01.2006
Opakowanie często bywa nazywane niemym sprzedawcą. Badania rynku potwierdzają, że jest ono jednym z kluczowych czynników decydujących o zainteresowaniu produktem. Jak zarządzać opakowaniem, aby stało się ono skutecznym narzędziem sprzedaży?
-
Trafić z ceną
11:55 17.01.2006
Czy poziomy sprzedaży dla różnych poziomów cen są przewidywalne? Czy szefowie sprzedaży i marketingu skazani są na zgadywanie, czy też mogą skutecznie wspomagać decyzje cenowe i z rozsądnym przybliżeniem przewidywać ich skutki dla przyszłej sprzedaży? Oto przegląd nowoczesnych ...
-
Gospodarka polska w 2005 roku
00:33 03.01.2006
Ani wyjątkowo dobry, ani tragiczny - rok 2005 można określić mianem przeciętnego dla polskiej gospodarki. Wzrost gospodarczy i zagraniczne inwestycje z jednej strony a w dalszym ciągu wysokie bezrobocie i coraz większa liczba aktywnych Polaków, szukających swojego miejsca poza granicami ...
-
Budżet Unii Europejskiej 2007-2013
10:50 22.12.2005
W nocy z ostatniego piątku na sobotę przywódcy państw Unii Europejskiej osiągnęli w Brukseli kompromis co do kształtu unijnego budżetu na lata 2007-2013. Według ostatecznych propozycji brytyjskich, zaaprobowanych przez innych szefów krajów unijnych, wydatki wyniosą 862,363 mld euro, z ...
-
Mapa Rynku Pracy - Listopad 2005
13:24 20.12.2005
Listopad nie przyniósł zmian na rynku pracy w Polsce. Z informacji Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w stosunku do października br. w nieznacznym stopniu wzrosła liczba zarejestrowanych bezrobotnych, ale stopa bezrobocia nie zmieniła się i podobnie jak w październiku wyniosła ...
-
Czas na integrację
10:23 14.12.2005
Szeroko rozumiana integracja komunikacji marketingowej i biznesowej z konsumentem to nowe wyzwanie dla firm świadczących tego typu usługi. Czym zatem zaskoczy nas rynek w nadchodzących latach? Warto śledzić nowinki rynkowe, gdyż nadszedł czas na pomysłowe i wysoko zaawansowane ...
-
Projektowanie stron WWW: co irytuje internautów
12:47 08.12.2005
Badanie TNS, przeprowadzone na reprezentatywnej 2,5-tysięcznej grupie amerykańskich internautów, ustaliło newralgiczne elementy w punkcie styku właściciela serwisu i jego odbiorcy. Powstała lista kilkunastu swego rodzaju "irytatorów", które drażnią odbiorców - często klientów lub ...